Moro
Tuli ostettua helmikuntoinen Lancer vuosimallia 1991 1.5 12v- koneella. Muutama tuhat ajettu ongelmitta, mutta autossa alkoi palaa check engine- valo. Alussa valo vaan välähteli hetken ajossa, sittemmin välähtely pidentyi ja nyt palaa kokoajan. Ajossa ei tunnu nykimisiä mutta, yhden kerran teki sen, että sammui kesken ajon ja lähti käyntiin vasta kun sai hetken jäähtyä.. Sammuessaan konsolin alta kuului releen napsutusta.
Analogisella yleismittarilla luin koodit ja antaa 42 = bensapumpun piiri.
Autoon vaihdettu uusi bensapumppu, toisella releellä kokeiltu ( keskikonsolin alla oleva metalli kantinen), ecu käytetty elektroniikka liikkeessä jossa vaihtoivat konkat ja korjasivat jonkun katkoksen.
Näillä toimenpitellä ei vaikutusta. Auto lähtee käyntiin hyvin ja kuulostaa pyörivän hyvin mutta vikavalo syttyy edelleen. Eikä hirveesti kehtaa ajaa jos jättää taas tien päälle. Muita vikakoodeja ei ole kuin tuo 42.. Liekö ecussa edelleen jotain? Kuulemma näissä ecu ongelmia tyyppivikana..
Kokemuksia? Tietoa viisaammilta? Itseltä loppuu järki tämän kanssa, ei vaan kehtaisi hyvää 180tkm ajettua, ruosteetonta, edullista käyttöautoa hävittääkään...
Tuli ostettua helmikuntoinen Lancer vuosimallia 1991 1.5 12v- koneella. Muutama tuhat ajettu ongelmitta, mutta autossa alkoi palaa check engine- valo. Alussa valo vaan välähteli hetken ajossa, sittemmin välähtely pidentyi ja nyt palaa kokoajan. Ajossa ei tunnu nykimisiä mutta, yhden kerran teki sen, että sammui kesken ajon ja lähti käyntiin vasta kun sai hetken jäähtyä.. Sammuessaan konsolin alta kuului releen napsutusta.
Analogisella yleismittarilla luin koodit ja antaa 42 = bensapumpun piiri.
Autoon vaihdettu uusi bensapumppu, toisella releellä kokeiltu ( keskikonsolin alla oleva metalli kantinen), ecu käytetty elektroniikka liikkeessä jossa vaihtoivat konkat ja korjasivat jonkun katkoksen.
Näillä toimenpitellä ei vaikutusta. Auto lähtee käyntiin hyvin ja kuulostaa pyörivän hyvin mutta vikavalo syttyy edelleen. Eikä hirveesti kehtaa ajaa jos jättää taas tien päälle. Muita vikakoodeja ei ole kuin tuo 42.. Liekö ecussa edelleen jotain? Kuulemma näissä ecu ongelmia tyyppivikana..
Kokemuksia? Tietoa viisaammilta? Itseltä loppuu järki tämän kanssa, ei vaan kehtaisi hyvää 180tkm ajettua, ruosteetonta, edullista käyttöautoa hävittääkään...