Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Vs: Lancer 91 1.5i 4G15 vakava tehottomuus - apua kaivataan
Kiitos vastauksista. Auto siirtyi lopulta seuraavalle omistajalle ennen suuttimien tarkistuttamista, joten asia ei selvinnyt. Ostaja lupasi ottaa yhteyttä kun vika selviää mutta soittoa ei koskaan kuulunut.
Myydään käyttämätön alkuperäinen Mitsubishin lambda-anturi / lambdatunnistin.
Osakoodi MD150609
Ostettu joskus Lanceria varten (1.5 4G15) mutta jäi asentamatta ennen autosta luopumista.
Sopii edellä mainitun lisäksi ilmeisesti mm. seuraaviin:
MITSUBISHI COLT III (C5_A) (1468 ccm, 84 HV) 1.5...
Vs: Lancer 91 1.5i 4G15 vakava tehottomuus - apua kaivataan
Kiitos vinkeistä ja kannustuksesta.
Suuttimia siis ihmettelemään. Toistaiseksi on putsailtu jarrukliinerillä ja testattu että irroitettuna napsuvat sähköllä käytettäessä. Vaatii lisätoimia.
Bensanpaineesta Alho totesi että riittävä...
Apua kaivattaisiin hyvin palvelleen Lancerin vakavaan tehottomuuteen.
Kyseessä -91 1.5 GLXi 4G15 8-vent. Lancer, ajettu 240 tkm. Aiemmin ei havaittu ihmeempiä vikoja, kunnes n. 3 vuotta sitten alkoi käynnistyminen puolilämpöisellä (esilämmitetty tai hieman jäähtynyt ajon jälkeen) koneella...
Vs: Colt 1.6 -92 (4G92) Kampiakselin hihnapyörän pultti!
Olisi näköjään kannattanut kiristää sittenkin. Löystyi ajaessa.
Kyseessä siis 4G15 ja 112 Nm momenttina.
Oli kyllä viimeinen kerta kun kiristän "oikeaan" momenttiin näin kriittisissä paikoissa.
Vs: Colt 1.6 -92 (4G92) Kampiakselin hihnapyörän pultti!
Oolrait, no olkoon sitten nykyisellään. Olihan tuo toki kestänyt aiemmankin kireyden kun sai hyvän tovin hakata kohtuullisen järeällä pulttipyssyllä ennenkuin aukesi. Onpahan nyt seuraavan avauksen yhteydessä ehkä hitusen helpompi rasti...
Vs: Colt 1.6 -92 (4G92) Kampiakselin hihnapyörän pultti!
Osaisiko joku vielä kertoa syyn miksi kyseinen pultti edes on yleensä niin tiukassa? Omassa lancerissa korjausopas kertoi kiristysmomentiksi 100 Nm, eli vähemmän kuin peltivanteen pulttien suositeltu kireys. Vai kiristyykö / jumittuuko...
Vs: lancer-91 glxi +akkunavan hapettuminen..
Täällä tuo ruostuminen oli jatkuva ongelma akun yläpuolisessa kiinnitysmetallissa. Tiedä sitten mistä johtui, mutta loppui tervaamalla tuo kiinnitys huolella. Akkua irrotellessa on sitten mukavan ominaisuutena tosin työkalujen tervaantuminen.
Vs: Lancer 1,5 KAT -91 päästöjen lammda arvo liian korkea
Jahas, kävin just päästömittauksessa:
Tyhjäkäynti: >2000 r/min
CO% 0,00 0,01
HC ppm 1 0
CO2% 14,90...
Vs: Lancer 1,5 KAT -91 päästöjen lammda arvo liian korkea
Onko lambda-anturissa kuitenkaan mitään vikaa jos auto ei nyi, eikä muitakaan laihalla käymisen oireita näy?
Lancerissani (1,5i 8V -91) on ollut tismalleen sama juttu päästöjen suhteen jo parin vuoden ajan.
Päästömittaus menee kyllä...