Jäsenen lekaseppä uusimmat tuotokset

  1. L

    Lehtijousien irroitus autosta

    Vs: Lehtijousien irroitus autosta Itseasiassa tuolla "itsekeksityllä" menetelmällä lehtijouset irtoavat suorastaan hämmästyttävän helposti ja nopeasti. Valitettavasti jouduin miettimään "hetkisen" mitä pitää tehdä, ettei tarvitse noita v-kirjaimia. Minulla on aina ollut mottona: "parempi on...
  2. L

    L200 rungon takaosan peruskorjaus

    Vs: L200 rungon takaosan peruskorjaus Ei se nyt kuumasinkitykselle kyllä pärjää, mutta olen käyttänyt sinkkipölymaalia teräsrakenteissa monta vuotta ja kokemukset ovat hyviä. Spraytavaralle kannattaa katsoa että sinkkiä on "riittävästi" ja sen huomaa painosta ;). Valitettavasti sillä ei saa...
  3. L

    mitä tarkoittaa "öljyhullut"?

    Vs: mitä tarkoittaa "öljyhullut"? Muutama vuosikymmen taaksepäin omistin 2,2 litraisella koneella varustetun, käytetyn diesel-Hiacen. Jossain vaiheessa oli Shellillä tarjouksena sillä "valintatislauksella" tehtyä moottoriöljyä, jota ostin pari kanisteria. Yllättävä havainto oli, että öjyä alkoi...
  4. L

    3.gen Pajeron puuttuva takalasinpyyhkijä

    Vs: 3.gen Pajeron puuttuva takalasinpyyhkijä Ensiksi kannattaa katsoa onko mitään jäljellä mahdollisesta entisestä. Kun tieto on kartoitettu ja merkitty piirustukseen voi katsella "tarvikerintamalla" mitä on tarjolla. Tähän ei kannata asentaa mitään hullunvarmoja systeemeitä kuten esimerkiksi...
  5. L

    Vuotava simpukka

    Vs: Vuotava simpukka Kannattaa ehkä etsiä aiheella "simpukan välyksen säätö" tms. Jotenkin minusta näyttää ettet ole ymmärtänyt osan toimintaa. Siinähän on keskellä ruuvi joka lukitaan paikalleen sillä mutterilla kun säätö on saatu oikeaksi. Voi myös puhdistaa huolella sen lukitusmutterin ja...
  6. L

    miten saan ruosteen peittämän runkonumero näkyviin

    Vs: miten saan ruosteen peittämän runkonumero näkyviin Periaatteessa siinä on yhdistetty kahta eri jännitesarjaa olevaa metallia: tavallinen teräs (Fe) ja yleensä kromilla (Cr) lisäaineella ruostumattomaksi tehty teräs. Ilmiö on kuitenkin "laiska" käynnistymään ja vaatii otolliset olosuhteeet...
  7. L

    L 300 vaihdelaatikon ulina.

    Vs: L 300 vaihdelaatikon ulina. Olet päätynyt "kuuloanalyysissä" ihan oikeisiin lopputuloksiin. Kuitenkin kannattaa tarkistaa tuo öljytilanne ja samalla "miltä se öljy näyttää". Seuraavaksi kannattaa sitten harkita tuota Mitsun laatiikkokorjauksiin erikoistunutta yritystä tai vaihtolaatikkoa...
  8. L

    Pajero 3.0 V6 jakopää

    Vs: Pajero 3.0 V6 jakopää Ainakin tuo 4G54 moottorilla varustettu malli on melko varma tapaus, puristussuhde on 8,2 ;). Tosin en sitäkään ole pyöritellyt ympäri koemielessä, koska palotilat ovat aika kuperia. Jakopäähän on ketjuvetoinen. Noin yleensä jos puristussuhde lähestyy 10:tä on vaurio...
  9. L

    Pajero 3.0 V6 jakopää

    Vs: Pajero 3.0 V6 jakopää Nykykoneissa "napsahtamisesta" käynnissä seuraa yleensä venttiilivaurioita, ja pahimmassa tapauksessa voi kansikin vikaantua. Monissa turbokoneissa saattaa olla matalasta puristuksesta johtuen ns vapaastipyöriviä moottoreita, joissa ei suurempaa vauriota tapahdu...
  10. L

    -89 2.6 Pajero, sähköt kateissa

    Vs: -89 2.6 Pajero, sähköt kateissa Aloita autossa akun napajännitteen mittauksella. Yleismittarissa asento 20 V. Jos jännite on lukemissa 12,7 - 12,8 V akku on ilmeisesti täydessä varauksessa. Ellei ole, ota miinusnapa irti ja varaa akku. Latausaika riippuu varaajan tehosta ja siitä kuinka...
  11. L

    3.0l V6 gen 2 ylävesiletkun erikoinen toiminta??

    Vs: 3.0l V6 gen 2 ylävesiletkun erikoinen toiminta?? Tuossa "dollarisivustolla" näkyy noissa ilmeisesti japanissa tehdyissä olevan 0.9 bar ja tuossa halvemman näköisessä USA:ssa valmistetussa on paine naulajalkoina että ameriikalaisetkin sen ymmärtävät ;). Eli näyttäisi bensakoneille olevan...
  12. L

    3.0l V6 gen 2 ylävesiletkun erikoinen toiminta??

    Vs: 3.0l V6 gen 2 ylävesiletkun erikoinen toiminta?? Ihan uteliaisuudesta kyselen onko noita painerajamerkintöjä merkitty korkkiin ja näyttääkö laadukkaammalta? Selväähän se on, että esim lentorahtina tuollainen yksittäislähetys tulee kyllä selvästi kalliimmaksi ja "maapostikin" maksaa kun...
  13. L

    kannentiivisteen vaihto 3.0l V6

    Vs: kannentiivisteen vaihto 3.0l V6 24V! Voit asentaa tuon REINZIN. Tämä moottori on ihan vakiomylly eikä mikään kilpakone. Mahdollisista ongelmista reilusti yli 90% johtuu kyllä muusta kuin sarjan valmistajasta. Minullakin on tuossa 4G54-koneessa tällä hetkellä ACESAn tiivisteet ja on aitoa...
  14. L

    kannentiivisteen vaihto 3.0l V6

    Vs: kannentiivisteen vaihto 3.0l V6 24V! Kiitoksia mielenkiinosta;). Lyhyesti totean, että kannentiivisteiden vaihto Mitsun 24 venttiiliseen V6 moottoriin ei ole ihan yksinkertainen asia. Nuo kysymykset joita tuossa esitit, ovat lähinnä mielipiteestä riippuvia tietoja, joista voi olla...
  15. L

    -87 TD L200 ei lataa

    Vs: -87 TD L200 ei lataa Niinpä. Yleensä tuo käytetyjen osien on pientä itsepetosta. Osa toimii vasta "peruskorjauksen" jälkeen. Pitäisi olla hyvin perehtynyt tuotteeseen että voisi onnistua pitemmällä tähtäyksellä ::).
Takaisin
Ylös Bottom