öljynkulutus

P

peke1962

Guest
89 2.0 galantti kuluttaa öljyä aika reippaasti. Onko kellään kokemusta paljo voi viedä jos ohjurin kumit sököt(pöläyttää käynnistettäessä). Onko helppo vaihtaa. Ajettu on295000km ???
 
mulla vie about 1L/500km samanlainen pirssi.. eli noin kannullisen viikossa ;D

Mulla männänrenkaat menneet...
Auto kokoajan ajossa silti..

Toukokuun alussa vaihdetaan, sellainen remppa:
-Männänrenkaat
-hoonaus
-tiivisteet
-kiert.kankien laakerit

+

Työ

=alle 300e

Alakerta kannattaa skyllä laittaa samalla jos vaihat kumit
kun kansi auki niin samalla helppo vaihtaa.. öljypohjankin saa näet konetta nostamatta pois..

Kumit ym. listaan muistaakseni olis 40e?

ja varmaan johonkin 400e:hen sais koko setin.. asennettuna.. Tai ainakin minä saisin..




Jos vaihat pelkät ohjurin kumit niin tarvit lisäksi tuon tiiviste setin eli se on jotain 100e nuo osat yhteensä..
 
tai mäntä alakuolokohtaan ja sylinteri täyteen nylon narua (tulpan reiästä). Narun pää kannattaa jättää näkyviin ;D
 
Kulutus 1l/1000km on vielä suht normaalia.

Uutena on mitsu ilmoittanut normi kulutukseksi 0.7l/1000km.
 
Mulla on taas Gallun kans sellane ongelma et se tunkee öljykorkist öljyy ulos ja sit tulee viel venttiilikopan tiivisteeest tai sit siit puolikuun muotosest osast.
Aattelin et ois tunkenu korkist sen takia et huohotus ois tukos, mut kyl ne letkut oli ainaki puhtait ja sit siin konee pääs olevas liittimes helisi ainaki joku kuula tai mikä siel ny sit onkaa. ??? pitäskö öljy korkis ol joku tiiviste.. ???
 
Teepa sanoi
Aattelin et ois tunkenu korkist sen takia et huohotus ois tukos, mut kyl ne letkut oli ainaki puhtait ja sit siin konee pääs olevas liittimes helisi ainaki joku kuula tai mikä siel ny sit onkaa.

Ota venttiili irti ja puhalla siihen. Toiseen suuntaan pitää ilma virrata ja toiseen taas sitten ei :p
 
Mun 1,6 kaasariversio vie ajosta riippuen 0,2/0,5lper1000km..Ja savuttaakin sen edest kyl..
 
Weitec sanoi
Ota venttiili irti ja puhalla siihen. Toiseen suuntaan pitää ilma virrata ja toiseen taas sitten ei :p

Menee sitten muute molempii suuntii ilma läpi.. ei mitään ilman vastusta kumpaankaa suuntaa. Pitäs varmaan tehä asial jotain ;D Jos tarkotit sitä palikkaa mikä siin huohotuksen ja konee välii kuuluu. ???
 
Teepa sanoi
Menee sitten muute molempii suuntii ilma läpi.. ei mitään ilman vastusta kumpaankaa suuntaa. Pitäs varmaan tehä asial jotain ;D Jos tarkotit sitä palikkaa mikä siin huohotuksen ja konee välii kuuluu. ???

DSCN0487.JPG


Tos o ainakin lankussa se vena. Nyt sulla pääsee imusarjasta evästä venakoppaan :eek:
Hommaas jostain uusi venttiili ja kokeile sitten ;)
 
Vähän OT:


Esso extra 15w-40 oili 6,5e/4L
;D

Kyllä huoltamolla myyjä katso kun jo 2. kerran hain sitä pahvilaatikollisen (4 kanisteria)...

Kehuin vaan että tehokas kone tarttee kunnolla voiteluainetta ettei kilahda ;D
Kaveri kehu että hei muuten eikö se katotakin öljy tikusta se öljyn määrä ;D ;D

Niin kyllä kauppias kalpeni, aatteli varmaan että ei porukka kyllä käynyt täysillä ;D ;D
 
Joo.. pinnankorkeus anturi öljypohjaan ja 20L:n jerrykannusta automaattialipainelisäys pinnnankorkeusanturi suoraan ohjaamaan magneettiventtiiliä jolla alipaine tai sähköohjattu pumppu syättää öljyä takaluukusta, koneeseen optimaalisesti säädetyn aikareleen antaman pumppausajan mukaan.. ;D

Onhan tota mietitty.. jo ;D
En edes uskalla kertoakaikista mitsuvisioistani.. vois riittää naurua.. pitkäksi aikaa kaikille.. ;D

Niin mutta joka vision vielä toteutan, kun han vapaa aika ja rahoitus niihin järjestyy..
Ja kaikille vaikka nimeksi MCF diamond system ja patentti numero... ;D ;D
 
Niin ja jerrykannuun tietysti öljyn määrä mittari.. ja näyttö kojelautaan... onhan tuollaisia säliä jo valmiinakin, ja samalla vois... no jaa..
 
Takaisin
Ylös Bottom