1.6 Carisma nykii ja pätkii kiihdytyksissä.

peku9

New Member
Liittynyt
24 Tammikuu 2010
Eli.. Auto on -00 carisma 1.6 automaatti.
Vika on tuo, mikä otsikosta selviää ja sitä tapahtuu nyt talvella kaiken aikaa oikeastaan. Asiat tähän mennessä, joita olen miettinyt ja tarkistellut on: Ajattelin, että vettä kertynyt takkiin hiukan se tekisi tällaista "kenguru-bensa" tyylistä oiretta. No tankkasin täyteen ja lisäsin pakkasenestot. Eipä auttanut.
Sitten mietin jo, että vaihdelaatikko on mennyt, mutta kyllä nyt olen tullut siihen tulokseen, että siinä ei ole kyllä mitään vikaa, vaan vika on jossain muualla.
Nyt mitä tänään ajattelin käydä katsomassa on, että käyn tsekkaamassa virtapuolen. Virranjakajan ja tulpanjohdot jne..

Tyhjäkäynti toimii mainiosti ja silloin ei pätki.


MUTTA onko mitään hienoja ideoita muilla asiaan liittyen?. Mikään valo ei syty ongelman sattuessa koetauluun. Alan olla tähän autoon sen verran kyllästynyt muutenkin. Surkea vaihdelaatikko, tehoton, ei minkäänlaista vääntöä alhaalta, surkea jousitus, ohjaus aivan käsittämätön. En tiedä, onko tuossa autossa loppupeleissä mitään hyvää. Mutta tämä nyt ei toisaalta liity tähän asiaan, mutta apua kaivattaisiin. Huoltoon en vielä lähde viemään, kun jos se ei tee sitä siellä, niin ei he löydä vikaa kuitenkaan ja ihan turha homma olisi vielä tässä vaiheessa.
 
Vs: 1.6 Carisma nykii ja pätkii kiihdytyksissä.

Yllättävää kommenttia ohjauksesta...varmasti parhaita autoja ajaa luokassaan.
 
Vs: 1.6 Carisma nykii ja pätkii kiihdytyksissä.

Oletko todella tuota mieltä? Että ihan "paras"... Rohkenen epäillä... Olen saanut kyllä ajaa huomattavasti parempiakin jopa halvemmassa hintaluokassa. Mutta yksi asia autossa on kohdallaan ja se on ajoasento. Nimittäin sen saa todella hyväksi. Parempaa olen kokeillut ainoastaan bemarissa ja audissa.. Tietenkin on autoja, joita en ole päässyt ajamaan, mutta esim fordit ja hondat jää kauaksi tuon mitsun ajoasennosta ja sen säädettävyydestä.

Vika muuten luultavimmin löytyi. Vika on varmastikin tulpissa.. Huomenna selviää kun uudet pääsen vaihtamaan.
 
Vs: 1.6 Carisma nykii ja pätkii kiihdytyksissä.

en sanonut paras vaan yksi parhaista. Ja tätä mieltä olivat tm :n pojatkin talvitesti voiton yhteydessä. Ettei jousitus ongelmatkin johdu kuluneista iskareista ja jousista.....
 
Vs: 1.6 Carisma nykii ja pätkii kiihdytyksissä.

2bad4you sanoi
en sanonut paras vaan yksi parhaista. Ja tätä mieltä olivat tm :n pojatkin talvitesti voiton yhteydessä. Ettei jousitus ongelmatkin johdu kuluneista iskareista ja jousista.....

Joo. No okei.

Siis mukavuus-puoleltaan jousitus toimii ja on "lupsakka" ajella, mutta jos vähänkin autolla todella ajaa, niin iskarit näyttävät todellisen heikkoutensa. Kyllähän monet tuon luokan autot ovat perus 80 km/h ihan ajettavia pelejä, mutta kun ruvetaan 150 yli menemään ja ei täysin suora tie ole niin hommaan saadaan aivan uusi ilme. Mitsu ei käänny enää tuossa sen maksimi 180 ollenkaan. Itse kaipaan huomattavasti jämäkämpää alustaa. Ja ihan uutenakin mitsuissa on sama ongelma. Lancer evo on ainoa, jossa homma on jotenkuten hallinnassa

Tämän tasoisissa autoissa, ja jos hiukan saa tasoa rahallisestikin nostaa, niin perus Ford Focus on aivan omassa kastissaan ohjaukseltaan ja jousitukseltaan. Ja toisaalta myös moottorin vääntävyys on aivan omassa kastissaan. Tämän hetken paras autokin ajettavuudeltaan hintatasossa alle 50000 € on aivan varmasti tuo Ford focus RS. Saadaan mennä paljon hinnakkaampiin peleihin, ennen kuin sen voittanut löytyy. Tästä ei mielestäni tule edes mitään väittelyä.

Mutta kai nämä ovat mielipideasioitakin toisaalta, mutta itse mittaan auton hyvyyden muissa oloissa ja nopeuksissa, kuin tuossa perus 80 Km/H.
Eihän se WRC:kään ole kovin kummoinen ajaa maantiellä hissukseen, että se on ihan, mitä autoissa arvostaa.
 
Vs: 1.6 Carisma nykii ja pätkii kiihdytyksissä.

ja missähän tällainen tie on suomen maalla jossa voi laillisesti ajella tätä yli 180 km/h??? enkä nyt tarkoita moottori rataa alastaro tms..
 
Vs: 1.6 Carisma nykii ja pätkii kiihdytyksissä.

OT mutta kun puheeksi alkuperäisessäkin viestissä otit: 1,6 koneisella automaatilla ei kovin kummoisia ajo-ominaisuuksia kannata varmaan odottaa. Ei se ole todellakaan siihen käyttöön tehty. Evo alle jos sitä ajettavuutta haluaa, eikä siitä mitään huvia ole jos ei ole tehoa myös. ;)
 
Vs: 1.6 Carisma nykii ja pätkii kiihdytyksissä.

Ei laillisia teitä suomessa olekaan, mutta kuka puhuikaan Suomesta?
 
Vs: 1.6 Carisma nykii ja pätkii kiihdytyksissä.

Siellä voi olla laatikossa väärät öljyt. Yksi hyvin todellinen vaihtoehto, esim castrolin litkuilla voi olla hetkessä paskana mitsun tomaatti. Tämä on mahdollisuus jos autoa huollettu jossain missä ei tiedetä tuota asiaa. Tuon moottorin pitäisi olla yks ongelmattomimpia mitä mitsulta tullu ulos. Vaihdelaatikon öljymäärän tarkastus on myös tehtävä oikeaoppisesti: lämpimäks ajettu kone, paikallaan käydään kaikki asennot läpi 5 sekuntia kerrallaan, jätetään P:lle auto käynnissä tikku ylös ja tarkastus. Sekin määrä on tosi tarkka juttu.

Juu voi kyllä pikkasen amistouhuksi ristiä jo pitää 150-180 päästä 1.6 litraisella automaatilla. Mä en ainakaan halua ees tietää miten tommonen auto käyttäytyy 180 nopeuksissa. :D Focus on joo ihan hieno peli AJAA mutta eipä niissäkään ne ton ikäset (luokkaa 2000) 1.6set oo mitään vääntäviä, liikkeelle et meinaa päästä millään kun vääntö puuttuu tyhjäkäynnin tuntumasta kokonaan. Carisma on hieman huonompi ajaa kun japsimitsut syystä että se on tehtykin eurooppalaisten autojen kaltaiseksi. :)

Edit: koskas on tulpat vaihdettu, minkä näköset ovat? Jos virtapuolella vika niin muistelisin että tuossa 1.6i:ssäkin oli viellä ne puolat erillisinä vai miten se nyt menikään
 
Vs: 1.6 Carisma nykii ja pätkii kiihdytyksissä.

Joo kiitoksia järkevistä kommenteista. Vika selvisi tänään kun pääsin nuo vanhat tulpat uusimaan. Oli yksinkertainen ongelma, muttei ole tullut katseltua niitä hetkeen.

Ja sitten noista amistelutouhuista. :) Eli siis en tarkoittanut sillä focuksella 2000 vuoden focuksia.. Uudemmissa olin jo menossa.
 
Vs: 1.6 Carisma nykii ja pätkii kiihdytyksissä.

Ne on täysin samat "ongelmat" mitsussa nykyäänkin, että ei se siitä ole miksikään muuttunut...
 
Vs: 1.6 Carisma nykii ja pätkii kiihdytyksissä.

offtopiciksi alkaa menemään....

No näkemyksiä on monia. Mutta kyllä Mitsu on niitä viimesiä automerkkejä jossa oikeasti on alusta ja ajettavuus kunnossa. Esim. pösö 407 on hengenvaarallinen ilman ajonvakautusta. Focus toki on ihan hyvä auto ajaa, mutta kone nyt ei sen kummempi .
Automaatin kohdalla sanoisin kyllä päinvastoin että mitsun loota on hyvinkin omaa luokkaa kilpailjoiden laatikoihin verrattuna. Kunhan on oikeat öljyt sisällä niin harvassa on yhtä pehmeästi ja nopeasti toimivat automaattilaatikot.
 
Vs: 1.6 Carisma nykii ja pätkii kiihdytyksissä.

Lambda-anturin vaihto voisi auttaa. Samat oireet ollut itselläkin parissa autossa -ei tosin Mitsubishissä. Tarvike-lambda maksaa ostopaikasta ja mallista riippuen muutaman kympin -eli kannattaa ainakin koittaa (nyt kun alkaa tulla kommentteja ´tarvikeosien´ hyvyyksistä ja huonouksista, niin omakohtaista kokemusta on yli 100 000 km/6 katsastusta tarvikelambdan moitteettomasta toiminnasta).
 
Vs: 1.6 Carisma nykii ja pätkii kiihdytyksissä.

Keskustelu taisi mennä sen verran sivuraiteille, että saitko autostasi nykimistä pois. Itsellä on meinaan sama ongelma samanlaisessa autossa ja kiinnostaisi tietää mikä muilla on ollut vikana. Ainakaan kaasuläpän putsaus ei tuonut apua ongelmaan vaikka likainen olikin.
 
Takaisin
Ylös Bottom