Täältä taitaa paras tieto tähän liittyen löytyä.
Eli alla on V40 tuolla GDI koneella, ajettu reilut 280tkm joista itse noin 150tkm. Ongelmana oli alusta lähtien se kummallinen nakutus (väittivät ominaisuudeksi), yläkerta uusittu n.90tkm sitten => ei ollut vaikutusta nakutukseen. Oire tässä ajan mittaan pahetunut, ja korjaamolla olettivat vian olevan lähtöisin ristitapista(?). Kustannusarvio sen vaihtoon n. 5000€. Myös viimeisen vuoden aikana öljyä alkanut kuluttamaan 1L/1000km, joten jotain täytyi tehdä. Ratkaisuksi hankin vähän käytetyn (n.53tkm ajetun) GDI koneen. Toivottavasti loppuviikosta saisivat kotipihaan toimitettua. Vaikka korjaamolta toki suosittelevat et äkkiä auto vaihtoon kun vielä toimii,niin 6.1L/100km keskikulutus houkuttelee pitämään tuon käyttöautona.
Sittenpä niihin kysymyksiin:
Firmasta sanoivat että moottorin takuuehtona on jakopään uusinta sekä kampiakselin etupään stefan vaihto. Jakopää/kansiremppaa on tullut tehtyä 80-luvun mersun koneisiin, et joku näkemys aiheesta on.
Miten tuo stefa vaihdetaan, onnistuuko ilman alan ammattitutkintoa?
Mitä kaikkea tuossa jakopään rempassa pitäis uusia? Sain semmosen käsityksen, että tuossa olis 2 eri kiristinrullaa? Onko vesipumppu myös vaihtolistalla? Ja tarvitaanko tuohon jotain erikoistyökaluja? Autodata on käytössä, pärjääkö niillä ohjeilla tuon kanssa?
Onko tarvike, esim. motonet, osista mihinkään vai suuntaanko suosiolla merkkiliikkeeseen?
Sen mitä foorumiin ehtinyt tutustua, se EGR kannattaa ilmeisesti suosiolla lyödä umpeen?
Olisko tuossa jotain muuta mitä kannattais uusia tai tarkistella kun kone kerran irtonaisena on?
Eli alla on V40 tuolla GDI koneella, ajettu reilut 280tkm joista itse noin 150tkm. Ongelmana oli alusta lähtien se kummallinen nakutus (väittivät ominaisuudeksi), yläkerta uusittu n.90tkm sitten => ei ollut vaikutusta nakutukseen. Oire tässä ajan mittaan pahetunut, ja korjaamolla olettivat vian olevan lähtöisin ristitapista(?). Kustannusarvio sen vaihtoon n. 5000€. Myös viimeisen vuoden aikana öljyä alkanut kuluttamaan 1L/1000km, joten jotain täytyi tehdä. Ratkaisuksi hankin vähän käytetyn (n.53tkm ajetun) GDI koneen. Toivottavasti loppuviikosta saisivat kotipihaan toimitettua. Vaikka korjaamolta toki suosittelevat et äkkiä auto vaihtoon kun vielä toimii,niin 6.1L/100km keskikulutus houkuttelee pitämään tuon käyttöautona.
Sittenpä niihin kysymyksiin:
Firmasta sanoivat että moottorin takuuehtona on jakopään uusinta sekä kampiakselin etupään stefan vaihto. Jakopää/kansiremppaa on tullut tehtyä 80-luvun mersun koneisiin, et joku näkemys aiheesta on.
Miten tuo stefa vaihdetaan, onnistuuko ilman alan ammattitutkintoa?
Mitä kaikkea tuossa jakopään rempassa pitäis uusia? Sain semmosen käsityksen, että tuossa olis 2 eri kiristinrullaa? Onko vesipumppu myös vaihtolistalla? Ja tarvitaanko tuohon jotain erikoistyökaluja? Autodata on käytössä, pärjääkö niillä ohjeilla tuon kanssa?
Onko tarvike, esim. motonet, osista mihinkään vai suuntaanko suosiolla merkkiliikkeeseen?
Sen mitä foorumiin ehtinyt tutustua, se EGR kannattaa ilmeisesti suosiolla lyödä umpeen?
Olisko tuossa jotain muuta mitä kannattais uusia tai tarkistella kun kone kerran irtonaisena on?