2.0 DI-D Outlanderin moottoriin lisää tehoja

Anaconda

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
Liittynyt
28 Marraskuu 2007
Moikka

Appiukko oli löytönyt Saksalaisilta Mitsu-sivuilta tehonlisäyspaketin diesel Outlanderiin. :p
Onko kellään tietoja löytyykö vastaavaa Suomesta? Myyjän mukaan ei saa ainakaan sellaista ettei takuu umpeutuisi.

Ohessa linkki: http://www.mitsubishi-motors.de/modelle/outlander/zubehoer

Voimaa.comissahan on noita vagin virityslastuja mutta, jotenkin tuntuis turvallisemmalta jos se olis tehty ihan Mitsua silmällä pitäen. ::)
 
Vs: 2.0 DI-D Outlanderin moottoriin lisää tehoja

Niin eikös tää ollut nyt se ranskalaisten tekemä moottori, vai muistanko mä ihan väärin? Kannattaiskohan se lastukin ettiä sit sieltä suunnalta... ???

Mut ihan takuiden kannaltakin, kannattaa malttaa asian kanssa, sitten kun takuut loppuu niin äkkiä vaan lastua peliin... tai miksei aikaisemminkin jos ei haittaa että takuut raukea... ;D
 
Vs: 2.0 DI-D Outlanderin moottoriin lisää tehoja

MetanolMan sanoi
Niin eikös tää ollut nyt se ranskalaisten tekemä moottori, vai muistanko mä ihan väärin? Kannattaiskohan se lastukin ettiä sit sieltä suunnalta... ???

Mut ihan takuiden kannaltakin, kannattaa malttaa asian kanssa, sitten kun takuut loppuu niin äkkiä vaan lastua peliin... tai miksei aikaisemminkin jos ei haittaa että takuut raukea... ;D

Se 2.2 HDI on ranskalainen. Tää 2.0 DI-D sama kone kuin noissa Skodissa ja Wolkkareissa yms. käytössä oleva pumppusuutin diesel. Elikkäs siis saksalaista perua.

Taitaa olla urbaanilegendoja ne viritykset joissa takuu ei muka raukea... :'(
 
Vs: 2.0 DI-D Outlanderin moottoriin lisää tehoja

ota huomioon myös se että noita volkkarin TDi koneita on hajonnu jo paljon :seina
ne ei todellakaan ole mitään tuotettavia... kyseessä siis tämä 2.0 malli...

tälläkin foorumilla on juttua miten epäkurantteja lohkoja yms on löytyny...
 
Vs: 2.0 DI-D Outlanderin moottoriin lisää tehoja

Tosi kiva... taitaa olla parempi ettei lähde kikkailemaan ilman takuita :nykii.
Mitähän ultimatevw:ssä ollaan mieltä koneen kestävyydestä?
 
Vs: 2.0 DI-D Outlanderin moottoriin lisää tehoja

Eipä tuo 2.0 TDi taida sen heikompi olla kuin muutkaan moottorit, samaa peruslohkoperhettä, kuin 1.9 pumpparitkin. Kannattaa ottaa huomioon isot valmistusmäärät. Jos prosenteissa mitataan, ni ei se keskivertoa heikompi ole.

Takuu itsessään ei suoraan raukea virilastusta. Mutta se ei ainakaan helpota asioiden hoitumista mahdollisissa takuu-tapauksissa. Jos varmanpäälle pelaat, niin jätät moottorin vakioksi.

VAG-konsernin tuotteisiin saa ohjelmia (ABT), jotka eivät mitenkään vaikuta takuuseen, mutta ne ovat autonvalmistajan hyväksymiä tuotteita.
 
Vs: 2.0 DI-D Outlanderin moottoriin lisää tehoja

Jos jotain kiinnostaa niin noista linkeistä löysin tehonlisäyspaketit Outlanderiin.
Takuut tosiaan kyllä raukee noissa molemmissa tapauksissa.
Pakettien takuut kattaa vain paketin mukana toimitettavat osat ja ohjelmat.

http://www.dieseltuning.fi/fahrzeuga.html
http://www.ldhtuning.fi/

Eipä tuo 2.0 TDi taida sen heikompi olla kuin muutkaan moottorit, samaa peruslohkoperhettä, kuin 1.9 pumpparitkin. Kannattaa ottaa huomioon isot valmistusmäärät. Jos prosenteissa mitataan, ni ei se keskivertoa heikompi ole.

Pikaisella searchilla tehty katsaukaan ei paljastanut mitään normaalista poikkeavaa reklamointia kyseisen moottorin kohdalla. Onko noiden kanssa ollut mitsuissa sitten normaalia enemmän hankaluuksia vai kyykytetäänkö vieraan merkin konetta hiukka muita herkemmin ;).
 
Vs: 2.0 DI-D Outlanderin moottoriin lisää tehoja

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=13324.0
 
Vs: 2.0 DI-D Outlanderin moottoriin lisää tehoja

Tuollainen löytyi: :peukku

http://www.steinbauer.cc/index.php?select_id=73&umenu=f

Mitsubishi Outlander 2.0 DiD 103 kW

Moottorin tyyppi: R4
Syl. tilavuus: 1968 ccm³

Alkuperäinen teho :
kW hv NM
103 kW 140 hv 310 NM
Power enhancement:

Tuotenumero: 220051
TÜV-sertifikaatti: 101279
Hinta: € 815,--
sis. 22 % alv

Tiedot Power enhancement:
kW hv NM
124 kW 169 hv 370 NM

Tarvikkeet:
Tuotenumero: 200086
Kuvaus: STEINBAUER switch on/off
Hinta: € 9,-- sis. 22 % alv
Tuotenumero: 200089
Kuvaus: STEINBAUER wireless remote control to turn off/on
Hinta: € 125,-- sis. 22 % alv
 
Vs: 2.0 DI-D Outlanderin moottoriin lisää tehoja

JKorpela sanoi
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=13324.0
Joo ton episoodin mä lukasin läpi. Aika surullinen tarina. Multa olis varmaan loppunut usko kesken.

Searchilla meinasin kuitenkin lähinnä noita volkkari-foorumeita(ultimatevw jne.).
 
Vs: 2.0 DI-D Outlanderin moottoriin lisää tehoja

Anaconda sanoi
Joo ton episoodin mä lukasin läpi. Aika surullinen tarina. Multa olis varmaan loppunut usko kesken.

Searchilla meinasin kuitenkin lähinnä noita volkkari-foorumeita(ultimatevw jne.).

sitä kannattaa olla tarkkana kun virittelee... mulla varmaan on sen verran pahoja kokemuksia
vag kulkineista että se lisää katkeruuttaks merkkiä ja sen tekniikkan luotettavuutta kohtaan.
 
Vs: 2.0 DI-D Outlanderin moottoriin lisää tehoja

Itselläni kokemusta yhdestä VAG-konsernin tuotteesta. Moottorina 1.9TDi koodilla ARL, eli vakiona 150hv/320Nm. Siitä kaivettiin irti 205hv/405Nm. Tuolla paketilla ajelin n 100tkm ja ainoa mikä petti oli 2-massavauhtipyörä n 80tkm kohdalla. Tuota en kyllä syytä viaksi tai tuotteen heikkoudeksi. Tehon/väännön nousut kuitenkin olivat kohtuulliset ja voimansiirron "turvamarginaalit" ovat yleisesti max 20% luokkaa, joten rajoilla mentiin. Tuokin muuten korjattiin takuuseen, vaikka auto oli viritetty.

Ainahan kannattaa ajatella viristämistä kaavalla: "Minkä voimassa voitat, sen matkassa häviät." Se paljonko matka lyhenee, onkin kiinni monesta eri asiasta. Virityksen suuruus, ajotapa, ajo-olosuhteet jne.

Suosittelen ajamaan autolla vakiona ensimmäisen huoltovälin, sen aikana pahimmat materiaali/valmistus virheet tulevat esiin, jos niitä on ollakseen. Silloin virittäminen on, ainakin takuun kannalta, hiukan turvallisempaa.
 
Vs: 2.0 DI-D Outlanderin moottoriin lisää tehoja

pexi sanoi
Suosittelen ajamaan autolla vakiona ensimmäisen huoltovälin, sen aikana pahimmat materiaali/valmistus virheet tulevat esiin, jos niitä on ollakseen. Silloin virittäminen on, ainakin takuun kannalta, hiukan turvallisempaa.

Kuulostaa hyvältä neuvolta. Auto kun on muutenkin suht tuore tapaus, niin ehtii tulla pahimmat tyyppiviat yleiseen tietoon. Virityksellähän vois sitten autokuumeen taas iskiessä lieventää pahinta lämpöä. ;D
 
Vs: 2.0 DI-D Outlanderin moottoriin lisää tehoja

Anaconda sanoi
Joo ton episoodin mä lukasin läpi. Aika surullinen tarina. Multa olis varmaan loppunut usko kesken.

Searchilla meinasin kuitenkin lähinnä noita volkkari-foorumeita(ultimatevw jne.).

Tottakai usko loppui, mutta kaikki täytyy kestää :)

Eikä moottoria ole viritetty ja hajos silti :)
 
Vs: 2.0 DI-D Outlanderin moottoriin lisää tehoja

Jakke sanoi
Tuollainen löytyi: :peukku

http://www.steinbauer.cc/index.php?select_id=73&umenu=f

Mitsubishi Outlander 2.0 DiD 103 kW

Moottorin tyyppi: R4
Syl. tilavuus: 1968 ccm³

Alkuperäinen teho :
kW hv NM
103 kW 140 hv 310 NM
Power enhancement:

Tuotenumero: 220051
TÜV-sertifikaatti: 101279
Hinta: € 815,--
sis. 22 % alv

Tiedot Power enhancement:
kW hv NM
124 kW 169 hv 370 NM

Tarvikkeet:
Tuotenumero: 200086
Kuvaus: STEINBAUER switch on/off
Hinta: € 9,-- sis. 22 % alv
Tuotenumero: 200089
Kuvaus: STEINBAUER wireless remote control to turn off/on
Hinta: € 125,-- sis. 22 % alv

Nyt vasta tsekkasin tuon linkin. Vaikuttaa asialliselta.Täytyypä ottaa yhteyttä tuonne kun asia tulee ajankohtaiseksi, kiitos! :D
 
Vs: 2.0 DI-D Outlanderin moottoriin lisää tehoja

Onko kukaan kokeillut Steinbaueria tai jotain muuta? Tekisi mieli kokeilla koska tuon VAG-koneen alakierrosvääntö ei riitä tuolle korille sitten millään. Muuten ihan ok kone mutta lähdöissä ja hitaissa risteyksissä ym. surkea vääntö / välitykset kiusaavat.
 
Vs: 2.0 DI-D Outlanderin moottoriin lisää tehoja

Virittäessä kannattaa katsoa turbotec.com sivut. Toimipisteitä useita, ja hinnat halvemmat kuin saksastatilatulla osalla joka edellä mainittiin...
 
Vs: 2.0 DI-D Outlanderin moottoriin lisää tehoja

Pakko avata vanhaa aihetta. ;D

Löysin tässä yksi päivä tällaisen tuunaus sivun:
http://www.racechip.de/racechip-chiptuning/Mitsubishi-Outlander-2-0-D-ID-1501-r.html

Vaikuttaa hyvän hintaiselta, asialliselta ja helpolta asentaa.
Ehkä liiankin... ::)

Tiedän että tosivirittäjät tekee sen optimoimalla auton oman ECU:n.
Ogelmia voi muuten tulla ilmeisesti ainakin katalysaattorin ja hiukkassuodattimen kanssa.
Siinä on tosin se huono puoli että huolto näkee tehdyt muutokset.
Lisäksi se on kuitenkin aika kallis toimenpide verrattuna oheisen linkin tuotteeseen.

Onko kukaan tai tietääkö kukaan että joku olisi jotain tällaista voima boxia hyöyntämällä lisännyt oman tai jonkun toisen Outtiksen voimia?
Kokemukset kiinnostaisivat.

Yritin löytää näitä kokemuksia myös ulkolaisilta palstoilta.
Tästä boxista löytyi paljonkin positiivisia kirjoitelmia, mutta ei Outlanderin (vag moottorien)osalta.
Lähinnä BMW harrastajat olivat näitä käytelleet.
 
Takaisin
Ylös Bottom