2,4 GDi Galant -99, jarrutehostin/jarrutuntuma ABS

henydrum

New Member
Liittynyt
21 Syyskuu 2007
Nyt en haulla löytänyt oikein tähän vastausta, Carismassa vissiinkin on imuputken tukkeumia ollut jolloin tehstus heikkenee.

Eli seuraavanlainen ongelma; Jarrupolkimen tuntuma on kivikova, (viittaa tehostajaan).
Tuntuu kestävän "melko" pitkään ennenkuin tehostin saa alipainetta, esim. jarru pohjaan, auto käymään ja poljin alkaa pikkuhiljaa painua alemmas.
Iimusarjasta tulevan letkun jo puhdistin, testasin takaiskuventtiilin ja korvasin kokeilun vuoksi letkun toisella mahdollisten hapertumien poissulkemiseksi.

Normaalisti sanoisin että tehostin on sökö, mutta toisaalta taas jos kalvo vuotaa niin miksi tehostaisi ollenkaan? ???
ABS:n sulakkeen poistoa koitin myös.

Löytyisikö kokemuksia vastaavasta, vai onko testausniksit siinä Galantin kohdalla?
Ja tietysti se ikävin homma, mikäli tehostin sökö niin olleeko arvokaskin, kuten ehkä oletta saattaa?
Katsastuksen menin hölmöyksissäni varaamaan/maksamaan etukäteen ja on tulevana torstaina. :seina

Sellaista vielä tiedustelen että jos menee vaihtoon niin onko sopivuuksista keskenään tietoa, esim: sopiiko 2.0:n tehostaja 2.4:een vai onko eroja?
 
Vs: 2,4 GDi Galant -99, jarrutehostin/jarrutuntuma ABS

Voisikohan johtua tukossa olevasta imusarjasta. GDI:hin tuli vuonna 2000 korjauskitti, jossa siirrettiin alipaineletku eripaikkaan imusarjassa, kuin mitä se alunperin oli. Imusarjassa kertyi ilmeisesti nokea siihen kohtaan, mihin jarrutehostimen alipaineletku tuli imusarjassa ja tästä tuli tuolloin ennen 2000 vuoden puoliväliä ostaneille GDI Galantin omistajille kutsu ilmaiseen korjaukseen. Onkohan kyseisessä autossa sitten omistaja käyny tuota korjausta tekemässä, niin sitä voi vain arvailla.
 
Vs: 2,4 GDi Galant -99, jarrutehostin/jarrutuntuma ABS

MitsuMi sanoi
Voisikohan johtua tukossa olevasta imusarjasta. GDI:hin tuli vuonna 2000 korjauskitti, jossa siirrettiin alipaineletku eripaikkaan imusarjassa, kuin mitä se alunperin oli. Imusarjassa kertyi ilmeisesti nokea siihen kohtaan, mihin jarrutehostimen alipaineletku tuli imusarjassa ja tästä tuli tuolloin ennen 2000 vuoden puoliväliä ostaneille GDI Galantin omistajille kutsu ilmaiseen korjaukseen. Onkohan kyseisessä autossa sitten omistaja käyny tuota korjausta tekemässä, niin sitä voi vain arvailla.

Voihan tuokin olla mahdollista, perhana kun olisi alipainemittari jolla tarkastaa paljonko imee. Imusarjassa olevaa letkunippaa sormella tukkien imua kyllä tulee, MUTTA, mikä ollee se riittävä tehostimelle?

Kiitti tiedosta kuitenkin, voisihan sen nipan/letkukaran kiertää pois ja tarkastaa, mikäli siitä pääsisi "reikäää rassaamaan ;D . Hieman skeptinen kuitenkin olen tuon suhteen.

Tuo putki lähtee imusarjan keskivaiheilta, olettaisin että on ihan alkuperäinen ja ilman korjauskittiä. Löytyykö tietoa minne putken lähtö on siirretty noissa nokivikaisissa?
 
Vs: 2,4 GDi Galant -99, jarrutehostin/jarrutuntuma ABS

Muistaakseni jos auton edestä katsoo, niin imusarjan takaosassa enemmän kuskinpuolella on semmoinen natsa, joka on kumihatulla tulpattu. Se on se alkuperäinen kiinnityskohta sille putkelle. Minä pidän hyvinkin mahdollisena tuota nokeentumisenvuoksi aiheutuvaa ongelmaa. Muistelen, että silloin aikoinaan, kun minullekkin tuli tuo kutsu, niin mainittiin, että jarrutukseen tarvittava poljinvoima kasvaa, kun tämä noki tukkii tuon letkun. Korjauskutsusta on kuitenkin 10 vuotta aikaa, niin ei enää ihan pikkuisia yksityiskohtia muista tuosta :) Minulle tuo korjaus tehtiin 15tkm määräaikaishuollon yhteydessä.
 
Vs: 2,4 GDi Galant -99, jarrutehostin/jarrutuntuma ABS

MitsuMi sanoi
Muistaakseni jos auton edestä katsoo, niin imusarjan takaosassa enemmän kuskinpuolella on semmoinen natsa, joka on kumihatulla tulpattu. Se on se alkuperäinen kiinnityskohta sille putkelle. Minä pidän hyvinkin mahdollisena tuota nokeentumisenvuoksi aiheutuvaa ongelmaa. Muistelen, että silloin aikoinaan, kun minullekkin tuli tuo kutsu, niin mainittiin, että jarrutukseen tarvittava poljinvoima kasvaa, kun tämä noki tukkii tuon letkun. Korjauskutsusta on kuitenkin 10 vuotta aikaa, niin ei enää ihan pikkuisia yksityiskohtia muista tuosta :) Minulle tuo korjaus tehtiin 15tkm määräaikaishuollon yhteydessä.

Perhana, sieltäpä se vika löytyi. Letkunippa oli lähes täysin karstatulpan umpeuttama. SUURET KIITOKSET :peukku
Harvoin tulee foorumilla käytyä, mutta muutamia kallisarvoisia vinkkejä olen saanut täältä. Kiitokset niistä vastaajille.
 
Vs: 2,4 GDi Galant -99, jarrutehostin/jarrutuntuma ABS

-99 Space Star GDI alkoi oireilemaan samaan tapaan: poljintuntuma vaihtelee rajusti, ja välillä vetää ihan kivikovaksi. Epäilen vahvasti, että karstainen letku löytyy täältäkin. Guuglekin sanoi, että GDI:ssä alipainereitin putsaileminen kuuluu huoltoohjelmaan.

*Huoh* aika monet seikat (jarrut, kulutus, kulku) alkaavat viitata siihen, että mitään kaunista näkyä ei Spacen imusarjasta ja kannesta löydy.
 
Vs: 2,4 GDi Galant -99, jarrutehostin/jarrutuntuma ABS

... ja voidaan huutaa bingo: tehostimen letkunippa lähes tukossa EGR mönjää. Ehkä kolmen neulan mentävä reikä jäljellä. Pikku juttu korjata, mutta oireet ovat varsin pelottavat, kun tehostus päättää yhtäkkiä hävitä ja jonon pää lähenee...
 
Vs: 2,4 GDi Galant -99, jarrutehostin/jarrutuntuma ABS

Mulla teki -99 gdi galantissa monasti talvisin sen tempun että anto yhdesti polkasta jarrua toimi ok mutta toisen kerran olikin jo jarrut kadoksissa, muutaman kerran toi huollossa putsattiin ja aika pitkään ollut nyt vaivaamatta. Kohta ei vaivaa enää koskaan imusarjan puhdistus ja egr tukkiminen menossa, ja voin sanoa että sitä paskaa löytyy sieltä imusarjasta.
 
Takaisin
Ylös Bottom