2,4GDI:n -00 propleema*korjattu*

Ari

New Member
Liittynyt
11 Helmikuu 2008
Kaasua painaessa nopeasti kone hyytyy ja samalla syttyy häiriövalo, mutta sammuu kun nostaa kaasun ylös. Tasaisesti kiihdyttäen ja vaihtaen isommalle jo n.2000rpm pystyy ajamaan. Kaasuläppä kotelon puhdistin auttoi sen verran että pystyy edes ajamaan. (Tuli alavääntöä enemmän). Olisiko kenelläkään ollut samanlaisia ongelmia ja onko löytynyt vikaa?
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

onkos itse imusarja missä kunnossa? kuulemma voi mennä niin pahasti tukkoonkin että ei kulje enään. siis nokeentuu.
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Niin ainahan sitä toivoo että saisi auton toimimaan vähemmällä työllä, mutta eipähän tässä taida muukaan auttaa. Taidanpa kokeilla samalla sitä EGR:n tulppausta. Mutta vielä siitä kotelon putsauksesta. Joku muukin näillä sivuilla ilmoitti että sen jälkeen naputukset hävisi, minäkin olin jo suunnitellu nostajien vaihtoa jo vuoden, mutta 'räklätys' hävisi puhdistuksen jälkeen. Ainoastaan kylmänä kun käynnistää niin muutaman sekunnin naputtaa, mutta sehän on normaalia ennen kun öljyn paineet nousee.
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Ei se tulppaus ny auta, kuin tulevaisuuteen. Siellä on imusarjan kanavat jo "tukossa" ja siksi auto sekoilee. Onko kaasuläppäkotelo puhdistettu siis läpän imusarjan puolelta ?
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Juu kyllä se oli kokonaan irti ja varsinkin imusarjan puolella oli putsattavaa. En ole varma, johtuuko tämä koneen temppuilu siitä kun laitoin jotain bensiinin lisä-ainetta taannoin, mikä puhdistaisi polttoaine kanavat, kun auto oli tosi nuhanen. EGR:n tulppaus olisi tulevaisuuten ettei ainakaan nokeamista tarvisi pelätä.
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Jos häiriövalo syttyy, niin vikamuistiin jää merkki, että mistä syystä se syttyy...

Missäpäin Suomea olet? (jos joku gdi:n "ongelma" tietävä voisi testata autoa)
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Käytin jo paikallisessa merkkikorjaamossa (Lahdessa) ja eikä ollut mitään diagnoosia! Sehän tässä harmittaakin kun tietäisi mistä alkaisi etsimään vikaa. Illalla kun ajelin niin oireet pieneni koko ajan. Pahimmillaan kun auto nyki niin tietokoneen mukaan kulutus oli 25,2 l/100km, sitten lopussa kun nollasin niin oli taas norm. 8-9l. Pienempien pajojen tietokoneet ei näin 'uusia' Mitsuja tunnista.
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Ari sanoi
Käytin jo paikallisessa merkkikorjaamossa (Lahdessa) ja eikä ollut mitään diagnoosia! Sehän tässä harmittaakin kun tietäisi mistä alkaisi etsimään vikaa. Illalla kun ajelin niin oireet pieneni koko ajan. Pahimmillaan kun auto nyki niin tietokoneen mukaan kulutus oli 25,2 l/100km, sitten lopussa kun nollasin niin oli taas norm. 8-9l. Pienempien pajojen tietokoneet ei näin 'uusia' Mitsuja tunnista.

Palaakos se häiriö valo nytten siinä autossa? suosittelen vilkaista kunnolla sinne imusarjaan.ihmeen hyvin ne voi vaan mennä tukkoon.
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Joo aattelin viikkonloppuna katsastaa, kävin taas 'lenkillä' ja samaa tekee eli jos paikallaankin painaa tasaisesti kaasua ottaa vaikka 6000 kierrosta, mutta jos painaa nopeasti niin rupeaa pätkimään ja jos ajossa pitää vaan kaasua päällä niin sitten syttyy valo ja sammuu kun nostaa kaasun. Ihan kuin sytkä ei kerkeisi mukaan, mutta tiedä näistä nyky autoista!
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Ilmamassa/määrä mittari (kumpi tässä nyt sitten onkaan) tai kaasupolkimen potentiometri. Molemmat voivat aiheuttaa kuvatun kaltaista vikaa, eivätkä välttämättä anna vikakoodia. Paitsi lambdan kautta, mutta se taas ei välttämättä tule heti.

Sitten tuo kaasupolkimen ja kaasuläppäyksikön sopeutus. Mahtaakohan olla kohillaan?

Edellä mainittuja on vaan vaikea kotityökaluilla tutkia. :(
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Taas tulin kokeilemasta ja en tiedä mutta tuntuisi olevan näin maalaisjärjellä aateltuna että olisi se kaasupolkimen anturi? Kun se tosiaan paikallaankin röpöttää vain silloin kun painaa nopeasti kaasun pohjaan. Mutta yritän käyttää perjantaina merkkiliikkeessä ja jos pystyisivät ottaa testerin autoon mukaan, niin luulisi näkyvän kun valo syttyy. Kiitoksia neuvoista ja palaan asiaan jos siellä jotain selvenee.
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Nyt hei lasketaan 1+1 yhteen.
Pexi tuos jo valaisi asiaa...oon aika varma että kysees on kaasuläppäkotelon asentotunnistimen rikkoutuminen.
Olihan virrat pois sekä läppäkotelon johtoki irti ennekuin aloit putsaa sitä koteloo/vääntää läppää?
On pari varmaa tapausta että läpän vääntämisellä saatu läppä sekaisin.

Teepäs testi. Otat ilmantuloletkun irti kaasuläppäkotelosta ja laitat autoon virrat päälle. GDI koneisen diagnostiikka ajaa läpän täysin auki ja kii ja "surisee" vähän ja etsii "nollakohdan". Itselläni teki ainakin kun otti piuhan irti siitä.
Yhden kaasuläppäkotelon asentotunnistimen oon avannut ja siel voi olla irti vähän paikat...et vaihtoo menee, ja kohtalaise arvokas palane.
Viat vaikuttais juuri tuolta!
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Silloin kun irroitin ja putsasin kaasuläppäkotelon en uskaltanut kuin vähän liikkuuttaa läppää kun jossain täällä sivuilla oltiin varoitettu.(en edes laittanut sormea väliin) kaasuläppä oli aavistuksen auki ehkä 2mm(kuuluukohan olla, kun ei mennyt kiinni kuin painamalla)ja melko jäykkä liikkeinen 'heiluttelin' sitä edes takas, samalla kun yritin rasvata akselia. Käytin taannoin pikkukorjaamossa ja ne oli muka puhdistanut kotelon, jospa olisivat silloin vääntänyt läppää kun sitä ei oltu irroitettu, eikä täten takaa puhdistettu. Sen jälkeen auto toimi vissiin viikon. Mutta kiitos vinkistä tarkistan asian.
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

No itselläni ollu samanlainen pirssi reilut 8 vuotta. Aina oon kaasuläppäkotelon läpän aukaissu sepposen selälleen, kun oon sen putsannu ja yhtään kertaa ei ole siitä ongelmia tullu. Juu ja se läppä on sen pari milliä auki jos ei sitä itse kiinni paina ja läppä on myös jäykähkö liikkeissään, mutta liikkuu kuitenkin pehmeästi takertelematta. Kun virrat laittaa päälle, niin mielestäni se selvästi kuuluva naputus ei tule kaasuläppäkotelosta vaan läppäkotelon alla olevasta EGR venttiilistä. Tuommosia Arin kuvailemia ongelmia mulle tuli kun tulppasin EGR venttiilin huolimattomasti ja sulkulaipan välistä pääsi alipainevuoto, mutta nekin ongelmat huomasi helposti kun kävi tekemässä pakokaasupäästö mittauksen. Syy miksi Arilla on se auto hetken pelannu paremmin, niin voi olla siitä, että on käyttäny akunkaapelit irti ja resetoinu auton, koska niin mullakin ongelmien ollessa päällä auto toimi. Ja kun vikavalo meni päälle, niin syynä oli kaasuläppäkotelon asentotunnistin, mutta kun ne alipaineviat korjasin, niin "korjautu samalla kaasuläppäkotelon asentotunnistinkin" eli ei pukannu enää vikakoodia. Jotenka ei kannata vielä lähteä ostelemaan 1000€ läppäkoteloita. Että semmosta tälläkertaa.
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

itse ongelmasta vielä, on kyllä hieman outoa että vikavalo syttyy mutta testerit ei anna mitään vikakoodia? Kyllähän ne yleensä (=ainakin joissain autoissa) tallentuvat vaikka esiintyy vain hetkellisesti, eipä ole Galantin kohdalta kokemuksia.
btw. back to basics, onhan ilmansuodatin _oikeasti vaihdettu joskus, ettei ole ihan ummessa...

OT: veikeä että 2.4GDI SpaceWagonissa on ajotietokone mutta Galanteissa ei..
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Mut monikos on katsonut sen läpän liikkeitä ku virrat laittaa päälle?
Meinaa tuli muutaman kerran katottuu...se ajaa raja-arvot itselleen aina piuhoje irrotukse jälkee!

Ja sitä läppää en menis painelee kiinnipäi,sen aavistuksen se on auki joo.
On niitä asentotunnistimia irronnut...en sanonutkaa, että kaikilla on irti. Mut jos se o karstaa ollu kunnolla täynnä(allekirjotaneella oli jo silloin vuosia sitte ja läppä takerti kiinni reunoilta senvuoksi) niin se o rasittanu myös sitä kääntömoottoria/asentotunnistinta.
Asentotunnistime voi itse purkaa...oon ottanu sen sillo irti..jossai varmaa kuvatki löytyis... Sillo lisättii tinaa pariin paikkaa, kun se on aiva piru heiveröisesti kiinni siellä.
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Moi taas! Kerkesin töitten välissä katsomassa kaasuläpän toimintaa ja en tiedä enkö kerkee vai hakeeko läppä arvot vasta kun kääntää virrat pois nimittäin silloin näin kun läppä avautui kokonaan ja meni takaisin kiinni. Merkkiliikkeessä veikkasivat läpän asento-anturia ja hinta olisi n.200e. (mutta,mutta) Eilen harkitsin jo auton vientiä sinne testeriin, mutta enpä usko että ilman hinaamista pääsisin, koska on mäkiä ja vielä Lahden keskustan läpi ajettava ja matkaa sinne n.15km. Teen kyllä kaikki koti konstit ensin ja jos ei muu auta niin kait se on sinne hinattava.(jos löytävät vikaa sielläkään) Kokeilin silleen että virrat päälle ja painoin kaasua vaijerin päästä niin kyllä läppä liikkui kuin pitäisikin, aivan auki ja takaisin myös jos painoin nopeasti.(onko luotettava 'testi') Ja kun hämää ne kulutuslukemat 20-25l silloin kun on hämminkiä. 1/4 tankkia meni et hujahti parikymmentä kilometriä testiajoa ja tyhjäkäyntiä tallissa, kun viisaana yritin pähkiä vikaa.
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Ari sanoi
Merkkiliikkeessä veikkasivat läpän asento-anturia ja hinta olisi n.200e. (mutta,mutta) Ja kun hämää ne kulutuslukemat 20-25l silloin kun on hämminkiä. 1/4 tankkia meni et hujahti parikymmentä kilometriä testiajoa ja tyhjäkäyntiä tallissa, kun viisaana yritin pähkiä vikaa.
Jaa no positiivista tuo, että saa asentotunnistimen pelkästään. Mulle ne pelottelivat, että menee koko läppäkotelo uusiksi. Nuo kulutuslukemat ovat jo sitä luokkaa, että pitäis näkyä pakokaasupäästöissä erittäin korkeina lukemina.
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Harri K sanoi
Nyt hei lasketaan 1+1 yhteen.
Pexi tuos jo valaisi asiaa...oon aika varma että kysees on kaasuläppäkotelon asentotunnistimen rikkoutuminen.

Tähän vielä tarkennusta, kun itse kirjoitin hiukan epäselvästi. Siis vika voi olla myös kaasupolkimen polkimen päässä. Todennäköisemmin kylläkin kaasuläpän asentotunnistimessa. Ja siis noista kummastakaan ei useinkaan tule vikakoodeja. Mittaaminenkin on hiukan hankalaa, kun sähköinen kaasupoljin ei vältämättä toimi kaasuläpän kanssa lineaarisesti yhteen, vaan ECU päättää läpän avautuman rasituksen, kierrosten, nopeuden jne. mukaan.
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

No niin sain eilen nilkutettua pajalle ja diagnoosi oli polttoaineen paineensäädin! Hinta 1100e. Pystyyköhän tuota korjaamaan tai korvaamaan jotenkin edullisemmin? Tulihan tossa ostettua turhaan kaasuläpän asennon tunnistin, että jos joku joskus tarvii moista niin saa edullisesti minulta.
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Ari sanoi
No niin sain eilen nilkutettua pajalle ja diagnoosi oli polttoaineen paineensäädin! Hinta 1100e.
ihanan kallista :-\
Suomen ja ruattin purkuosatarjonnan voi toki tarkistella ensin jos haluaa säästää.. galanteissakin lienee sama säädin.
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Eikös tää Galantti olekin ?
Ja GDI;ssähän on korkeampi paine bensansuihkutuksessa muistaakseni, että saattaa vain GDI:hin sopiva osa käydä. Josta syystä hintaki o noinkin korkea :-[
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Tässä oli kysymys Wagonista, mutta alunperin tulin tänne Galant puolelle kun näitä uudempia ja 2,4GDI mallisia ei Suomessa paljon ole ja konehan on varmaankin sama kuin Galantissa ja täällä on kokemuksia em. koneista. Paine oli mittauksessa n. 50bar. ja pysy hyvin koko testauksen ajan, että ihmetyttää vähän. Pitänee ruottin serkulle soittaa että kyselee sieltä on sen verran kallis timanttisilla!
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Kuulostaa kyl aika oudolta et sit sanotaa et se o rikki jos kerta paineet pysy. Toisaalta muistankohan taas väärin jos sanon et painee pitäs olla korkeampi...
Että varmistus pitäs olla et ko.osassa vika ettei suotta mee kallista tilaan. Voisko sen vaihtaa hetkeks toisesta autosta..pahassa paikkaa?
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

hieman hassua kyllä jos paineet kerran pysyi.. ei ihan hyvikseen tuommoisia osia tilailisi.
btw. olikos auto nyt pajalla "pajalla" vai merkkihuollossa?
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Mikä vikakoodi oli ja miten päädyttiin siihen että paineensäädin on rikki?
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Auto oli 'pajalla' mutta se on tunnettu alan piireissä osaavana miehenä ja kyllä siinä läppärissä luki polttoaineen paineensäädin. Mutta kisamontussa pätkähti mieleen, että mitä jos se onkin esim. pumppu. Olisi pitänyt katsoa paineita silloin kun painaa kaasua ja jos pumppu ei tarpeeksi anna ainetta niin paineet tippuu kun kerran tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla auto toimii hienosti. Edellinen auto oli -91 vanha koppanen Pajero eikä tarvinnut edes miettiä jos jotain siinä edes oli että ois tarvinnut viedä vieraalle korjattavaksi!
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Uge heitti asiallisen kysymyksen. :peukku Minäkin haluaisin kuulla tuohon vastauksen.

Eihän se testeri kerro suoraan missä vika on. Vikakoodin perusteella usein vain saadaan vinkkiä siitä mistä sitä vikaa voi etsiä. Vika voi olla aivan muualla kuin siellä mistä vikakoodi tulee. Tästä parhaana esimerkkinä nuo yleiset lambdan antamat vikakoodit.
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Korjaus edelliseen että siinä luki pelkästään paineensäädin, en muista antoiko se minkäänlaisia numero koodeja. Mutta taidanpa tehdä sen ledi-testerin, kunhan huomenna pääsee kaupoille.
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Merkkiliikkeen MUT-II:lla olisi ilmeisesti antanut koodin 56, Abnormal fuel pressure. Siirtopaineen pitäisi olla 3,2 bar ja korkeapainepuolen 40-69 bar. Tuo tyhjäkäynnin 50 bar oli siis hyvin haarukassa. Saako sillä testerillä luettua dataa ajossa? Ehdottomasti ajelulle ja katsoo, mitä PA-paineet näyttävät reipaasti kiihdyttäessä. Pelkästään tuon vikakoodin perusteella en kyllä lähtisi ostamaan 1100 € osaa.

Jos se vika nyt kuitenkin on tuossa painesäätimessä, Ruotsin puolella näytti olevan tarjolla ainakin kaksi osanumerolla MD372427.
Bildelsbasen
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Edellee veisin merkkiliikkeesee. Yleismallin joku toinen testeri saattaa antaa aivan väärän vikakoodinkin.
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Joo täytyy varmaan käyttää Mega-Autossa luetuttamassa koodi. Mutta onko se mahdollista että jos vaikka polttoaine putki ois tukossa niin koodi olisi sama? Purin tänään säätimen ja putsailin sitä. Olihan siellä semmoista läpinäkyvää 'limaa' varsinkin siirtopuolella, mutta ei sen kummenpaa. Sen jälkeen kone otti kierrokset normaalisti, vaikka painoi kaasun nopeasti pohjaan, mutta parin km lenkin jälkeen rupesi taas temppuilemaan. Kokeilin sitäkin että otin paineanturin 'töpselin' irti eikä se vaikuttanut mitenkään. Kiitos Clavurion Ruotsin vinkistä jos se on paineensäädin niin saan serkun kautta sen sieltä.
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

No onks bensansuodatin vaihdettu ? Toisaalta ei se kulutusta lisäisi...
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Eihän tossa Wagonissa ole semmoista. En kyllä ymmärrä miksi ei, ellei sitten tankissa imuputken päässä? Ja sehän vähän kummastuttaakin kun ajelee pinta kaasulla niin kulutus on norm. n. 8 litraa mutta sitten kun on pakko esim. ylämäessä ketkuteltava kaasun kanssa että pääsee ylös niin kulutus pomppaa 20l/100km. Vaikkakin häiriö tilassa varmaan kuluttaakin enemmän, mutta kun häiriövalo syttyy poljin on nostettava, muuten auto tukehtuu ja rupeaa nykimään niin varsinaisessa häiriötilassa ei paljon pysty ajelemaan.
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Nyt kannattaa tarkastaa myös matalapaine puolen paineet, ettei vika olisi vaan siellä. Pumpun yhteydessä tankissa on sellainen "säkki" suodattimena.
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

No niin! Tulihan illalla putsattua bensa pumppu ja 'kaukalo'.(pumpun alla) Hiekkaa ja muuta töhnää oli varsinkin siellä kaukalon pohjalla ja tietysti siinä 'säkissä'. Suhteellisen helppo homma kun otti takapenkin pois ja sieltä luukun kautta operoimaan. Auto käynnistyi hyvin ja kävi ehkä 1min kunnes syttyi häiriövalo ja auto sammui, eikä kirveelläkään enään käyntiin. :seina .Että semmoista tällä kertaa. Tossa illalla kun ei ollut muutakaan tekemistä niin putsasin toisenkin tankin. (onkohan se jokin paluupuolen tankki?) Kokeilin käyntiinkin mutta heikosti pari kertaa lupaili.
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

No niin! Käyntiin lähti mutta vanhat tai oikeastaan pahemmat vaivat! Nyt ei kaasuun voi koskea juuri ollenkaan kun tukehtuu. Sen jälkeen käyntiin saaminen vaatii ainakin kymmenen starttausta. Heti aluksi kun sain koneen käyntiin niin jakotukille menevästä polttoaineputkesta kuului huomattavaa naputusta, mutta vaimentui jonkin verran parin min. päästä. Voiko bensa koneen ilmaus olla noin vaikeaa? Auto käynnistyi vasta kun irrotin paineensäätimestä letkut ja täytin ne bensalla. Olin tässä viikolla kokeillut ainakin 50 starttausta tuloksetta.
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Irrota suuttimien ohjauksen moninapainen liitin (kaikkien suuttimien johdot samassa liittimessä). Irrota korkeapainepumpun/paineensäätimen paluulinja ja ohjaa keräysastiaan (voi seurata, miten polttoainetta/ilmaa tulee). Starttaa moottoria, jotta saat PA-järjestelmän ilmattua.
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Sain jo lauantaina käyntiin, olin pumppua kasatessa jättänyt o-renkaan huonosti eikä nostanut painetta sekä korkeapainepumpun ja paineensäätimen välinen letku oli sen verran hapero että siitä sai ilmaa. Nyt ei naputa, mutta eipä tuo sen kummemmin käy, nykyään ei anna koskea kaasuun ollenkaan ja hyvä jos käy 1-2min. Oma veikkaukseni on että toi o-rengas tai sitten pumppu. Mutta tutkimukset jatkuvat........... ???
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

No joo. Tietäisköhän kukaan miten voi koko ajan tulla ilmaa polttoaine järjestelmään ja nimenomaan koneeseen? Clavurionin neuvoma ilmaus toimi aina aikaisemmin, mutta tänään ei enään tullutkaan paineensäätimen paluuletkusta polttoainetta, eikä näin ollen lähde käyntiinkään. Aikaisemmin kun oli ilmannut niin heti käyntiin ja pysty painamaan kaasuakin. Petaalia ei voi kuitenkaan painaa kuin korkeintaan puoliväliin tai muuten tukehtuu. Tosi pitkä startti auttaa joskus käynnistämisessä jos kone vähänkin lupaa. ??? Kysytäähän nyt lisää kun vauhtiin päästiin, jos paineensäädin olisi kaputt niin konehan ei kävisi tyhjäkäyntiäkään.
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Aamulla kun en muuta keksinyt niin otin paineen säätimen pois niin selvisikin että polttoaine jumiutuu välille korkeapainepumppu-paineensäädin!!! Mistähän vois ruveta kaivelemaan?
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

Jiihaa!!! :driver Ensimmäisen kerran kuukauteen heitin n.20km lenkin ja auto toimi kuin junan vessa!
En nyt tiedä EGR tulppauksesta johtuvia parantumisia, mutta alavääntö on hieno. 40km/h nelonen päällä ja rupee kiihtymään nikottelematta. Itse ongelma oli/on polttoaineletku ennen korkeapainepumppua tai em. pumpussa on jokin venttiili joka oli jumissa. Painoin paineilmaa bensan meno reiästä niin bensaa tuli paluu putkesta ennen paineensäädintä. Polttoaineletkusta vielä sen verran että voikohan tuo mennä niin kuin esim. kasteluletku että sen sisus hajoaa ja paineessa tukkii letkun ja kun paine putoaa niin taas päästää läpi? Putkeen työnsin paksuhkoa rautalankaa ja ahisti n. puolivälissä. No maanantaina käyn teettämässä uuden. (timanttisilla 69e). Kuten uusin kaikki o-renkaatkin. Jos joku tarvii käyttää pumppua ilman starttia niin alempi rivi missä on kaksi urosliitintä niin oikeaan + ja vasempaan-.(katsottuna alarivin suunnalta) Kiitokset kaikille auttajille!
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

No eihän se käynnytkään niin helposti :seina Toimihan se vähän aikaa mut taas. Nyt sillä pystyy ajamaan joskus jopa 5km tai sitten 200m. 5min starttaamatta ja taas menee miten menee. Pumpulta paineet n.3bar kyllähän taitaa olla että korkeapainepumppu temppuilee tai jotain.No hinurilla menee huomenna pajalle. Timanttisilla sanoi jo aikoja sitten että Lancereissakin on ollut samanlaisia ongelmia ja vaikeita hommia ettei kannata viedä sinne kun tulee maksamaan niin paljon. (eipä ole niissä lankuissakaan bensan suodatinta)
T.Ari
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

:peukku Löytyhän se vika! Eipähän tiedä Timanttiset eikä Vemixkään että Wagonissa on kuin onkin suodatin (varmaan lankuissakin) Ongelma oli kun bensaa ei tullut niin ilma jäi (en ole varma, korjatkaa jos olen väärässä) painemittariin ja täten ei paine heilahdellut 3,2baarista mihinkään. Mutta nyt heiluu, paine tippuu pahimmillaan kaasua painettaessa 2,4 baariin, tyhjäkäynnillä on n.3,1bar että pumpustahan se vika löyty. 'Suodatin' löytyy pumpun kehikosta, astiaan laitoin ensin Masinolia ja pumppu astiaan ja syöttöputkesta imin pumpulla, ensin tuli aivan mustaa ainetta, n.1-2 litraa lotratessani rupesi näyttämään bensalta. (ei muuten putsaannu kuin kokonaisena 'pakettina' yritin n. kuukaus sitten) Auto toimii nyt hyvin paitsi nypyttää vähän kiihdytettäessä. olisin laittanut kuvan pumpusta ja siitä kohdasta mihin vaihdoin sen o-renkaan, mutta herjaa aina että on liian iso tiedosto. Vemixiltä sain sen vinkin, että kun vaihtaa tai muuttaa polkimen/kaasuläpän antureita, niin päivitys on-1sekunniksi virrat päälle ja sitten odottaa että (rele?) napsahtaa. Pumppuahan on turha vaihtaa jos ei ensin huuhtele tuota 'suodatinta'. Toivotaan että jollekkin löytyy joskus apu tästä tapauksesta! Ja jos joku tarvii joskus kaasuläpänasento tunnistinta tai paineanturia niin kumpikin löytyy :driver
T.Ari
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema

No niin pumppu vaihdettu ja toimii! :driver Näin jälkiviisaana on helppo sanoa että mitäs mä sanoin. Ihmettelin niin merkki kuin muillekin ammattilaisille sitä kun ennen avasi tankin korkin niin suhina oli melkoinen ja se loppui vähän ennen kun ongelmat alkoi. Mutta tulihan auto tutuksi ja taatusti polttoainejärjestelmä, paluupuolen suodattimet, kaasuläppäkotelo ja kaikki muutkin mitkä irti sain niin putsattua.
Ari
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema*korjattu*

Oli sen verran vaiherikas tämä sinun projekti, että kiinnostaisi yhteenvetona tietää, että oliko Ari sinulla loppujen lopuksi syynä viallinen polttoainepumppu vai polttoaine järjestelmässä vuotava o-rengas vai polttoainepumpussa oleva o-rengas? Eli pitikö vaihtaa koko polttoainepumppu vai pelkkä o-rengas?
 
Vs: 2,4GDI:n -00 propleema*korjattu*

No juu kyllähän siinä haettiin vaikka mistä vikaa, mutta pumppu meni uusiksi. (pelkkä pumppu n.460e ja kun otti koko paketin niin jäi alle 400e!) Ja niin kuin kirjoitin niin vaikka koneet ja omakin painemittari näytti 3,2baaria niin todellinen oli 2,4bar. Vielä käytän pajalla että sopeuttavat kaasupolkimen/kaasuläpänanturin, kun tuli niitäkin moneen kertaan käänneltyä. Eikä auto ole toiminut näin hienosti koko meillä olon aikana, mutta tulihan egr tulpattua ym ym.
T.Ari
 
Takaisin
Ylös Bottom