Garveldeth
-98 2.5 V6 man.
- Liittynyt
- 3 Heinäkuu 2010
- Sijainti
- Joensuu
Galantin polttoaineensuodatin tai liitin alkoi vuotamaan tankin vierestä. Kuparinen PA-putki näyttää muutenkin jo varsin elämää nähneeltä ja lisäksi putken 14mm kierreliitin ei lähtenyt irti suodattimesta, pitäisi nyt vaihtaa koko PA putki. Tarviketiskiltä kävin hakemassa uutta letkua mutta kotona googlailessa huomasinkin, jotta eihän tuo letku kestä kuin 1bar painetta. Painepuoli kuitenkin kun kyseessä niin sitä painetta on tietääkseni enemmän. Nopeasti mitä etsin galantin PA-pumppuja niin 3-3,5bar näytti niiden paineen tuotto.
Mutta milläs ihmeellä sitä saisi letkun vaihdettua tuohon polttoainekiskon liittimeen? Hätä tilanteessa pystyn kyllä itsekin koneistamaan tuohon käypäisen osan koululla mutta työlääksi menisi moinen. Nuinkin lähelle moottoria mielelläni laittaisin jollain muulla kuin klemmareilla kötöstelemällä...
Kuva dropboxissa liittimestä: https://www.dropbox.com/s/jv1cge01jxxh377/IMG_20180523_213745.jpg?dl=0
eli linja menee vakiona seuraavasti: Tankki - pieni pätkä letkua - PA suodatin - kupariputkea konehuoneeseen saakka - pätkä letkua - kuvan liitin kiinni letkussa.
Mutta milläs ihmeellä sitä saisi letkun vaihdettua tuohon polttoainekiskon liittimeen? Hätä tilanteessa pystyn kyllä itsekin koneistamaan tuohon käypäisen osan koululla mutta työlääksi menisi moinen. Nuinkin lähelle moottoria mielelläni laittaisin jollain muulla kuin klemmareilla kötöstelemällä...
Kuva dropboxissa liittimestä: https://www.dropbox.com/s/jv1cge01jxxh377/IMG_20180523_213745.jpg?dl=0
eli linja menee vakiona seuraavasti: Tankki - pieni pätkä letkua - PA suodatin - kupariputkea konehuoneeseen saakka - pätkä letkua - kuvan liitin kiinni letkussa.