2.6 bensa pajeron puutuminen 3000rpm

poppo

New Member
Liittynyt
10 Lokakuu 2005
Sijainti
Lahti
Eli ongelmana on 2.6L pajeron puutuminen 3000rpm jälkeen.
Paikoillaan ottaa kierroksia hyvin yli 3000, mutta kaasupohjassa kiihdytyksessä puutuu 3000 kierroksen kohalla. Tekee joka vaihteella saman.
Vähänkin kun nostaa kaasua pois niin meno jatkuu taas.

Vaihdettuja osia tähän mennessä:
Tulpat, johdot, pyörijä, jakajankansi, bensansuodatin.
Ns. kärkiväli säädetty siihen 0.5mm
Kaasari puhdistettu ja todettu kiihdytyspumpun kalvonkin olleen ehjä.
Kaasarina on weber 32/36.
Alkaa hieman ihmetyttää mikä voisi olla vikana :seina

ottaisin viisaammilta ehdotuksia vastaan mitä tehdä seuraavaksi! KIITOS!
 
Vs: 2.6 bensa pajeron puutuminen 3000rpm

On siis kuitenkin toiminut samalla kaasarilla aiemmin hyvin?
 
Vs: 2.6 bensa pajeron puutuminen 3000rpm

Ei tietoa aikaisemmasta toiminnasta, kun ostin auton 2 viikkoa sitten.
 
Vs: 2.6 bensa pajeron puutuminen 3000rpm

No melko olennainen tieto. Webru ei varmasti ole alkuperäiskaasari, onko joku lätkäissyt sinne jonkun Taunuksen kaasarin (=Taunukseen sopivilla suuttimilla), ja äkkiä myyntiin?

Ts. jos esim. toisiopuolella on väärät suuttimet, niin se "vika" ei mitään (muita) osia vaihtamalla korjaannu.
 
Vs: 2.6 bensa pajeron puutuminen 3000rpm

Varman menny sormi suuhun sen oman alipaine hässäkkä kaasarin kanssa niin nypätty tosiaan joku mikälie kaasutin sinne..
Varmasti selkeämpi toiminen kun se oma alkuperäinen mutta liian pieni..
 
Vs: 2.6 bensa pajeron puutuminen 3000rpm

Se voi olla että niin on käynyt edellisellä omistajalla ;D
Soittelin kyseistä kaasaria myyvälle firmalle ja siellä ehdotti isompien suuttimien vaihtoa.
Tilasin kolmea eri kokoa..(isompia)
Toivottavasti niistä on apua.
Tosin auton mukana taisi tulla vakiokaasari, jos näissä on käytetty mikunia?
 
Vs: 2.6 bensa pajeron puutuminen 3000rpm

Suuttimet saapui, mutta vika ei poistunut niiden vaihtamisella.
Sama homma 3000rpm loppuu meno täyskaasulla.
Voiskohan olla puolassa tai virranjakajassa klappia/häikkää?
Jakajan akselissa ei kyllä ollut klappia ku alle 1mm.
 
Vs: 2.6 bensa pajeron puutuminen 3000rpm

Saako koneen ajossa kiertämään yli 3000rpm, esim. jotenkin hitaasti kiihdyttämällä/houkuttelemalla?

Onko kaasarissa manuaaliryyppy? Vaikuttaako sen asento vikaan suuntaan taikka toiseen?
 
Vs: 2.6 bensa pajeron puutuminen 3000rpm

Minulla OLI jossain tallessa Webrun suutintaulukko, josta olisi voinut olla apua... on vaan taas arkistoitu sekin niin hyvin, että ei löydy tähän hätään. Muistaakseni se taulukko löytyi Lahden kirjastosta lainatusta Weber-kirjasta.
 
Vs: 2.6 bensa pajeron puutuminen 3000rpm

Saa kyllä kierrätettyy yli 3000rpm jos ei paina kaasua pohjaan.
Manuaaliryyppy löytyy juu.. sekään ei pääse liikkumaan ajonaikana.
Yksi mikä kävi mielessä, niin mikäköhän mahtaa olla vakiopumpun kehittämä paine? Kävin hakemassa halpis mittarin ja pistin letkun väliin ja se näytti noin 0.15 bar. Seuraavana taidan laittaa sähköisen pumpun ja paineensäätimen. Löyty sopivan hintanen pumppu, mistä ei ainekaan tuotto lopu kesken 230L ;D
 
Vs: 2.6 bensa pajeron puutuminen 3000rpm

No niin.. Sähköinen bensapumppu asennettu joka lupaa 0.25bar painetta. Kyseinen kaasarihan tarvitsee 0.2bar toimiakseen.

Mutta vika ei poistunut vieläkään :seina :seina

Alkaa vaihtoehdot loppumaan vian suhteen. Voiko jako olla pykälän verran vituillaan, mikä tekisi moisen vian? Entisen omistaja aikana vaihdettu uusi kansi. Entäs venttiilin välykset, kun naputtaa vähäisen lämpimänäkin ???
 
Vs: 2.6 bensa pajeron puutuminen 3000rpm

tsekkaappa pensanpinnan korkeus.tai vaan nosta pikkasen.sitten o ryypyn toiminta,en webrua muista,olikos se sähkötoimisella ryypyllä,vai oliko ne sitte erimerkin omia juttuja ne :p ettei siinä mene vauhdissa ryyppy päälle ? tai sitte joku kanava tukossa,että toisiokurkun auettua ei tulekkaan bensaa.
ja puola voi vanhetessaan tehä sen ettei annakkaan kierroksilla kipinää.puolille on testeri,mutta nopeite käy ku lainaat joltaki puolan.
 
Vs: 2.6 bensa pajeron puutuminen 3000rpm

0,15 bar on ihan riittävä bensanpaine kaasarille. Siellä kun ei ole kuin koho ja neulaventtiili vastassa, niin se 0,25bar voi olla jo liikaa.
 
Vs: 2.6 bensa pajeron puutuminen 3000rpm

kaasuttimelle sopiva bensanpaine on 0.20 kg/cm. Noin sanottiin tuolla http://www.freetechnics.fi/WeberDGVohjeet.htm.

Ei ainekaan tulvi vaikka paine onkin suurempi ;D
Kummastuttaa vieläkin.
 
Vs: 2.6 bensa pajeron puutuminen 3000rpm

kuulosuojaimien kanssa kato suoraan suuttimiin,kun kippaat kurkut suoraks.näet ite,tuleeko bensaa suuttimesta.loppuuko 3000 kieppeillä pakoputkesta täysikaasulla savu,vai sakeneeko ? kyllähä se suurilla suuttimilla pitäs alkaa nokemaan.
kaasarinvaihto o viimene konsti.
 
Vs: 2.6 bensa pajeron puutuminen 3000rpm

Kaasarinvaihto on usein se ainoa toimiva ratkaisu, mutta siihen saa helposti kaikkine kokeiluineen uppoamaan 500 - 1000 euroa. Hankalinta on se japanilaiseen imusarjaan kiinnittäminen niillä ameriikkalaisilla sovittimilla. Samalla imusarjaa pitäisi hieman työstää.

Itse tein kolmesta alumiinilevystä päällekkäin pinoten - helpottaa käsin työstöä viilalla 8).
 
Vs: 2.6 bensa pajeron puutuminen 3000rpm

Hieman tulee myöhään vastaus ongelman löytymiseen. Liian pieni kaasutin oli kyseessä. Vaihdoin 38/38 webrun yhtäaikaa aukeavilla kurkuilla, niin vika poistui Bensaahan alkoi sit menemään oikein urakalla.
 
Takaisin
Ylös Bottom