2.8 td käyntiongelmia.taas...

hati

New Member
Liittynyt
21 Syyskuu 2007
Sijainti
tuulos
eli vm 96 2.8td kun ajaa pitkän matkaa tasakaasulla ja sitten polkaisee reilusti kaasua auto nykäisee kerran esim ohitukseen lähtiessä muuten käy normaalisti, autoon on tehty täydellinen pumppu remontti n10tkm sitten ja ajettu 227tkm.
 
Vs: 2.8 td käyntiongelmia.taas...

ja ilimaako ei saa mistää? ei välttämättä näy,eikä haise,eikä tiputa allensa. kuinka käyntiin lähtee kylymänä ja lämpösenä?
 
Vs: 2.8 td käyntiongelmia.taas...

käyntiin lähtee ihan normaalisti.pa-letkut uusittu suodatimen ja pumpun väliltä pumppu remontin yhteydessä.ei vuoda eikä haise dieseliltä.auto tuotu 2 vuotta sitten saksasta eli pa-putket ei ole saanut suolaa kun pari talvea mutta voihan ne silti vuotaa... jos tarkemmin ajattelee niin tyhjällä tankilla tuo nykäisy ilmenee useammin kun täydellä.
 
Vs: 2.8 td käyntiongelmia.taas...

Kondensiokosteus kypsyttänyt imuputken tankin sisältä? Ei vaadi suolaa eikä olisi täysin ennen kuulumatonta. Pikakorjaus sähköisellä siirtopumpulla tuon varmistaisi/korjaisi, jos kysymys nyt on siitä.
 
Vs: 2.8 td käyntiongelmia.taas...

hati sanoi
käyntiin lähtee ihan normaalisti.pa-letkut uusittu suodatimen ja pumpun väliltä pumppu remontin yhteydessä.ei vuoda eikä haise dieseliltä.auto tuotu 2 vuotta sitten saksasta eli pa-putket ei ole saanut suolaa kun pari talvea mutta voihan ne silti vuotaa... jos tarkemmin ajattelee niin tyhjällä tankilla tuo nykäisy ilmenee useammin kun täydellä.

Kyllä tuo minustakin polttoaineen saannin häiriöltä vaikuttaa - kun polkaistaan kaasua ja tavaraa ei tule "ihan heti", aiheuttaa "nikotuksen" :-\. Oli joskus sama hieman samaa ongelmaa bensa Golffi I:ssä - silloin oli polttoaineputki lähinnä umpeen ruostunut ;D. Vedin "pörröpäätä vaijeria" useaan kertaan läpi. Auttoi heti ja se kupariputkikin, jonka hankin päätyi autotallin seinälle muihin käyttöihin.

Tässä tapauksessa voisi kenties valita ehkä sähköpumpun, tai paksumman (tai tuoreemman) polttoainelinjan asentamisen väliltä ::). Minulla oli 8 mm:n Cu-putkea sisämoottorivenessä 14 kesän ajan ja löpöllä ajelin. Nylonikin taitaa muuten tuohon nykyään kelvata.
 
Vs: 2.8 td käyntiongelmia.taas...

heleppo ja halapa kokeella uurella kumiputkella.itte vaihroon ton suorattimelle tulevan pienen pätkän nii loppu nikottelu.
 
Vs: 2.8 td käyntiongelmia.taas...

pitää varmaan alkaa kyseleen mitä tankin sisäänmeno putki maksaa timanttitiskillä ja uusia koko linjasto samalla.
 
Vs: 2.8 td käyntiongelmia.taas...

vaihra se tankin ja suorattimen välinen putki kumiseen ny iha ekana,nii ei mee montaa euroo ja voi parantua sillä
 
Vs: 2.8 td käyntiongelmia.taas...

Tarkista myös tankinkorkki,ettei olis liika tiivis.
 
Takaisin
Ylös Bottom