3000gt "intake pressure test" ahtoputkien&imusarjan PONNISTUS

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Sijainti
kempele
No niin moniko 3000gt/gto stealth omistajista on tehny tämän?

Huomasin tuossa vaan ite ku alako ahot mennä tuonne +18psi että nyt on jotaki vialla ku fuel cutin nakkas pari kertaa...TÄH ??? no pikku guugletukset ja heräsi epäilys ahto vuodosta jossain.

ei muuta ku ponnistaan


ohjeet täältä :

http://www.stealth316.com/2-pressuretester.htm

+ LISÄYKSENÄ takimmaiseen venttiilikoppaan menevä huohotus turbon imupuolelta on tulpattava!
ja sitte jos vakio pvc vai oliko pcvventtiili ni se kans tulpattava jos Krank vent niin sitte ok,
+Jos ei jaksa värkkäillä tuota testeriä niin Maffi irti ALKON pussi väliin... Maffi takasi
vaikka siittä takimmaisen venttiilikopan huohotus letkusta painetta sisään! vähintään se 1,3bar :peukku
ja ei muuta ku painetta!

ja ainaki surullisen kuuluisa kaasuläppä vuotaa ihan PERKELEESTI!
eli siihen uudet o-renkaat tilluuseen :peukku
(evo 4-6 vuotaa kuulemma myös 90% varmuudella)

täältä kaasuläpän korjaus ohojeet

http://www.3si.org/wiki/index.php?title=ThrottleBody_O-Ring_Replacement

tästä uudet pultit siihen:
http://www.mcmaster.com/#cadinlnord/90258a214/=me4ps9

ja täältä ne o-renkaat :
http://www.streettunedmotorsports.com/parts/milspec_evo_throttle_body_shaft_seals.htm

(parhaat mitä rahalla saa)

En tiiä kauanko mullaki lie vuotanu....mutta kannattaa iliman muuta testa systeemi! :peukku
eipä se vuoto mitenkään vaikuttanu mihinkää että ois huomannu mitään PAITSI sitte WOT vedossa ku alko nostaa ahtia.
 
Vs: 3000gt "intake pressure test" ahtoputkien&imusarjan PONNISTUS

Itse meinasin tilata Aprililta valmiiksi huolletun kaasuläppäkotelon. :peukku

Mutta tuon koeponnistusvehjeksen voisi kyllä rakennella...
 
Vs: 3000gt "intake pressure test" ahtoputkien&imusarjan PONNISTUS

Tjaaahaa... Paljonko kustantaa rahhaa 8)

löyty...pari sattaa :P
 
Vs: 3000gt "intake pressure test" ahtoputkien&imusarjan PONNISTUS

Eikös tämä ahtovuoto kuitenkin näy ahtomittarissa? vai? ???
 
Vs: 3000gt "intake pressure test" ahtoputkien&imusarjan PONNISTUS

ei näy...mutta VOI/näkkyy nakuna,,,,, ja sitte ku oikeen paljo vuotaa +1bar niin voipi tulla fuel cuttia

normi ajossa ja pikku kiihdytyksissä ei huomannu yht mittää
 
Vs: 3000gt "intake pressure test" ahtoputkien&imusarjan PONNISTUS

J. Puhakka sanoi
Eikös tämä ahtovuoto kuitenkin näy ahtomittarissa? vai? ???

Riippu paljon millanen vuoto kyseessä, mutta aika heikosti mittarista erottaa, jos ei nyt sitten kunnolla ole letku revennyt tai irti.

Edit: Hidas :seina
 
Vs: 3000gt "intake pressure test" ahtoputkien&imusarjan PONNISTUS

Käviskö tuo mikon rakennelma meitin Galanttiin kans? ;D ??? Alan kohta uskomaan sua :D
 
Vs: 3000gt "intake pressure test" ahtoputkien&imusarjan PONNISTUS

nii saat vaikka lainaa tuota mun viritystä
siihen kuuluu 100mm muovi tötterö joka tungetaan maffin paikalle, toinen pää kompuraan kiinni ja välissä on myös valmiina venttiili +10bar painemittari :peukku

jos se sun maffi on lähelläkään 100mm halk niin tämähän käypi :peukku

ens viikko mennee kemisä, siel o vissiin ensolla pientä PINTAREMONTTIA :-X
 
Vs: 3000gt "intake pressure test" ahtoputkien&imusarjan PONNISTUS

Voisko tuo juttu näkyä seuraavalla tavalla: "hypoteettisesti"

Minun ahtomittari näyttää 0.95 bar
Ecun mielestä siellä kuitenkin on sanotaanko vaikka 0.75 bar (jonka se haistelee maffin läpi saapuvasta ilmamäärästä)

Tästä johtuen sytkää tulisi liikaa kyseisille ahdoille. Voiko tämä johtua vuodosta? Defin elektroninen ahtomittari tuskin valehtelee (?), vaan paine imusarjassa tosiaankin on tuo 0.95 bar.
Toki vaihtoehto voisi olla myös sekin että meillä on väärät tiedot ilmamääristä. (muistiinpanot perustuu jenkkien tietoon ja näissä jdm vehkeissä on kireemmät maffit jne et voi olla että nuo rivit ei ihan osu kohdalleen)
 
Vs: 3000gt "intake pressure test" ahtoputkien&imusarjan PONNISTUS

Jos ECUn mielestä maffin läpi tulee vain 0.75 bar verran ilmaa niin miten sitä todellisuudessa voisi olla imusarjassa enemmän, vaikka sitten se 0.95 bar? Minun käsittääkseni ahtovuoto ei oikein voi olla negatiivinen, tai sitten siellä on kyllä varsin iso reikä imupuolella jos pääsee muualta kuin maffin läpi imemään...

Toki jos maffin skaalaus on väärä niin sittenhän tuo on mahdollista, mutta vuodollahan tuo ei minun mielestäni selity.
 
Vs: 3000gt "intake pressure test" ahtoputkien&imusarjan PONNISTUS

DaJackal sanoi
Jos ECUn mielestä maffin läpi tulee vain 0.75 bar verran ilmaa niin miten sitä todellisuudessa voisi olla imusarjassa enemmän, vaikka sitten se 0.95 bar? Minun käsittääkseni ahtovuoto ei oikein voi olla negatiivinen, tai sitten siellä on kyllä varsin iso reikä imupuolella jos pääsee muualta kuin maffin läpi imemään...

Toki jos maffin skaalaus on väärä niin sittenhän tuo on mahdollista, mutta vuodollahan tuo ei minun mielestäni selity.

Mietinkin just että eihän tuo voi olla muualta kuin ilmanputsarin ja turbon inletin väliltä?.. Turbohan imee sen minkä se saa imettyä, joko ilmanputsarin läpi mitattuna tai jos sitä kautta ei tuu tarpeeksi ahtoihin nähden niin jostakinhan se ilma on saatava, joten oisko se sitten seuraavaksi heikommasta liitoksesta.. onhan niitä matkalla pari?

Mietin vaan kun eilen mittailin ja mulla on kartoissa 14 loadi saraketta (eli pikkusen päälle barilla pitäs lukea tuota 14).. ja täyskaasulla luki itsellä sarakkeita 8-10.. Tarkistan tuon imuputken liitokset nyt kuitenkin..
 
Vs: 3000gt "intake pressure test" ahtoputkien&imusarjan PONNISTUS

Lopetetaanko spekulointi ??? :P Kauanhan tuo on ollu nuin.. jokohan jotain on hajonnut.. (eli tuo letku joka tulee bypassilta takas imupuolelle poikki juuresta..)
 

Liitetiedostot

  • WP_000409.jpg
    WP_000409.jpg
    108.6 KB · Lukukerrat 984
Vs: 3000gt "intake pressure test" ahtoputkien&imusarjan PONNISTUS

No nii siinä ainaki yks vuoto.....

Eikö se oo helepoin ku lyö sen pari baaria sinnne painetta ja kuulostellee että vuotaako?
Ku se että ämpylöi eträ mitä ecu ja mittarit näyttää... Aika tuuri saa olla jos yli 20v vanhassa autossa kaikki tiiviistee. Lemmarit. Letkut muka pitäis
 
Vs: 3000gt "intake pressure test" ahtoputkien&imusarjan PONNISTUS

mitsumikko sanoi
No nii siinä ainaki yks vuoto.....

Eikö se oo helepoin ku lyö sen pari baaria sinnne painetta ja kuulostellee että vuotaako?
Ku se että ämpylöi eträ mitä ecu ja mittarit näyttää... Aika tuuri saa olla jos yli 20v vanhassa autossa kaikki tiiviistee. Lemmarit. Letkut muka pitäis

Pittää mitata se oma intake ja joskus kokeilla, nyt pelaa taas auto "oikein". Luulen että mitsussa se ois jotain 6-8cm väliin, mut joku supistin..
 
Vs: 3000gt "intake pressure test" ahtoputkien&imusarjan PONNISTUS

Laitellaas tänne vähän infoa. Eli kaasuläpässähän ei ole o-renkaita ku vain 1kpl joka on tyhjäkäyntimoottorin juuressa. Kaasuläpän akselilla 2kpl "akselitiivisteitä" joita ei ihan joka paikasta saa. Kaasuläpän lämmityksessä eli sinne mihin vesiletkuja menee (2kpl) pohjassa on muototiiviste jota ei voi korvata o-renkaalla.
 
Vs: 3000gt "intake pressure test" ahtoputkien&imusarjan PONNISTUS

Kaasuläpän huolto onnistu! Ei vuoda sieltä enää :peukku

mutta 4 muuta pikku vuotoa siellä täällä... Lemmarin kiristyksellä selevis.

Nyt pysyy jo 1,5bar eikä kuulu ku ihan pienen pieni suhina jostain. Pitää tutkia tänää tarkemmin vielä ja nostaa painetta sinne 2baaariin.

Sanosin kyllä että kannattaa ponnistaa aina ku jotain käyttää auki...varmasti vuotaa jostaki on siellä niin paljo niitä letkuja perkl. Vaikka mullaki on suurinosa jo siivottu pois
 
Vs: 3000gt "intake pressure test" ahtoputkien&imusarjan PONNISTUS

mitsumikko sanoi
tästä uudet pultit siihen:
http://www.mcmaster.com/#cadinlnord/90258a214/=me4ps9

ja täältä ne o-renkaat :
http://www.streettunedmotorsports.com/parts/milspec_evo_throttle_body_shaft_seals.htm

(parhaat mitä rahalla saa)

Ei tuo linkki toiminut, mutta kyseessä lie:

http://www.streettunedmotorsports.com/parts/stm_evo_dsm_3000gt_throttle_body_seals.htm

?
 
Vs: 3000gt "intake pressure test" ahtoputkien&imusarjan PONNISTUS

Pitänee tilailla, josko saisi karsittua potentiaaliset vikakohteita jo valmiiksi pois.
 
Vs: 3000gt "intake pressure test" ahtoputkien&imusarjan PONNISTUS

pt. sanoi
Pitänee tilailla, josko saisi karsittua potentiaaliset vikakohteita jo valmiiksi pois.

Pitkästä aikaa palstalla taas... joo nuo painevuodot varmaan yksi yleisimpiä syitä epämääräisiin käyntihäiriöihin kun mennään happianturi-alueiden ulkopuolelle, eli kiihdytyksiin ja isolle kuormalle. Kannattaa jollain systeemillä testata ja löytää vuotokohdat (niitä löytyy varmasti) ja korjata. Vaasan lähistöllä multa löytyy vekottimet tuohon.
 
Vs: 3000gt "intake pressure test" ahtoputkien&imusarjan PONNISTUS

HUH HUH, eipä oo pariin vuoteen tullu ponnisteltua.... Vuotihan se taas sieltä ja täältä...

- Suuttimien imusarjassa olevat isolator kumit ihan halki kaikki, yks vuoti ihan helevetisti

- Taaemman turbon imuputki halki

- Kolme klemmaria vuoti kans

Nyt taas tiukka ku pullo pitää paineen :peukku

Tää pitäs kyllä lisätä huolto-ohjelmaan ja tehä 6kk välein,

Eipä sillä ajossa en huomannu juuri mitään ??
Paitsi että ahdot vähän karkaili välillä.. Mutta vetoja oli riittävästi....nyt varmaan jo liikas :driver
 
Takaisin
Ylös Bottom