3000gt

A

arzka

Guest
Onko jollain tietoa et kuinka paljo suomes on 3000GT Mitsubishejä. Niin ja eikö 3000 ja FTO oo sama asia?!? Niin mä oon kuullu. Ja sit vielä et myykö joku niitä ja missä? Ajattelin tuoda sellasen Saksasta.
 
3000gt ja fto ei todellakaan ole sama asia...
3000gt = iso lotja jossa 3L twin turbo, 4wd ja 1800kg tai jotain sinne päin, fto = kevyt pikku sportti jossa mivec kone ja fwd.

3000gt, dodge stealth ja Gto on sama asia.
 
Käsittääksini suomessa olevat 3000gt:t ovat kuitenkin "karvalakkeja" joissa ei ole twin turboa.

Dodge stealt eroaa kuitenkin osittain 3000gt:stä.Esimerkiksi dodgessa on alustaratkaisu yksinkertaisempi.
 
noi suomessa olevat 300gt:t on mun käsitteekseni niitä malleja mitä ihmiset on ite tuonu, esim. oon kyllä ite nähny kaksikin twin turboa täysillä herkuilla.
 
turussa päin on ainaski yks 3000gt pelkällä 3litrasella koneella ja pari dodge stealthia...ei oo ollu mitää kauheen tykkejä, ollaa jätetty niitä s60 t5:lla...
 
Helkama toi nimenomaan noita twin turboja. Turbottomat on muuta kautta tulleita. Siis 3000GT mallia. Ja vuosi oli vissiin 1993.

FTO on Colttiin pohjautuva sporttimalli, ei mitään tekoa 3000GT/GTO mallin kanssa.
 
Joo. Oma oli mokani...sekoitin FTO:n ja GTO:n keskenään. Aken mukaan 3000gt Mitsubishejä on suomessa 6 kpl.
 
Re: 3000gt models!

Tarkennusta 8)

Mitsubishi
3000 Gt = karvalakki, 3.0l v6 ilman turboa (224hp)
3000 Gt vr-4 = sportti, 3.0l v6 Twin T (286hp)
3000 GTO = japanissa käytetty nimike 3000 gt vr-4:stä
3000 Gt SL = Spyder mallisto, avomalli.

Suosittelen sivustoja:
www.3kgt.com

Alla linkki yhteen suomalais omistukseen, ei
tod. mennä s60:lle edelle:
http://www.3kgt.org/readers/page4/virakone.htm

(Itse aluksi epäröin omistuksesta mutta epäviralliselta taholta varmistuin asiasta).

PS. Mitsun 3000 Gt vr-4 mallisto aloitetaan uudestaan v2005-2006

JP
 
3000gt:n kiihtyvyys 5.9 sek. itse löysin s60 t5:lle kiihtyvyys lukemaksi 6.8 sek, joten tota vasten pitäis olla nopeampi. vapari koneisena niin varmaan häviää s60 t5:lle.
 
niin kuten sanoin et ne onki niit pelkkiä 3litrasia..eipä volvolla muuten mitää asiaa ois :)
 
Ei ne volvot huonoja ole, erittäin tiukka kisa oli S60R mallin volvon kanssa. Siinä muistaakseni oli 2.5l 5cyl turbo N2P25RT moottorilla, 300hv/5400rpm/400Nm. Mutta hävisi kuiteskin ;)
 
eihän noi paremmat/suuremmat mallit volvolla ookka sinäänsä huonoja..S60R:lle luvataan sama kiihtyvyys 0-100km/h ku sun gto:lle..elikkä parempi kuski voitti :)
 
Niin ajattelin itsekin mutta kuten sanoin tiukka kisa ja parempi voitti ;) Jatkossa ei pitäis tehdä edes tiukkaa, uusilla 13G turboilla saa rutkasti boostia niin voi kiusata M3:sia ;)
 
no M3:t jää aikast lailla jos uutta turbo kittiä laitat..nehä liikahtaa 5,5-5,6s mallista riippuen :)mut M3:a voi muuteski ihan gto:n olemuksella jo kiusata ;D
 
Kyllä ne bemut jäävät kunhan saan rahnaa kasaan ja vehkeitä paikalleen. Päämäärä olis sellaiset 550hp tehoa sekä 3.2-3.5sec 0-60mph ja 9-10sec quater mile niin auton pitäisi olla top kamaa ja saksaan baanalle ;D
 
mitäs vuosimallia muuten sun gto:s on??Olin tossa ylläksel käymäs pääsiäisen ja ihastelin vaan missä kunnossa noi tiet on vaasasta-tornioon,kyl kelpais kisailla :D..oispa lounais-suomessaki yhtä hyväs kunnos tiet :(
 
mitäs vuosimallia muuten sun gto:s on??Olin tossa ylläksel käymäs pääsiäisen ja ihastelin vaan missä kunnossa noi tiet on vaasasta-tornioon,kyl kelpais kisailla :D..oispa lounais-suomessaki yhtä hyväs kunnos tiet :(

Omani on -94 vuoden GTO, eli alunperin tuontia japanista! Sekä olen toinen omistaja! Cool or what? :) Kyllä tiet on ihan mainiot mutta paras paikka todellakin on Tornio-Kemi uusi moottoritie, aivan mahtava paikka vetästä Stripit ;)
 
elikkäs sulla on sit sitä uudempaa korimallia,eiks just vaihdu tossa -94??ja mites sun on noitten todellisten heppojen kanssa, ookko käyny testaas jossain?meinaan kun jossain japsiautoissa on just merkattu toi japanin lain vaatima 280hb,mut heppoja on silti yli 300??oon vaan lukenu erinäkösiä juttuja japsi autoehdistä yms..
 
elikkäs sulla on sit sitä uudempaa korimallia,eiks just vaihdu tossa -94??ja mites sun on noitten todellisten heppojen kanssa, ookko käyny testaas jossain?meinaan kun jossain japsiautoissa on just merkattu toi japanin lain vaatima 280hb,mut heppoja on silti yli 300??oon vaan lukenu erinäkösiä juttuja japsi autoehdistä yms..

Elikkä minulla on viimeinen valmistuserä vanhempaa korimallia ;) Nostovalot...
Todelliset hepat ovat vakiona 286hp nyt. yli 300hp mallit kuuluvat vientiautoihin (USA/CANADA) ja ovat mallia VR-4 ettei sekotu FORD GTO:n kanssa. Jos luet edelleen japsi lehtiä sekä euroopan ja usan autolehtiä niin en yhtään ihmettele jos menet hepoissa sekaisin. Mitsubishi osasi hyvin sekoittaa pakan muuttamalla ainoastaan ECU:n säätöjä. Tekniikka pysyy siis edelleen samana.
 
aattelin vaan juhan peteriltä kysellä tosta kemi-tornio stripistä sen verran että vois joskus kokeilla mites se 3000 gt pysyy tollasen neliveto mitsun perässä ;D. ainut huono puoli on että välitykset tahtoo loppua kesken tolla nelikolla 600 metrin jälkeen.tosin kävin tossa penkan puolella kuukausi sitten et auto on nyt projektin alla mut eiköhän se kesällä taas sitten liikahda...
 
aattelin vaan juhan peteriltä kysellä tosta kemi-tornio stripistä sen verran että vois joskus kokeilla mites se 3000 gt pysyy tollasen neliveto mitsun perässä ;D. ainut huono puoli on että välitykset tahtoo loppua kesken tolla nelikolla 600 metrin jälkeen.tosin kävin tossa penkan puolella kuukausi sitten et auto on nyt projektin alla mut eiköhän se kesällä taas sitten liikahda...

Noh voin luvata et hyvin pysyy ja multa loppuvat vaihteet jo 400m matkalla ;) Tottakait, katsotaan kesämmällä.
PS. Tiedäthän mikä 3000GTO on? ;D
 
eikös sun auto sitten kulje ku 160 km/h tunnis vai mites sun vaihteet voi loppua 400 metrin matkalla ;D.meinaan vaan että vakio gto menee vartti mailin 13.6 sekunttia loppu nopeuden ollessa 160 km/h.... ???no joo huumorilla jatketaan......
 
Tähän ajattelin sen verran kommentoida että dodge stealth kyl eroa 3000GT kuin yö päivästä.. suurimmaksi osaksi..

dodgen mallit on kyl kaikki ns. "hinnat alkaen" verrattuna 3000GT.
Tietääkseni mallithan meni näin ainakin 1 Gen. 3000GT kohdalla

Vain mitsun mallit :

VR4 & R/T Turbo :

3.0 V6 24v DOHC ~320hp
6 vaihteinen loota
4WS (4 wheel steering)
neliveto
"lukkoperä" tai luistonesto taka-akselissa miten sen haluaa ilmaista. ;D
Automaattinen Spoilerihässäkkä
(siivet / alusta yms säätyy automaattisesti nop. mukaan)
vakiona 18" alut.

3000GT "hinnat alkaen", 3000 GT SL, Stealth R/T, Stealth ES :

3.0 V6 24v DOHC (ei tietääkseni turboa) 222hp.
5 Vaihteinen aski.
vakiona 16" alut.
Etuveto..
Ei mitään muita VR4 herkkuja..

Stealth ES < 94 (tosi "hinnat alkaen" malli) sis.  :
12v SOHC kone.. 164hp

ja sit vielä eroavaisuudet Stealth R/T ja VR4 välillä (Stealth R/T on/oli dodgen paras malli) :

1. Ei nelipyöräohjausta
2. Ei aktiivijousitusta
3. Ei automaattista ilmastointia ;)
4. Ei sähkökattoluukkua ::)
5. Ei automaattisesti säätyviä spoilereita/alustaa
6. Ei "electronic controlled exhaustia"

94-95 1,2,3 ja 6 tuli myös R/T malliin.

olikohan se siinä? saa korjata jos meni mettään ;D

- Jussi

ps. Aiheesta lisää toisaalla foorumissa (varsin kattava listaus) :

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/YaBB.pl?board=1;action=display;num=1051213024
 
Olihan tuossa virheitä, en jaksa alkaa korjaileen ;) Mutta pääasiat tuli kuitenkin oikein.
 
Smoi :D
Missäs päin näitä 3000GT omistajia on. Itse ajelen mustalla sellaisella ja asustelen Hki.
Joku ajatteli tuoda ulkomailta, ilmeisesti uudella autovero systeemillä 3kGT:n suomeen. Oletko laskeskellu mitä maksaa?
Sami
 
Smoi :D
Missäs päin näitä 3000GT omistajia on. Itse ajelen mustalla sellaisella ja asustelen Hki.
Itse asustelen ihan Lapissa saakka. Hieman koleampi ilma verrattuna helsinkiin. Omistukseni on 3000GTO. GTO/VR-4 omistajia ei taida olla kuin 3kpl koko suomes mutta GT/Stealth base vehkeitä pitäis löytyy reilummin. Itse olen kovasti haikallut/kierrellyt Spyder Vr-4:sta jos sattuis saamaan käsiin ;)
Joku ajatteli tuoda ulkomailta, ilmeisesti uudella autovero systeemillä 3kGT:n suomeen. Oletko laskeskellu mitä maksaa?
Sami
En tiedä ihan ulkomaista mutta, 200m päästä suomeen ;) Autovero on ihan sika kallis tällä hetkellä sekä en ole vielä vastausta tullilta saanut oman GTO:n verohintaan, eivät oikein tiedä mihin vertaavat. 15.5:tä voipi olla mahdollista tuoda suoraan muuttoautona niin ei mene yhtään veroa ;) 13.500¤ nykyisellään mutta veromuutoksen jälkeen voi olla 50 000¤!! Näin kerrottiin tullista.
 
Juu, muistelen noita tullin kanssa asiointeja. Mielen kiintoista kun joka tulli paikassa autoa verrataan eritavoin. Hki -> Corvette (en tiedä millä perusteilla) , länsi suomessa Camaro, Itä-suomesta en enää jaksanut kysellä. Mut kun alkaa laskeskeleen uudesta Camarosta niin saapi aika oikean hinnan. Corvetella laskettuna hinta olisi ollut 3vuotta vanhalle 3kGT:lle 40kEuroa + auton ostohinta. :mad:
Riehakasta Wappua kaikille tasapuolisesti
Sami
 
muistelin et oon viime syksynä kysässy tullilta mitä maksais jos tois -95 mallisen 3000gt vr4 suomeen, tässä vastaus:

Vast: 20.8 2511/360/02-11 nimetön
Hei
Mikäli kyseessä olisi ns. muuttoauto kyseisestä autosta jäisi vielä
maksamista siinä 6569 euroa autoa verrataan BMW Z 3 M CoupeenJos taas
kyseessä on ns. verollinen tuonti maksua jäisi siinä 73845 euroa.
Mutta syyskuun 19 päivä saattaa muuttaa laskentavan jolloin EU
tuomioistuimen päätös tulee ulos.
Ystävällisin terveisin
Paula Löytönen
NÄMÄ TIEDOT EIVÄT OLE TULLIA JURIDISESTI SITOVIA.
LASKELMA PERUSTUU ASIAKKAAN ANTAMIIN TIETOIHIN.
Eteläinen tullipiiri, Autoverotus
(e-mail: autotullaus.helsinki@tulli.fi)

kohtuu suolanen vero olis tullu :) ja auton hinta saksassa 19 000¤ ;D
 
Kyllähän oli suolainen hinta mutta kohtuullinen jos on muutto-auto. Ihmeellistä että ne vertaa sitä Z3:een.
Tämän siitä saa kun syntyy koivulusikka suussa tähän takapajuiseen verottajan paratiisiin 8)
Sami
 
Takaisin
Ylös Bottom