400 tkm rikki!

Spezzi

Dieselvoimaa
Liittynyt
23 Huhtikuu 2003
Sijainti
Uusimaa
Ei tää nyt ehkä tänne kuulu, mutta helähti sitten tänä aamuna 400 tkm:n maaginen raja rikki tuossa turbodieselissä. Ja still going strong, tai ainakin still going... :)

Kyllä Mitsut kestää!!! ;)
 
Kyllä ne kestää, mulla oli aikonaan kanssa samanlainen galantti ja ajoin sillä kanssa 400 tkm ennenkuin vaihdoin pois

en itse ajanut kaikkia, mutta oli perheessä uudesta asti ja viimeks mulla

vanhalla on vieläkin -88 mallinen td jossa on mittarissa jotain 650 tkm paikkeilla, mutta toinen kone jo menossa

Eki
 
Onko ukkoilla tietoa miten kestävä: 4G92 motti oikein on?

Meneekö 300tkm hyvillä öljyillä puhki :D
 
Kyllähän nää nykyaikaiset bensakoneet kestää, kun vaan ajaa hyvillä öljyillä, ei revittele kylmänä ja pitää muutenkin huolen perustarpeista (nestekierto, lohkolämmitin talvella, jakohihna).

Näissä dieseleissä kannet on kyllä kovilla, samoin lohkot tuntuvat menevän väljiksi (olen törmännyt moneen 4D65- ja 4D56-koneeseen, joita ei enää ole saanut käyntiin, jos aurinko menee pilveen). Omassa teedeessä on nyt toinen, peruskunnostettu ja 0.50-ylikokoon porattu pata. Kansi on muuten ehjä, mutta aavistuksenomaista heittelyä käyntilämpötilassa tuntuu olevan (muita kansioireita ei ole: vettä ei häviä, ei kerää painetta, lähtee hyvin käyntiin kylmänäkin).
 
OT: mitäs muuten Spezzi luulet, pystyiskö semmoista kantta vahvistehitsaamaan jotenkin, esim. jotain ripoja venakopan puolelle? Olen kuullut että kilpa-autoihin on joskus tehty moisia, se jäykistää kantta niin, ettei se ainakaan notku ja vuoda kansipahvin välistä niin helposti. (en tiedä ehkäiseekö halkeilua)

Ajattelin, että joskus ne ehjät kannet loppuu, eikä se kansien aukominen muutenkaan mitään herkkua ole :-/
 
Niko: sori viivähtänyt kommenttini!!! :(

Käsittääkseni näissä Mitsun dieselin kansissa (kuten monessa muussakin) on ongelmana nimenomaan halkeaminen, ei vääntyminen. Ja käsittääkseni kansien hitsaaminen - joko korjaus- tai vahvistusmielessä - on aika tuhoontuomittua hommaa jo pelkästään hitsatessa syntyvien pistemäisten lämpökuormien takia. Kansihitsarithan jäähdyttävät kaasulla hitsatun kannen esim. uunissa.

Taannoin lueslekin vanhoja Temareita, ja yhdessä numerossa oli -81 Galant 2,3 TD:n kestotestiajo. Testin päätyttyä kone tietenkin purettiin ja siinäkin oli jo kansi halki, vaikkei oireillutkaan.

Edesmennyt L300:ni (-89, 2,5D) lopetti kulkemisen juuri vajaassa 400 tkm:ssa, kansi ilmeisesti halkesi oikein kunnolla.

Totta, ei jatkuva kansien vaihtaminen mitään herkkua ole, uudet maksavat suolaa ja hunajaa (ainakin jos suhteuttaa itse auton rahalliseen arvoon.... heh) ja ehjiä käytettyjä ei taida löytää mistään. Mutta täytyy vaan toivoa, että kun nämä "kansiongelmaiset" autot alkavat jo muutenkin kadota liikenteestä, niin mahdollisesti varaosavalmistajien varastoihin jääneitten kansien hinnoittelu kevenisi.
 
Hei spezzi, sun autoon pitäs muuten ainakin saada käymään (jos ei nyt heittämällä, mielestäni kyllä) 1.8 lancer dieselin kansi, vanhalla oli semmonen edellisessä koneessa.

ihan vaan tiedoksi jos alat etsiskelemään käytettyä jossain vaiheessa ;)

Eki
 
no tietää pähän ainakin et omalla mitsulla voi körötellä vie vähän aikaa ihan huoletta :D mittaris vasta vajaa 325 tkm ;D
 
Eki,

Tattis vinkistä! Käsittääkseni näissä on tosiaan ihan sama kone tai ainakin yläkerta. Onneksi hyllyssä on odottamassa samanlainen 4D65-turbodieselkone "pahan päivän varalle". Tässä varakoneessa on melko uusi kansi, joten jos nykyinen piukahtaa, niin sitte vaan tästä kansi tilalle ja taas menoksi.

Vähän itseäkin naurattaa tämä kilometrien määrä, loppuviikosta oli 400 tkm ja nyt (tiistai) jo jotain 401.500...
 
ihan hyvin, mä hävisin banaanin ku mitsu lähti käyntiin,
(tosin en mä sitä epäillyt ku hiukkasen)

anivai, lyötiin vetoa että miten eräs mitsu TD -86 lähtis käyntiin ku oli pihalla seissy 3v virtalukot sökönä ;)

siinä sit purettiin autoa, lyötiin akku paikalleen
ja annettiin apuvirtaa niin ykkösellä rämähti iloisen
savupilven saattelemana tulille :) .. ja käytiin koeajamassakin ettei näkyjä nähty, hyvin kävi ja kulki
565 540 km ajettu TD :eek: ..

et näin tänne..
 
Nyt kun eksyin itsekin tälle palstalle, niin täytyy pistää kilometrit omastakin biilistä. 1,3 litrasella on taivallettu jo yli 320000km, eikä loppua näy! :D

Näyttää kestävän oikein hyvin ja heposetkin tuntuu olevan kaikki vireessä! Tän perusteella uskaltaa hankkia seuraavaksikin autoksi Mitsun!
 
Spezzi hei, sen verran selvis että ei se vapari diesel lanssun kansi mene ihan heittämällä TD galanttiin, joutuu kuulemma viistämään männistä pois.

mutta kyllä sen saa käymään, ihan vaan tiedoksi ettet pistä pilalle jos tilanne tulee eteen ;)

Eki
 
Takaisin
Ylös Bottom