4D56 & lohkolämppärin kiinnitys

eko_mies

New Member
Liittynyt
25 Tammikuu 2005
moikka

onko joku "joutunut" vaihtamaan lohkolämppäriä 2.5 TD lohkosta ? nyt pitäisi vaihtaa ennen lohkon asentamista, joten onko se

a) lyöty (tiukkuus sovitteella)
vai
b) kierteellä ?

t:eko_mies
 
Tuolta löytyy

Tuotehaulla parametrit kohdilleen ja sit eiku hommiin  :peukku

o-rengas siellä on ja t-kappaleella vedetään kireelle lohkon sisäpintaan
 
m, kiitti infosta, mulla olikin tosta defasta ja sen kiinnittämisestä muistikuva, jotenka se ALKUPERÄINEN on sitten vaan stanssattu/lyöty paikoilleen (oletteaisin defan vastaavuuden perusteella)

t: eko_mies
 
mulla olikin tosta defasta ja sen kiinnittämisestä muistikuva, jotenka se ALKUPERÄINEN on sitten vaan stanssattu/lyöty paikoilleen (oletteaisin defan vastaavuuden perusteella)

Alkuperäisestä en osaa mitään sanoa, on tainut hajota jo jokunen aika sitten ;D

Minulla vaihdettii viime talvena, kun ei meinaan hehkut oikein toimineet (eivät muuten toimi edelleenkään, mutta kesällä pärjää ilmankin). Uudessa Defassa oli ura, jossa o-rengas. Siis puristetaan paikoilleen vaan sellaisella T-pultilla.

Käsittääkseni aika helppo juttu asentaa kun selvisi noin 20 min odotuksella. Harmittaa, olisikohan selvinnyt itsekin ??? No joskus sitä maksaa mielellään palvelustakin, kun vaihtaisi itse 20 asteen pakkasessa pihalla, sormet umpijäässä
 
joo, alkuperäinen on tehtalla asennettu
(tuskin ovat maahantuonnissa lohkonpuolelle lukitusrengasta laittaneet)

lähtee irti lyömällä/nitkuttamalla ja noukkia se ruosteinen prikka mukaan.

uusi menee sitten helposti jälkiasennettavana pultilla...

t:eko_mies
 
Saattaapi muuten oll ahimppasen vaikea saada pidemmän päälle tiiviiksi tuo lohkis. Ainakin mulla tiputtaa nestettä, kun ulkona on kylmä ja lämmitetään pidemmän aikaa. Aiheeseen liittyvästä puuhastelusta juttua tällä palstalla enemmänkin, myös omasta väkerryksestä. Toistaiseksi tilanne on se, että näköjään saa kerran talvessa kiriä vekottimen tiiviimmäksi, kun kovat pakkaset alkavat...
 
Kun vaihtaa lohkaria, niin kannattaa pistää kunnollista silikoonia lisätiivisteeksi....ei ala vuotamaan koskaan.
 
Takaisin
Ylös Bottom