4g63 16v männät?

jykäh

peltoauto..
Liittynyt
5 Huhtikuu 2006
Sijainti
vaasa
siis onko noita monella eri puristus korkeudella ???
ois kiva saada vähä faktaa et mikä on minkä tehosesta koneesta.. ku purkasin tos pari alakertaa ja molemmis erilaiset
entäs kiertokanget ???
kaikki nippeli tieto kiinnostaa :peukku
kiitos jo etukäteen.
 
Vs: 4g63 16v männät?

onko tietoa minkä ikäset alakerrat katoit? toinen luultavimmin ollut vanhempaa mallia eli jotain 89(106kw :( ) luokkaa ja toinen 91-> ( :peukku )

kiinnostas itteäki kyseinen aihe, et millä ilveellä ne sai sen 16v motin paremmaks siinä vaihteessa, ja oisko toi etuveto tykki, jos siinä ois vastaavanlainen kone (eli 150hv 145 sijasta) :driver
 
Vs: 4g63 16v männät?

toisis männis oli ihan lievää monttua eli kovera. ja toises oli pattia. eli oisko tää kovera sit vanhemmasta koneesta ja jne.
onko kansis muuten eroja esim. vent. koossa palotilan tilavuudessa? kanavis?
 
Vs: 4g63 16v männät?

kiinnostas itteäki kyseinen aihe, et millä ilveellä ne sai sen 16v motin paremmaks siinä vaihteessa

korkeammat puristukset, erilaiset nokat, saattaa olla vähän avarampi putkisto, koskapa katalysaattorin tiivisteitä on paria eri kokoa...

Noilla. Nokat ja puristukset vaikuttavat ainakin.
 
Vs: 4g63 16v männät?

Niko Päivinen sanoi
korkeammat puristukset, erilaiset nokat, saattaa olla vähän avarampi putkisto, koskapa katalysaattorin tiivisteitä on paria eri kokoa...

Noilla. Nokat ja puristukset vaikuttavat ainakin.


:eek:fftopic

kukaan ei tunnu tietävän että pystyykö tosta kyseisestä kannesta höyläämään mitään pois....8v:n kannesta ainakin pystyy...puristus 9.8:1 on kyl ihan lapsellinen tollases gti moottoris, varmaan yli 10 siinä paremmassa versiossa...
 
Vs: 4g63 16v männät?

Mielestäni kannesta ei kannata ottaa tavaraa pois, vaikka se kestäisikin. Sen rakenne heikkenee aina kun leveimmästä kohdasta otetaan materiaalia pois. Lisäksi palotilan muoto saattaa huonontua hitusen jos alkuperäisessä palotilassa ei ole reunoilla suoraa osuutta. Parempi tapa on ottaa lohkosta, mutta kummassakin tavassa on ongelmana nokan ajoituksen muuttuminen, jota kompensoimaan tarvitaan sitten säädettävä nokkapyörä.
 
Vs: 4g63 16v männät?

mitähän ne nokkien nostot/asteet ois sit nokista mitattuna siinä uudemmas ja vanhemmas?
tietäs sit vähä mikä toi kansi on tuol tallin nurkas ::) onko jollain tietoa laskemattoman kannen palotilan koosta millilitroina. onko kansis jotain valunumeroa josta selviäis jotain?
onko joku joskus virtauspenkis käyttäny tollasta vakio kantta? tuntus et vois olla aika hyvin virtaava ::)
 
Vs: 4g63 16v männät?

jykäh sanoi
onko joku joskus virtauspenkis käyttäny tollasta vakio kantta? tuntus et vois olla aika hyvin virtaava ::)
Yksilöstä/nostosta riippuen pyörii nurkilla ~200 - 240 teor.hp.n/a. Kaksi yksilöä olen mittauttanut vakiona.

Mulla olis tuossa ylimääräisenä omat entiset männät/kanget joilla 10.4:1, jos kiinnostaa ostaa niin viestiä vain.
 
Vs: 4g63 16v männät?

taitaa löytyä jo hyllystä sellaset, jos ne on patti mallia. mitähän merkintöjä niis sun männis on? männäntapin halkasija? ois tarkotus virtauttaa toi kansi ja ehkä vähä parannella ;D
kattelin sitä kantta sen verran et ois tehty seetit jollain virtausystävällisellä terällä mut muuten oli jätetetty rauhaan kanavat :peukku
 
Vs: 4g63 16v männät?

jykäh sanoi
taitaa löytyä jo hyllystä sellaset, jos ne on patti mallia. mitähän merkintöjä niis sun männis on? männäntapin halkasija?

Tuommoiset ovat malliltaan.
http://www.saunalahti.fi/teme666/stock.jpg
 
Takaisin
Ylös Bottom