4g63 (2l) nokan ja kammen ajoitusmerkit ??? sekä puolan kytkentä

penttinen

New Member
Liittynyt
16 Elokuu 2009
Sijainti
Muurame
Etsiskelen syytä siihen, kun ei oikein käynnisty. Ihan kuin olis muutaman hampaan myöhäisellä. Onko nokan ajoitusmerkki koneen edestäpäin katsoen vaakatasossa kannen ja lohkon rajamaastossa vasemalla puolella oikea? Kirja sen antoi. Kammella taasen merkki oli muistaakseni (kasassa jo) klo 10-11 paikkeilla, ja ihan selkeästi merkattu. tasapainoakselin on ok.

Toinen pulma liittyy puolaan. Kärjettömältä jakajalta tulee 2 johtoa. Kirja ei anna kärjettömälle mitään rakennekuvaa, josta voisi päätellä. Tehopuolassa on se vastus siinä päällä. Oletettavasti plussa tulee virtalukolta siihen vastuksen päähän. ja tästä jatkuu puolan + kohtioon. Ja toinen johto, joka tulee samasta suunnasta lienee kiekkamittarin (orkkis) johto, joka tulee jakajalta tulevaan puolan miinukseen. Saa siitä sitten signaalin. Mutta mihin tulee se kärjettömän toinen (kumpi??) johto , ja mitä virkaa sillä on?
 
Vs: 4g63 (2l) nokan ja kammen ajoitusmerkit ??? sekä puolan kytkentä

Ajoitusmerkit olikin ok.
Tässä vaiheessa täytyy sanoa, että Haynesin kirja neuvoo väärin virranjakajan asennuksen. Kirjassa sanotaan, että virranjakajan ratas tulee laittaa virranjakajan runkon merkin kanssa kohdikkain, ja työntää paikalleen. Mutta oikeammin se merkki pitää olla kohdikkain, kun jakaja on jo työnnetty paikalleen. Merkin kohta muuttuu työnnettäessä, koska ratas on vinohampainen. Eli hampaan verran ennakkoa ennen asennusta. ;D ;D

Puolan johdot on vielä mysteeri. Kone käy kyllä, mutta olis kiva tietää, miten nuo oikein kuuluu olla.
 
Takaisin
Ylös Bottom