A
aliasJ
Guest
Elikkä itsellä Gti Galant -89, ajettu 320tkm.
Nyt sitten joutessani mietin että jos tuollaiselle paljon ajetulle moottorille haluaisi tehdä peruskunnostuksen, niin mitä kannattaisi vaihtaa?
Kansiremontti on jo ilmeisesti joku vuosi sitten tehty, joten siihen en ajatellut koskea sen enempää..
Tarkoitus olisi että koko konetta ei tarvitse purkaa osiksi, vaan uusia ne "järkevimmät" kuluvat osat kohtuullisella vaivalla. Rahaakaan ei täydelliseen koneremonttiin ole, opiskeluista johtuen. :'(
Itse ajattelin että vaihtaisin männänrenkaat, sekä kiertokangen laakerit, kävisikö tämä peruskorjauksesta?
Pari kysymystä olisi itse remontista tietäville:
-Saako männät pois alakautta tuosta moottorista?
-Mitä kaikkea tulee osia vaihdettaessa huomioida?
-Tarvitaanko mitä erikoistyökaluja vai ihan perusautotalli vehkeillä pärjää?
Muuten ollut hyvä auto ja haluaisin koneen kestävän vielä jatkossakin, niin jotain pientä jos tosiaan saisi itse tehtyä siihen.
Kaikki neuvot ja vinkit ovat erittäin tarpeellisia.
Nyt sitten joutessani mietin että jos tuollaiselle paljon ajetulle moottorille haluaisi tehdä peruskunnostuksen, niin mitä kannattaisi vaihtaa?
Kansiremontti on jo ilmeisesti joku vuosi sitten tehty, joten siihen en ajatellut koskea sen enempää..
Tarkoitus olisi että koko konetta ei tarvitse purkaa osiksi, vaan uusia ne "järkevimmät" kuluvat osat kohtuullisella vaivalla. Rahaakaan ei täydelliseen koneremonttiin ole, opiskeluista johtuen. :'(
Itse ajattelin että vaihtaisin männänrenkaat, sekä kiertokangen laakerit, kävisikö tämä peruskorjauksesta?
Pari kysymystä olisi itse remontista tietäville:
-Saako männät pois alakautta tuosta moottorista?
-Mitä kaikkea tulee osia vaihdettaessa huomioida?
-Tarvitaanko mitä erikoistyökaluja vai ihan perusautotalli vehkeillä pärjää?
Muuten ollut hyvä auto ja haluaisin koneen kestävän vielä jatkossakin, niin jotain pientä jos tosiaan saisi itse tehtyä siihen.
Kaikki neuvot ja vinkit ovat erittäin tarpeellisia.