4g63 kannet, soch -> doch pohdiskelua

jefe

:)
Liittynyt
30 Heinäkuu 2013
Onko kukaan kokeillut 4g63 kansien keskenään sopivuuksia?

Suoraan sanottuna, voinko korvata 16v soch kannen doch kannella? Tässä pitää varmaan ottaa huomioon "koneen kätisyys", sochin imusarjan/pakosarjan sopuvuus? mitä kaikkea on otettava huomioon jos alkaa räpeltää?

Tuohon 16v soch kanteen on pirun hankala löytää esim. jyrkempää nokkaa. Vai tietääkö joku mistä sellasen saisi ::)
 
Vs: 4g63 kannet, soch -> doch pohdiskelua

Me ollaan vähän piruuttaan mallailtu doch kantta soch kannen paikalle, tosin jäänyt vaan sovitteluksi lohkon päälle mutta kyllähän se teoriassa onnistuu. Vanhoissa Galanteissa pitäis vissiin vähän tulipelliä muokata että mahtuisi ja jakopään hiluja vaihdella. Mikähän kone tarkemmin kyseessä? Auto ja vuosimalli?

Ja niitä nokkia pystyy hiomaan esmes Koneistamo Mauri Virtanen Kylmäkoskella tai täältä voi kattella: http://www.rpw.com.au/
 
Vs: 4g63 kannet, soch -> doch pohdiskelua

Autohan on vm -99 Galantti, 2,0 soch.

Ja juuri tuota sovittelua kokeilumielessä mietin, löytyisi mm. gti lancerin kansi jostain 91 vuosimallista..
 
Vs: 4g63 kannet, soch -> doch pohdiskelua

-91 -> EA Gallu välissä muuttu koneet 6-bolt -> 7-bolt JA ne kääntyy konehuoneessa ympäri.

6-bolt <-> 7-bolt sekoituksia pystyy tekemään, ja on tehty. Jenkkien DSM sivuilta löytyy materiaalia tähän. Ihan Bolt-on homma se ei kuitenkaan ole.

Sanotaanko näin, että jos EA-galluun haluaa DOHC kannen, niin itse tutkisin ekana EVO 4-6 kannet "sillä silmällä". Samanikäiset koneet, ja samoin päin konehuoneessa kuin EA:n SOHC.
 
Vs: 4g63 kannet, soch -> doch pohdiskelua

Täytyy perehtyä asiaan ja metsästää jostain evon kansi. Asia selvinnee ainoastaan kokeilemalla! Huvin ja urheilun vuoksi :D
 
Vs: 4g63 kannet, soch -> doch pohdiskelua

Koneen etulevy on se jokerisektori. Sen jos joutuu uusimaan/vaihtamaan, niin aika vähän jää enää SOHC alakerrasta jäljelle. Työmäärä on ainakin silloin jo varsin huomattava.
 
Vs: 4g63 kannet, soch -> doch pohdiskelua

Kun aikakausi on sama ja oletettavasti patakin samaa generaatiota niin ehdottaisin että etsit vapari 4G63:en DOHCin kannen (esim. CS9A/CS9W runkosissa).
 
Vs: 4g63 kannet, soch -> doch pohdiskelua

Myyntipalstaa kun katsoo, niin rupeaa vaan eevon kannet olemaan huomattavasti helpommin saatavilla (ja halvempia) kuin vapari-Lancerin kannet...
 
Vs: 4g63 kannet, soch -> doch pohdiskelua

Niko Päivinen sanoi
Myyntipalstaa kun katsoo, niin rupeaa vaan eevon kannet olemaan huomattavasti helpommin saatavilla (ja halvempia) kuin vapari-Lancerin kannet...
Jos nyt lähdetään siitä että myyty evoa kappaletta, foorumilla niistä ja sitten myyty vaparilanceria kappaletta, foorumilla niistä ;D Saatavuutta varmaan on, mutta ne ei todellakaan ole foorumilla.
 
Vs: 4g63 kannet, soch -> doch pohdiskelua

Urran sanoi
Jos nyt lähdetään siitä että myyty evoa kappaletta, foorumilla niistä ja sitten myyty vaparilanceria kappaletta, foorumilla niistä ;D Saatavuutta varmaan on, mutta ne ei todellakaan ole foorumilla.

Myytyjen autojen määrä ei kylläkään vielä korreloi tässä tapauksessa suoraan osina myytävien autojen määrään -crankwalk, yms konepoksu evoja on varmasti huomattava määrä enemmän kuin vastaavia vapari Lancereita. Samoin pelkästään varaosiksi tuotuja evoja. Eikä joku 2.0 farkku Lancer ole ihan vielä sen ikäinenkään, että niitä olisi korin lahoamisen takiakaan mielettömiä määriä purettuna. Vielä. Ajan myötä toki niitä alkaa tulemaan kiihtyvällä tahdilla, mutta ihan vielä ei olla siinä pisteessä.

Anyways, etsii kumpaa vaan, niin silmät auki ja mieli avoimena. Ostaa kumman tahansa kannen/koneen, niin konttorin setällehän se on joka tapauksessa myytävä VAKIONA vapari Lancerin koneena. Tietysti kannattaa tässä projektissa pitää mieli avoimena myös 2.5 V6 suuntaan -se olisi ainakin bolt-on (kunhan ottaa riittävästi osia purkuautosta), ja kelpaa leimasetällekin. Ja mätiä/viallisia/kolaroituja V6 Galluja on ainakin usein myynnissä, varsin kohtuulliseen hintaan jopa.
 
Vs: 4g63 kannet, soch -> doch pohdiskelua

Niko Päivinen sanoi
Tietysti kannattaa tässä projektissa pitää mieli avoimena myös 2.5 V6 suuntaan -se olisi ainakin bolt-on (kunhan ottaa riittävästi osia purkuautosta), ja kelpaa leimäsetällekin.

Puhutaanko nyt 6A13 myllystä? Tuota ei tullut ajateltua, helpoin tapa varmaan saada galantti liikahtamaan vähän enemmän kohtuuhinnalla..
 
Vs: 4g63 kannet, soch -> doch pohdiskelua

Nothing beats cubic inches..... (paitsi cubic inches turboahdettuna ja välijäähdytettynä).... niin se vaan menee. Aika mestari saa olla nokan hiojana, että pystyy kompensoimaan 0,5 litraa iskutilavuuutta...

my two cents.

EDIT: ja juu, 6A13 kai se V6 on.
 
Vs: 4g63 kannet, soch -> doch pohdiskelua

Lainataan topickia hieman.
Elikkäs onkos kukaan edes mielenkiinnosta sovitellut 4->evon kantta 1-3evon lohkon päälle? Ja onko kansissa muuten paljon eroavaisuuksia, muutakun kätisyys?
Olisi kiva saada molemmanlaiset kannet vierekkäin pöydälle.
Jenkkilässä ovat jokusen evon kannen vanhempaan vr4-galanttiin ja muutamaan eclipseen sovittaneet, niin että imusarja on etupuolella jne.
 
Vs: 4g63 kannet, soch -> doch pohdiskelua

En nyt löytänyt sitä topiccia mutta ausseissa olivat laittaneet Evo 8 kannen 1gen 6-bolt lohkoon. Isoin ongelma on tosiaan että pakokanavat on kohti tulipeltiä tällä setupilla :D Lämmöneristys, pakosarjan mahtuvuus turbon kanssa ja downpipe apurungon ohi voi olla pienen työn ja tuskan takana. Mutta olishan semmonen kiva nähdä.

Mut eikö se kannata suoraan ostaa Evo IX Mivec kansi jos tommosta haluaa lähteä tutkimaan? Mivec solenoidi taisi tarvita oman öljynpainetulon (joko suoraan lohkosta tai suoraan öljypumpulta tai koneistettuna) ja toki oman johtosarjan, mutta muutenhan tais olla melko bolt on ainakin uudempiin :) Toki semmosia "pieniä" esteitä kuten laturin tuki jne. pitää muokkaa, EGR poistaa (ainakin uudemmista) :D
 
Vs: 4g63 kannet, soch -> doch pohdiskelua

Pitäis saada kannet vierekkäin, että näkis sopiiko lohkon päälle miten. Eihän tota järjellä kannata aloittaa tekemään, vaan tekemisen ilosta.
 
Vs: 4g63 kannet, soch -> doch pohdiskelua

Mutta siis lukuisat ellei sadat topicit aiheesta maailmalta ei vakuuta riittävästi hankintaa varten? :)
 
Vs: 4g63 kannet, soch -> doch pohdiskelua

Vakuuttaa toki, hankinnan ajankohta vaan riippuu koneistuksen tarpeen määrästä. :)
 
Vs: 4g63 kannet, soch -> doch pohdiskelua

Niin aivan :D No oli miten oli niin jos ryhdyt hommaan niin pidähän meidät ajan tasalla :peukku
 
Vs: 4g63 kannet, soch -> doch pohdiskelua

Eiköhän tuosta pitäisi jonkunlainen päiväkirja väsätä. Jo nytkin.
 
Vs: 4g63 kannet, soch -> doch pohdiskelua

tommyz sanoi
Eiköhän tuosta pitäisi jonkunlainen päiväkirja väsätä. Jo nytkin.

Edullisinta on hommata se evo:n kansipahvi ja kattoo siitä erot. Joutuu niitä ulompia öljyreikiä tukkimaan ja muuta. Sen kansipahvin voi sit käyttää ilman ongelmaa kyllä. Eli ei mee rahat hukkaan.
 
Takaisin
Ylös Bottom