4G63 ruiskukoneen käyntiääni

J

Jukkis

Guest
Onko normaalia että käydessä koneesta kuuluu sellainen sähköinen surina? Se on ikäänkuin sähkökäyttöisen polttoainepumpun ääni, joka on kylmänä voimakkaampi ja joka muuttuu koneen käyntinopeuden mukaan. Oma kaksilitrainen, 8-venttiilinen ruisku-4G63 pitää tällaista ääntä. Vaikea kuvailla valitettavasti tarkemmin:)

Yhdestäkään kaasutinkäyttöisestä autosta en ole koskaan tällaista ääntä kuullut, monesta ruiskuautosta kylläkin.

Toinen oire johon kaipaisin kommenttia on tyhjäkäynnin lievä epätasaisuus. Kone käy täsmälleen ohjearvoiset 850-900k/min, mutta jonkin verran on aistittavissa värähtelyjä jotka häviävät tyystin kierrosten noustessa 900-1000k/min tasolle. Onko tässä kyse vain esim. kovien moottorintuennan kumityynyjen ja muiden normaalin vanhan auton ominaisuuksien yhteisvaikutuksesta, vai jotain pahempaa vikaa? Olen kuullut että ainakin toisen tasapainoakselin pysähtyminen hihnan katkeamisen seurauksena voi aiheuttaa jotain tämän suuntaista.
 
Mulla jos kylmänä starttaa(jos tarpeeks kylmä niin roikkakaan ei auta) kuulostaa kans ihan "sähkömopolt"..Mulla se taas tulee TOIVOTTAVASTI laturin hihnast,ettei jakopään hihnast..mut sen tiädän et hihnast se kuitenkin mulla tulee..
 
Jep jep

Mulla on tossa samanlaisessa nelikossa ku sulla, samoja oireita ton tyhjäkäynnin kanssa, kun käy sitä noin 800, niin täristää ja rämistää... mutta ku kierrokset nostaa lähemmäks tuhatta niin käy kun enkeli, eikä täristä missään muussa kierrosnopeudessa, joten nostin vähän tyhjäkäyntiä... ;D

tuntus siltä ettei se tosta tasapainoakselista johdu, koska mielestäni sen pitäs täristää myös sitten lähempänä 3000 kierrosta...tiiä häntä, mutta jos löydät jonkun selvän vian niin kerro ihmeessä.. ;)

Eki
 
Jukkis sanoi
Se on ikäänkuin sähkökäyttöisen polttoainepumpun ääni, joka on kylmänä voimakkaampi ja joka muuttuu koneen käyntinopeuden mukaan. Oma kaksilitrainen, 8-venttiilinen ruisku-4G63 pitää tällaista ääntä. Vaikea kuvailla valitettavasti tarkemmin:)

Minulla kuuluu yli 15 asteen pakkasilla samanlainen ääni omasta 4g15-mosastani. Vähän aikaa kun auto lämpenee niin äänikin häviää.
 
Molmis sanoi
jÄÄH NEST. kunnossa? ääni ilm. vesipumppu...
Jään estot on kyllä kunnossa mutta voi olla että kuulluu juurikin vesipumpusta. Ääni ehtii loppua ennenkun ehdin konehuoneen puolelle.
 
Hieno homma että ovat molemmat enemmän ominaisuuksia kuin vikoja, esiintyy muillakin niin ei tarvitse pajalle kuskata valohoidettavaksi.

Kiitokset, taas säästyi monta sataa :)
 
Mulla alkoi kuulumaan viime viikolla sellainen palosireenin ääni mosasta.
Kierroksien mukaan koveni, eikä moottorin lämpötila vaikuttanu mitenkään.
Vaikuttais siltä että laturin laakeri ääntelee. Laturi oli korjattavana kolme viikkoa sitten eikä ennen sitä äännelly. Hihna oli vedetty sairaan tiukalle, joten epäilen laakerin ottaneen siipeensä.
Ääni hiljeni hiukan löysättyäni hihnaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom