4G63 Turbon vauhtipyörä ja öljypumppu?

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Eli vaikka ei sinänsä turboon liity,
Eli käykö vanhaan 4G63 (etuveto) 8 valve moottoriin mitkä vauhtipyörät 16v malleista?, käsittääkseni < 92 malleissa samat kuin esim. eclipseissä? (ja vaparissakin?) ?
Lohkohan käsittääkseni on sama?, miten muuten öljypumppujen tilanne, kun tarjoaa "SOHC" 4g63 malliin eriä öljypumppua kuin "DOHC" 4g63, tosin luettelo ei tunne "8v turboa"
 
Vs: 4G63 Turbon vauhtipyörä ja öljypumppu?

Miksi haluat 16v vauhtipyörän? Isomman kytkimen toivossa? Ainakin varhaisissa DOHC malleissa on samankokoinen 215mm kykä kuin SOHC malleissakin. Lohkot ovat pääpiirteittäin samat, öljypumppu tulee koneen päätylevyyn, joka on erilainen SOC ja DOHC koneissa, eli öljypumppukin on erilainen. Ihan ensimmäisissä SOHC moottoreissa E15 turbossa oli isompi öljypumppu kuin vaparilohkoissa, mutta mikä tilanne on uudemmissa malleissa (E3#), se pitää tutkia erikseen.
 
Vs: 4G63 Turbon vauhtipyörä ja öljypumppu?

Niko Päivinen sanoi
Miksi haluat 16v vauhtipyörän? Isomman kytkimen toivossa? Ainakin varhaisissa DOHC malleissa on samankokoinen 215mm kykä kuin SOHC malleissakin. Lohkot ovat pääpiirteittäin samat, öljypumppu tulee koneen päätylevyyn, joka on erilainen SOC ja DOHC koneissa, eli öljypumppukin on erilainen. Ihan ensimmäisissä SOHC moottoreissa E15 turbossa oli isompi öljypumppu kuin vaparilohkoissa, mutta mikä tilanne on uudemmissa malleissa (E3#), se pitää tutkia erikseen.

Vanhaan 4g63T turboon siis. Meinaan tuolle "dohc" moottorille 88-92 on olemassa paljon nuita kevennettyjä vauhtipyöriä, ja sillä mietin että kävisköhän siihen joku uudemman etuveto turbon vauhtipyörä.

Ja siis jos öljypumppu on erilainen etuveto soch/dohc turboissa, niin pitääkö tilata vaparin öljypumppu jos haluaa sen vaihtaa turbon lohkoon?
 
Vs: 4G63 Turbon vauhtipyörä ja öljypumppu?

Miksi nähdä moinen vaiva jotta saa kevennetyn VP:n? Joku pätevä koneistaja vääntää sulle vanhasta kohtalaiseen rahaan niin kevyen kun kytkimen kitkapinta antaa myöten..

NM. 3.5kg vp
 
Vs: 4G63 Turbon vauhtipyörä ja öljypumppu?

T. Kiili sanoi
Miksi nähdä moinen vaiva jotta saa kevennetyn VP:n? Joku pätevä koneistaja vääntää sulle vanhasta kohtalaiseen rahaan niin kevyen kun kytkimen kitkapinta antaa myöten..

NM. 3.5kg vp

Kuka ottaa vastuun kun se liikaa kevennetty menee särki ???

Nimim. 3,6kg alumiininen, keventämätön

erit: Lähtihän tosta hihnapyörästäkin vähän yli kilo pois :-*
 
Vs: 4G63 Turbon vauhtipyörä ja öljypumppu?

mä en ole vieläkään nähnyt yhtään "isoa" öljypumppua 8 tappisissa...
ymmärtääkseni ne on kaikissa sama, paitsi että turbossa on jäähdyttimen lähdöt jalassa...

mutta rattaissa en ole huomannujt eroa (-84 turbo e15,e33 -88,-89,-90, e16a sapporo -90)

kytkimistä että vaikka takaveto turbossa on leveempi kiinitys niin ymmärtääkseni etuvedon kytkin/vp käyvät
tai vaikka vr-4 galantin (6bolt)

sapporon (e16a) vp ei sovi koska on halkaisijalta paljon isompi ottaa kiinni kytkinkoppaan
 
Takaisin
Ylös Bottom