4g63 vai 64

Kumpi moottori aihioksi timeattack kilpuriin? perustelut

  • 4g63

    Äänet 11 64.7%
  • 4g64

    Äänet 6 35.3%

  • Äänestäjiä yhteensä
    17
Vs: 4g63 vai 64

4G63.... mutta 100 mm stroker-akselilla. Perustelu: nothing beats cubic inches, hyvä $/hv suhde, 4G63:ssa (ainakin vanhemmissa, en tiä uudemmista) on paremmat laakeripukit alakerrassa kuin 4G64 koneissa, ja 4G63:n pienemmällä männällä jää tiivisteelle enemmän tilaa (pienempi riski pahviongelmille ahdetussa) kuin "kokonaisessa" 4G64 paketissa.

Toki huonojakin puolia on: jo ennestään mielettömän pitkä iskusuhde pahenee entisestään. Koneen kierroskestävyys kärsii väkisinkin. Toisaalta, isompi kuutiotilavuus ja hyvä kaasun (ja männän) nopeus pienemmilläkin kiekoilla auttaa herättelemään vähän isompaakin ahdinta (jollainen tehotavoitteen vuoksi jouduttaneen kuitenkin valitsemaan).

Se 2.2 paketti (mm. Cosworth) vois olla kans kiva, mutta taitaa maksaa....
 
Vs: 4g63 vai 64

sitte tullaanki kysymykseen, kumpi on halvempi, lähtöaihiota kun ei ole kumpaakaa, eli aihiohinta 63 pyörii yli 1500 ilman apulaitteita

tehotavote pyörii 6-700 konetehossa
 
Vs: 4g63 vai 64

Clutchkick sanoi
sitte tullaanki kysymykseen, kumpi on halvempi, lähtöaihiota kun ei ole kumpaakaa, eli aihiohinta 63 pyörii yli 1500 ilman apulaitteita

tehotavote pyörii 6-700 konetehossa
Jos nyt sen kumminkin stroukkaat niin tuos kaverilla vois olla rikkinäinen motti, se on kyllä nelosevosta.. Mut ei olis varmaan kalliskaan jos se vaan tahtoo sen myyrä
 
Vs: 4g63 vai 64

joo hintaa vaikka yv ja vähä infoa, mullon ehjä kansi tohon 4g63 hyllyssä ja vitosen koneen osia et ei multa puutu oikee ku lohko ja öljypohja :)
 
Vs: 4g63 vai 64

Stroukkaamis- ja nokkajäk + hyvä linkki luettavaksi ekassa viestissä (jos nyt ei ole vielä tullut luettua):

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=24245.0
 
Vs: 4g63 vai 64

Niko Päivinen sanoi
4G63.... mutta 100 mm stroker-akselilla. Perustelu: nothing beats cubic inches, hyvä $/hv suhde, 4G63:ssa (ainakin vanhemmissa, en tiä uudemmista) on paremmat laakeripukit alakerrassa kuin 4G64 koneissa, ja 4G63:n pienemmällä männällä jää tiivisteelle enemmän tilaa (pienempi riski pahviongelmille ahdetussa) kuin "kokonaisessa" 4G64 paketissa.

Toki huonojakin puolia on: jo ennestään mielettömän pitkä iskusuhde pahenee entisestään. Koneen kierroskestävyys kärsii väkisinkin. Toisaalta, isompi kuutiotilavuus ja hyvä kaasun (ja männän) nopeus pienemmilläkin kiekoilla auttaa herättelemään vähän isompaakin ahdinta (jollainen tehotavoitteen vuoksi jouduttaneen kuitenkin valitsemaan).

Se 2.2 paketti (mm. Cosworth) vois olla kans kiva, mutta taitaa maksaa....

4G64:lle löytyy 87.5mm tiiviste joten se ei liene ongelma. 87mm tiiviste oli minulla puristunut hiukan palotilan puolelle n.87mm porauksessa. 4G64 kun tekee longrod (156mm) niin pitäisi kestää 8500rpm.
 
Vs: 4g63 vai 64

roimppu sanoi
4G64:lle löytyy 87.5mm tiiviste joten se ei liene ongelma. 87mm tiiviste oli minulla puristunut hiukan palotilan puolelle n.87mm porauksessa. 4G64 kun tekee longrod (156mm) niin pitäisi kestää 8500rpm.

Eihän se isompireikäinen tiiviste pyttyjen väliin jäävää kannasta levennä, vaan päinvastoin kaventaa. Sylinterijako kun on sama, niin silloin pyttyjen väliin jää isommalla porauksella väkisinkin kapeampi kannas tiivisteelle. En tiedä kuinka iso ongelma tuo nyt oikeasti on 4G64 koneessa, mutta yleensä leveämpi tiivistepinta on vaan helpompi tiivistää kuin kapea.

Toi long rod 4G64 olikin uusi tuttavuus, täytyypä tutkiskella myöhemmin sitä kuukkelilla...
 
Vs: 4g63 vai 64

Niko Päivinen sanoi
Eihän se isompireikäinen tiiviste pyttyjen väliin jäävää kannasta levennä, vaan päinvastoin kaventaa. Sylinterijako kun on sama, niin silloin pyttyjen väliin jää isommalla porauksella väkisinkin kapeampi kannas tiivisteelle. En tiedä kuinka iso ongelma tuo nyt oikeasti on 4G64 koneessa, mutta yleensä leveämpi tiivistepinta on vaan helpompi tiivistää kuin kapea.

Toi long rod 4G64 olikin uusi tuttavuus, täytyypä tutkiskella myöhemmin sitä kuukkelilla...

Noinhan se tietysti on että isommalla reijällä oleva tiivistepinta pienenee, mutta eihän se tiiviste saa sinne palotilaankaan mennä. Tiä sitten, onko sillä merkitystä. Yksi paja mikä noita koneita tekee, sanoi siirtyneensä 0.5mm isompaan tiivisteeseen kun asiasta kysyin. Mulle tuli sitten sellainen ja ensikesänä näkee, miten pitää. Alkuperäinen petti kun pääsi ahdot karkaamaan irroneen kellon letkun vuoksi.
 
Takaisin
Ylös Bottom