4G93 rämisee 4-5t rpm ylöspäin.

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Juu tämmöstä oon kuulostellu, et pitää saman tyylistä räminää kuten 4G63/4G67 josta tasapainoakseli laitettu pieleen.

Oon käsittäny et tässä ei olis semmosta kompaa jakopäässä, kuten nuissa.

Paikallaan kierrättäessä varsinkin resonoi. Ajessa ei alle 4-5t kuulu kummempia, mut siitä ylöspäin...

Mitä tälle tekis? Sen verran oon kattonu et nokat ja kampiakseli on merkissää.

Tätä ollu kokoajan ko auto ollu. Ei paljon tee mieli kierrättää kunnolla. Enkä oo vikaa saanu ajettua ulos.

Lancer gti -95
 
Vs: 4G93 rämisee 4-5t rpm ylöspäin.

Kaikki hihnapyörät ehjiä? Myös ne, jossa on vulkanointeja? Koneen- ja laatikonkorvat ehjiä (ts. ei kanna metalli-metallia vasten) ja kiinni? Kytkin ja laatikko tuntuu hyviltä?

Laturi kunnolla kiinni alapultistaan? Laturi ehjä?
 
Vs: 4G93 rämisee 4-5t rpm ylöspäin.

Laturin pultit oli kiinni. IHME, kun senkin on edellinen omistaja uusinu, niin odotin sen olevan löysällä ::)

Kokeilin ensin ilman tehostajan remmiä ei vaikutusta ja ilman laturin hihnaa ei vaikuttanu.

Kattelin niitä kannatinkumeja jne. näytti ihan ok. pultit-mutterit tallessa ja kiinni.

Vaihteet ja kytkin toimii... Näistä kyl ei oo tuntumaa/käsitystä, et millaset pitäs olla, mut toimii kuiteski omasta mielestä ok.

Ostaessa kykin ei irrotanu kunnolla, mutku lisäs nestettä ja ilmasi niin avot pelannu jo 1½ vuotta


On kyl niin saman kuulonen resonanssi ääni, ku tuos vanhemmassa tp-akseli pielessä...

Tästä on auottu joskus öljypohjaa ja ö-pumpun päätyä, et olisko sieltä haettu jotain?
 
Vs: 4G93 rämisee 4-5t rpm ylöspäin.

Voisko olla jakopään hyd. kiristin laitettu huonosti / vainaa?

Näkeekö tuota kiristintä ilman, et pitää purkaa kaikki pyörät, suojat ja pensselit pois eestä?
 
Vs: 4G93 rämisee 4-5t rpm ylöspäin.

Käytteli nyt konetta ilman ylempää suojakopan puoliskoa, niin näytti jakohihna resonoivan/lepattavan
juurikin tämän räminän aikaan. Kiristinpyörän ja pakonokkapyörän välisellä matkalla.

-Tuskin normaalia?

Ja ihanku olis se kiristinpyöräkin liikkunu päittäin (n.1mm) tuon resonanssi äänen
aikana, et eiköhän se vika siellä päin ole. Kiristin laitettu väärin tai jotain.

On tuo kuitenkin 45tkm pysyny kasassa. Seurataan ::)
 
Vs: 4G93 rämisee 4-5t rpm ylöspäin.

Päivitettään, et vaihdoin uuden jakohihnan. Kiristinpanos oli kyllä laitettu päin peetä.
Oli se 4mm tanko kokonaan ulkona ja sitä vasten vaan säädetty hihnan kiristinpyörä kireälle.

Vaan eipä tuo räminä hävinny vaikka vaihdoin toisen kiristimen ja asensin nyt oikein.
Samallalailla lepattaa jakoremmi ku viimeksi.

Siivapyörän kehältä kahesta lohennu n.1-2cm matkalta ihan pikku palat,
Ei tuntus nuin minimaalinen vaikuta kauhiasti tasapainoon. Muuten oli ok.


-Onko se sit kampiakselin tai veivien laakerit vikana vai mikä?

Pitänee vielä tuota aikasemmin ehotettua kytkintä kuulostella, et jos sieltä päin kuulus jottain...

Innoissaan ko huomas, et on kiristin päin peetä et nyt se tullee kuntoon. ja vitut.


Edittiä: 10.10-17. ;D Huomasin et oli imusarjan alla ja lohkon välissä se kannatin rauta,
niin yks pultin kierre oli leikannut kiinni, niin ei ollut kiristynyt ihan pohjaan asti.
niin resonoi se kannake vissiin. Eipä helposti huomannut kun käsikopelolla silloin tutkin
ja avaimella kokeilin et on kireellä. No ruuvasin irti putsasin kierteen alumiinista
ja kiinni takas. Tuntu et olis vähentyny äänet. :driver
 
Takaisin
Ylös Bottom