6G72 --> 6G72T

Rasvanäppi

New Member
Liittynyt
24 Marraskuu 2004
Sijainti
Lempäälä
Morjes!

Nurkissa pyörii Pajerosta peräisin oleva vapari 3.0V6. Ajattelin talvi-iltojen iloksi pistää moottoriin uutta osaa sisään ja samallahan tuota tehopuolta voisi hieman upgreidata. Tavoitteena on siis tehdä motista varakone veto-Pajeroon.

Onko foorumilaisilla kokemusta noista ebay:n moottorinkorjaussarjoista (hl. 400$)? Hinta ei olisi paha mutta yleensä halvalla ei saa hyvää vai passaako tuollainen setti maltillisesti ahdetun motin sisuskaluiksi? Kommentit otetaan kiitollisena vastaan.

Katsotaan mitä Joulupukin konttin sitten päätyykään.
 
Vs: 6G72 --> 6G72T

Mulla olisi ylimääräinen 6G72 DOCH tallissa alakerta koottuna juurikin tuollaisella jenkeistä hankitulla korjaussarjalla. Sigmassa on myös tuollaisella korjattu ja hyvin on toiminut 30tkm. Kampuran ja nokkien stefat alkoi vuotamaan aika nopeasti mutta ei muuten valittamista.
Tuo DOCH lähtisi nyt 800 eurolla, sisältäen ecun ja johtosarjan ja kaiken jotta koneen saa käymään. On uudet männät, venat, vesipumppu, remmi jne.
 
Vs: 6G72 --> 6G72T

Kiitos vastauksesta ja tarjouksesta. Jostain syystä nämä mun "mopot" karkaa aina käsistä ja tästäkin tulee ikuisuusprojekti. En vain osaa mennä siitä mistä aita olisi matalin, joten itse täytyy tämäkin tehdä ;D Ymmärtänet.

Eli stefat joutaa romukoppaan ja laadukkaampaa tilalle.

Ja näköjään tää meni väärälle alueelle. Sorry :seina Saa siirtää oikeaan paikkaan.
 
Vs: 6G72 --> 6G72T

Joo ääni täältä kans sille että ne stefat kannataa hakee kyllä vaikka tiskiltä mielummin. Nimimerkillä vuotamattomat vetarin stefat alkoi vuotamaan kun laitettiin laatikon korjaussarjasta uudet tilalle. :p

Koitan arvata tälle jonku paremman alueen myös.
 
Vs: 6G72 --> 6G72T

Se turbon korjaus sarja on saman hintainen (suurin piirtein) se kestää ahtaakin vähän ;)
 
Vs: 6G72 --> 6G72T

Juu, turbon sarjaa olin kattellu.

Eipäs ehdotella mitään TT juttuja ettei lähde mopo tosiaan käsistä ;) Eihän mulla ole ylimääräisenä kuin yksi ahdin ja katsastussetäkin sekoaisi nokkia laskiessa ::)
Kokeilen nyt ekaks puhua ton kilpiin yhdellä ahtimella. Eikähän se traileri liiku silläkin ihan riittävästi. Nopeampaan siirtymiseen os sitten eri projekti.
 
Vs: 6G72 --> 6G72T

Mut mietippä sitä alavääntöä kahdella b9 ahtimella ;) alkaa vetokoukku tai trailerin aisa olla kovilla ;)
 
Vs: 6G72 --> 6G72T

No ei niitten nenäkeppien määrä ahtamishommassa ongelmaksi tulisi mutta yritän vaan pitää jalat maassa tän kanssa :-\ Voimalinjasta löytyisi varmaan sulake aika nopeaan, jos maksimitehoja alkaisi hakemaan. Tarkoitus nyt olisi saada vaikka Megalla ja ahtimella kiukaan hyötysuhde sinne siedettävälle tasolle. Nyt polttoaine kelpaa ilman sen kummempia riemunkiljahduksia, varsinkin jos perässä roikkuu pari tonnia rautaa.
 
Vs: 6G72 --> 6G72T

Single turbo-asennuksiin vink vink:

6G73 SOHC 24V -koneista (Chrysler Sebring esmes) löytyy pakosarja, jossa etummaiselta (poikittaiskoneisessa) kannelta tuleva putki kiertää koneen ali, ja takaisin ylös takimmaisen kannen pakosarjan luo, jossa kanavat yhdistetään yhdeksi pakoputkilähdöksi.

Vapaastihengittävään koneeseen tuo rakenne on täysin typerä, ja ko. laitteeseen on saatu jopa toistakymmentä heppaa lisää järkevämmillä pakosarjoilla. MUTTA: single turbo-asennukseen tuo rakenne on melkeinpä valmis turbo-pakosarja (pari).

Ja vaikka kanavan muoto on varmastikin eri 12V ja 24V koneissa, niin hyvällä tuurilla pinnapulttien pulttijako voisi olla sama.
 
Takaisin
Ylös Bottom