6G72(TT) kansien parantelu

mitsuilija

New Member
Liittynyt
22 Elokuu 2006
Tuossa mietiskelin yläkerran asioita ;D
Mitä mahtaa tonnarin kannet virrata? Sisään/ulos?

Vakiot nokat vaikuttavat astelukemiltaan aivan hyviltä joskin nostoa voisi olla hieman enemmän.

Ideoita? Uskaltaako kanavakittiä laittaa turbomoottorin imukanaviin?
 
Vs: 6G72(TT) kansien parantelu

Tuo olikin tiedossa, mutta jos vakio moottori tuottaa turboilla X tehon 500hv. Kansityöt tehtynä, järkevillä nokilla ja virimallin imusarjalla saattaa hyvin saada saman tehon pienemmällä ahtopaineella.
 
Vs: 6G72(TT) kansien parantelu

niin, aattelin laittaa valmiiksi säädetyt nokkapyörät itelle imu +1 pako -3.

tuossa ne ois hyllysä (tuli onneksi takuuseen se yks joka oli paskana)

pitäs tulla ton verran lisää : Gains of 55 ft/lb and 57 hp at 19psi on the same car.


pyöriästi................... :driver
 
Vs: 6G72(TT) kansien parantelu

Tiedossa ois vimpan päälle laitetut kannet suomesta, hinta oli jotain +2000e.. Jos kiinnostaa niin voin tiedustella kansista tarkat specsit.. Vois toki ihan muutenkin tiedustella ne specsit niin voi porukka ottaa niistä mallia jos ei raaski ostaa.. ;D Mutta eipähän se kansien teko ja nokkien ostokaan halpaa lystiä ole..
 
Vs: 6G72(TT) kansien parantelu

Äkkiseltään tulisi mieleen että ei liene kannattavaa meininkiä hinta/laatusuhteessa kun DR750-taikasanalla otetaan vakiokoneesta vitosella alkavia lukemia irti (kuten mitsumikko varsin hyvin tietää). ;) Toki jos tehotavoitteet on taivaissa ja lompsa raskaana niin mikäs siinä sitten, mutta kyllä ne on jenkeissä todettu ihan riittävän hyvin virtaaviksi.
 
Vs: 6G72(TT) kansien parantelu

Tuo nokkapyörä-asia kuulostaa ihan mukavalta.

Missään nimessä ei mielessäni ole huippu-hipomotti, kunhan ajatuksen tasolla tuumailen.

Entä nokka-akselit, niitä voisi hiottaa jollakin pajalla (esim. R-koneistus, Keravalla).
Ymmärtääkseni perusympyrää pienentämällä saisi n. 1mm lisää nousua.

Toinen on tuo imusarja, vakio näyttää aika ahtaalta, näitähän saa joskus Ebaystäkin.
 
Vs: 6G72(TT) kansien parantelu

mitsuilija sanoi
Tuo nokkapyörä-asia kuulostaa ihan mukavalta.

Missään nimessä ei mielessäni ole huippu-hipomotti, kunhan ajatuksen tasolla tuumailen.

Entä nokka-akselit, niitä voisi hiottaa jollakin pajalla (esim. R-koneistus, Keravalla).
Ymmärtääkseni perusympyrää pienentämällä saisi n. 1mm lisää nousua.

Toinen on tuo imusarja, vakio näyttää aika ahtaalta, näitähän saa joskus Ebaystäkin.

ymmärrän kaiken 8)

no jos tuosta nokat 749$
http://www.dynamicracing.com/customer/product.php?productid=136&cat=54&page=1

ja parhaat kannet mitä rahalla saa 2399$ (+600$ järeämmät jouset)
http://www.dynamicracing.com/customer/product.php?productid=53&cat=53&page=1

siis jos aivan Norsu moottoria alkaa tekemään?
niin ja lohkoksi jos ei stroke kitti riitä 3.5L niin laittaa vuoden 2004 Kia Sedonasta pannun niin tilavuudeksi tulee 3.8L
alakaa tulleen woimooo :)

http://www.3si.org/forum/f1/my-3-8l-build-thread-524616/
 
Vs: 6G72(TT) kansien parantelu

^Agreed. Matt-setä DynamicRacingilla on sen verta paljon tuumaillu tuon koneen parissa että ei kannattane ruveta enää itse keksimään pyörää uudestaan kymmenen yrityksen ja erehdyksen kautta. Jollei sitten halua tehdä jotain todella erilaista.

Tuo Kian mötikkä tonnarin nokalla kuulostaa kyllä jo niin pyhänhäväistykseltä että se on jo melkein hauskaa. Melkein. ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom