6g72tt koneremontti (2 pulttinen)

sengo

New Member
Liittynyt
29 Elokuu 2009
Sijainti
Kajaani
Elikkäs tuossa keväällä se kuuluisa hydraulikiristin petti, ja kone sammui. Remmi tuntui olevan melko löysällä, mutta venttiilit ei onneksi ollut osunut mäntiin. Nyt on sitten pähkäilty ja puotettu moottori pois, ja pitäisi miettiä mitä kaikkea sille kannattaa talven aikana tehdä. Koneella ajettu mittarin ja kuittien mukaan reippaat 170tkm.

Ilmeisesti jako oli jo jossain vaiheessa aiemmin hypännyt pari pykälää, kun joitain venttiilejä oli syöpynyt sekä 2000-4000 kierroksen kohalla oli välillä melkosta nykimistä eikä muutenkaan tuntunut vetävän niinkun nuilla tehoilla pitäs vetää (vakio).

Nonii asiaan elikkä mitä kaikkee kannattaa laittaa uusiksi? Ja ennenkaikkea mistä osat kannatta tilata? Osiahan saa vaikka ebaysta mutta onko ne sitten miten laadukkaita.. Ei kiinnostaisi heti uudestaan konetta ottaa pois autosta, elikkä tarkoitus olisi yrittää tehdä kerralla hyvä.

-Öljy ja vesipumppu, kiristin, kaikki hihnat ja rullat
-Tiivistesarja koneeseen
-Ilmastoinnin ajattelin jättää kokonaan pois, ja kiinnostaisi tietää kaikki mahdollinen muukin mitä sieltä voi jättää pois.
ilmeisesti jotain alipaineletkuja voi ainakin karsia.. Mutta mitä? ???

+jos rahaa riittää niin turbot ja kytkin päivittää hieman parempiin.

ps. tämä rojekti etenee hittaasti joten saa nähä onko ens kesänäkään vielä ajossa. :)
 
Vs: 6g72tt koneremontti (2 pulttinen)

Jos tää on pikkuturboilla (09) niin mulla ois yhdet 13:t ilman pakopesiä halvalla. Tosiaan käy 09:n pakopesään.
 
Vs: 6g72tt koneremontti (2 pulttinen)

käytät ne kannet koneistamolla, + vaihdat "99" mallin nostajat
alakertaan uudet laakerit
kytkimen laitat spec stage 2+
egr poistat kokonaa + siivoat ne ylimääräset alipaine letkut yms. pois.
jakopää&öljypumppu + säädettävät nokkapyörät
jakolaatikkoon tukirauta.
bensapaineensäädin säädettävä

miks ilmastointi pois? jotain vikaa...ko?

nuilla se kestää sen 500hp
jos enempi JOSKUSKAAN suunnitelmissa niin hommaa 4 pulttinen lohko

jakopää+tiivisteet OEM

osia sitten jenkeistä vaan tilaileen :peukku

voihan sieltä ebaysta jotain löytää, mutta on siellä paljo paskaakin
 
Vs: 6g72tt koneremontti (2 pulttinen)

mystinengalant sanoi
Jos tää on pikkuturboilla (09) niin mulla ois yhdet 13:t ilman pakopesiä halvalla. Tosiaan käy 09:n pakopesään.

Korjaus: 13g:t!
 
Vs: 6g72tt koneremontti (2 pulttinen)

mitsumikko sanoi
käytät ne kannet koneistamolla, + vaihdat "99" mallin nostajat
alakertaan uudet laakerit
kytkimen laitat spec stage 2+
egr poistat kokonaa + siivoat ne ylimääräset alipaine letkut yms. pois.
jakopää&öljypumppu + säädettävät nokkapyörät
jakolaatikkoon tukirauta.
bensapaineensäädin säädettävä

miks ilmastointi pois? jotain vikaa...ko?

nuilla se kestää sen 500hp
jos enempi JOSKUSKAAN suunnitelmissa niin hommaa 4 pulttinen lohko

jakopää+tiivisteet OEM

osia sitten jenkeistä vaan tilaileen :peukku

voihan sieltä ebaysta jotain löytää, mutta on siellä paljo paskaakin

Ilmastoinnin karsimista mietin ku aattelin että jos sieltä jotain "turhaa" vois pois repiä.. pitää nyt kattoo vielä.

Vähän offtopic mutta onko kukaan poistanu tätä kytkinsysteemiä? Siitä ei vissiin oo juurikaan mitään hyötyä
sillon ku auto on käynnissä jos oikein oon ymmärtäny.. Oli vähän huonossa hapessa nuo "säiliöt" itellä.

http://www.3si.org/forum/attachments/f35/76801d1242952836-vacuum-reduction-clutch-boost-no-extra-t-diagram.jpg

Tässä siis kyseinen osa: http://www.3sx.com/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=24460

Mahtaisko tuommosilla pulteilla 2 pulttinenkin alakerta kestää paremmin.. :p

http://www.3sx.com/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=29426
 
Vs: 6g72tt koneremontti (2 pulttinen)

kuulemma jäykistyy kytkin melko paljon jos sen poistat.

kuulostaa ainaki ihan pätevältä setiltä tuo pulttisarja hommeli :peukku
 
Vs: 6g72tt koneremontti (2 pulttinen)

Mä poistin sen niin kuin kaiken muunkin ylimääräisen. Sen poistaminen ei mielestäni jäykistä juurikaan, mutta jos alipaineen jättää kokonaan pois niin se jäykistää kytkin tuntumaa huomattavasti.

Kaikki ylimääräinen on pahasta. ;D

pulttisetti vaikuttaa asialliselta, et tommonen kannattaa vähintään hommata jos ei koko konetta vaihda. ;)
 
Vs: 6g72tt koneremontti (2 pulttinen)

Niii minä käsitin tuolta jenkkifoorumeilta että vaikuttas kytkimen toimintaan vaan sillon ku auto on sammuksissa.

No joo katotaan mitä hommataan, eihän se oo kiini ku yhestä pikku jutusta.. rahasta. :seina
Mitä muuta ylimäärästä sait sieltä pois?? Eipä näistä taida järkevästi saada painoa pudotettua paljoakaan. ::)
 
Vs: 6g72tt koneremontti (2 pulttinen)

pieni ylipaino korvataan teholla. 8)

jos nyt ihan pakko pudottaa, niin kevyemmät vanteet noin 40kg
hiilikuitukardaani noin 10kg.

4ws poisto ?
 
Vs: 6g72tt koneremontti (2 pulttinen)

sengo sanoi
Niii minä käsitin tuolta jenkkifoorumeilta että vaikuttas kytkimen toimintaan vaan sillon ku auto on sammuksissa.

No joo katotaan mitä hommataan, eihän se oo kiini ku yhestä pikku jutusta.. rahasta. :seina
Mitä muuta ylimäärästä sait sieltä pois?? Eipä näistä taida järkevästi saada painoa pudotettua paljoakaan. ::)

No siis konehuoneesta ihan kaikki ylimääräinen mitä vaan lähtee niin pois, ei niistä painollisesti paljoa tule mut on siellä paljon turhaa roinaa mikä vaan on tiellä. Muuten autosta sit puskurien tukiraudat, ns. törmäystunnistimet, airbagit, 4ws niin kuin mikkokin mainitsi, vakionahkasohvasähköpenkit vaihdettu kevyisiin recaroihin yms.. Ei varmasti ole yhtä turvallinen kuin vakiona mutta painoa hävinny ainakin toistasataa kiloa.. Vieläkun saa lisää voimaa niin hyvä tulee.. :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom