88-92 Lancer Lämppärivalot

H

Habitti

Guest
Lyhyesti.

Millaiset polttimot siellä lämmityslaitteen vipujen takana on, kuinka monta?

Lähtevätkö vivut ja se "kehys" vipujen ympäriltä voimalla vai onko jokin niksi?

Kiitos etukäteen
 
itse olen ne lamput vaihtanut ja vielä parikin kertaa, kun ekalla kertaa "kortsut" oli väärän väriset ja valoista tuli liian himmeet.

lämmityslaitteen vipujen takana on kaksi 1.4 W lamppua ja tupakansytyttimessä ja tuhkakupissakin on yhdet samanlaiset lamput.

Ensin pitää ottaa se kehys irti (neljä ruuvia) ja irrottaa tupakansytyttimen johdot ja samalla on helppo vaihtaa se tupakansytyttimen lamppu.

sitten löytyy neljä ruuvia joilla se lämmityslaitteen vipujen paneeli on kiinni. Jostakin kumman syystä se on rakennettu niin että sitä paneelia ei voi vetää ulos :mad:, joten yksi vaihtoehto on yrittää kurotella niitä lamppuja siitä radion aukon kautta. (todella hankalaa)

toinen parempi vaihtoehto on yrittää saada se paneeli tulemaan ulos, mutta se on aika hankalaa. se paneeli pitäis saada vinoon, niin että ne paneelin ruuvinkohdat mahtuu tulemaan ulos. (todella vaikea selittää) ja tällöinkin ne säätimien vaijerit ovat kiinni, mutta ne antaa periksi sen verran että lamput pystyy vaihtamaan.

Muistaakseni toinen lamppu on suunnilleen niiden kahden ison vivun välissä (lämpö ja suuntausvivut) ja toinen sen paneelin vasemman alakulman suunnalla. ensin niitä lampun kantoja pitää kääntää ja sitten vetää, jolloin lampun saa näkyviin ja sen pystyy vaihtamaan, takaisin laitto on sitten eri juttu :)

Selittäminen on vaikeeta, voisin mieluummin vaikka vaihtaa ne sulle, kun kokemusta on. jouduin itse irrottamaan ne kaikki osat kahdesti ja sittenkin unohdin kytkeä tupakansytyttimen johdot, joten jouduin vielä irrottamaan sen kehyksen kolmannen kerran ;D

toivottavasti nää neuvot auttaa
 
Lancerin konsolin polttimot

Itselläni on vähän uudempi Lancer (ks. keskustelukuva kuva) ja vaihdoin hiljattain osaksi konsoliin ja mittaristoon valot. Mittaristoon polttimoiden vaihtaminen oli tehty erittäin helpoiksi, josta olin todella positiivisesti yllättynyt. Mutta ihmettelin, ettei merkkikorjaamo myynyt minulle alkuperäisiä polttimoita vaan nyt siellä on sitten yksi kirkas poltin eikä mittaristo oikein näytä siistiltä.

Onko todella niin, ettei alkuperäisiä mittariston polttimoita ole saatavilla? Jos on niin mistähän niitä saa? Vai sattuikohan niin, että ymmärsin huollon kaverin puheet väärin eikä heillä vain sattunut olemaan alkuperäispolttimoita paikalla.

Toisekseen, konsolin polttimoiden vaihtaminen oli todella tuskaa ja oletan edelleen, että myös konsolin yläosan nappien (takalasin lämmitin yms.) takana on myös polttimot. Sitä en saanut auki ollenkaan. Mikä lie sen vitsi?

Konstruktio on konsolin osalta niin erinlainen kuin vanhemmassa korimallissa, ettei Ville T. muuten oikein perusteellisesti kirjoitettu kommentti auta tilanteessa. Oliskohan paikalla joku muu, joka tietäisi miten tilanne on minun autossani?

-Mika
 
jotain apua voi olla tekemästäni artikkelista:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/?sivu=artikkelit/kojelaudanpurkaminen
 
Takaisin
Ylös Bottom