89-90 galantin ulkonäön muutos

  • Viestiketjun aloittaja KUUPPA_VAAN
  • Aloituspäivämäärä
K

KUUPPA_VAAN

Guest
eli miten 89-90 galantin sais muistuttamaan tuoreempaa evomallia ilman ylivoimasia muutos töitä??
muullahan ei oo väliä kuhan etupään sais muistuttaan ees vähä evo kuutosta. ja tietenki lokasuojan kaaria vois ehkä leventää että sopis leviemmät renkaat alle. :)

ja sen wrc siivenhän saa sopimaan jopa näihin vanhoihin malleihin eiks ;D vaan
 
iha kysymys:
tuoreempaa evomallia ? ...tuorein on evo8 ei evo6 ja sen wrc siiven hankinta takalasia vasten voi olla kiva homma ;) ..jos siis tarkoitat oikein wrc siipeä etkä evojen siipiä.

ja muutokset tulee olemaa aikas hankalia..

taitaa www.completos.fi myydä jotain evo7 keulaa(lähinnä evo8sia) mutta galanttii se ei sovi ku isolla vaivalla :)
 
Lancer sanoi
iha kysymys:
tuoreempaa evomallia ? ...tuorein on evo8 ei evo6
se oli "tuoreempaa" ei tuoreimpaa. tässä tapauksessa se tarkoittaa ettää uudempaa kuin tuo 89-90 galantti. kun taas tuorein tarkoittaisi uusinta. oli kyllä off topic. Mutta galantista niin saattaa olla aika homma väsätä sitä evo puskuria galanttiin mutta voisit kokeilla evo5 etu puskuria. mulla on ittellä menossa 88 galanttiin evo3 puskuri ja siinäkin on reippaasti sovittelemista. lokarin levityksiä olen itsekkin miettinyt ja meinasin kysellä jos saisi sellasia tarvike etulokareita ni vois hitsata sellaset vakion jatkoks.
 
Jos kaarien levityksistä puhutaan niin tuli äkkiä mieleen et jos kokeilis jonku vanhakoppaisen Escortin RS tai jopa BDA levikkeitä?
Läppäis ne ensin paikoilleen ja sit muotoilis ne vähän silmää miellyttävämmäksi :)
 
kaarien levityksestä hyvänlaiset ohjeet

http://pajalle.com/autot/corrado_20vt/sivu02.php
 
Toi oli aika mielenkiintonen ratkaisu tossa corradossa :) se vaan että tohon ku vedät pakkelia päälle ni ku pakkaset yllättääni se on hyvin nopeesti halkeamilla... ja mites sitte jos tuleeki eri mittaset!?
Mutta noita bda levikkeitä saa kyllä ihan suht halvalla autoracingilta pellisinä ja kuituna
 
Paitsi että pakkelilla ja pellillä on ihan eri lämpökertoimet. Eli kun lämpölaajennusta(tai päin vastoin) tapahtuu niin eri materiaalit lajenevat eritavalla niin halkeamia syntyy
 
jos tarkkaan aletaan ni onhan maalillakin erilainen lämpölaajeneminen takuulla.
ja pakkelia ny käytetään aivan yleisesti.. et saa pellistä ilman sitä kyllä suoraa oikeen mitenkään. Paitsi uutena.

entäs lakka ?
selitätkö wado näidenkin vaikutukset ;)
 
Lancer sanoi
jos tarkkaan aletaan ni onhan maalillakin erilainen lämpölaajeneminen takuulla.
ja pakkelia ny käytetään aivan yleisesti.. et saa pellistä ilman sitä kyllä suoraa oikeen mitenkään. Paitsi uutena.

entäs lakka ?
selitätkö wado näidenkin vaikutukset ;)

Olenko aivan väärässä mikäli otan mukaan termin "lämmönjohtavuus"? Raudalla se on 0.802 W/K*cm.

Ja hienovarainen arvaukseni on että pakkelin koostumus on pääosin hiilen vetyatomeita, jonka lämmönjohtavuus on 1.29 W/K*cm. Alumiini taas on vielä pahempi yhdistelmä pakkelin kanssa, sen lj:n ollessa noin 2.4 W/K*cm.

Pakkeli ei mm. huokoisuutensa (ja muutenkin koostumuksensa) johdosta johda niin hyvin lämpöä kuin maali/lakka, joka on tiheämpää ja pellissä kiinteämmin kiinni.

Joten... Maali mukautuu 99,9% täydellisesti pellin lämpötilaan kun pakkeli taas liikkuu ihan eri celsiusasteissa kuin pelti. Pellin liikehdittäessä kitti on aika kovilla, vaikkei liikehdintä olekaan kuin makroluokkaa.

Sanokaa jos olen täysin väärässä, viimeisimmästä fysiikantunnistani on kuitenkin yli 2 vuotta... ;D
 
Tota, en ota kantaa sen enempää noihin lämpölaajentumisiin yms.

Mut ihan todellista faktaa pakkelin pysyvyydestä on se että kaikki mitä mä oon autoihin paklannu (ja niit on enemmän ku yks ja kaks), niin koskaan ei oo vielä lähteny lämpötilan vaikutuksesta mitkään paikat halkeilemaan tms.
Ja mm. vanhassa coltiaisessa oli esimerkiksi liki sentin kerros tavaraa paikoittain takapuskurissa, eikä sitä meinannu saada edes väkivalloin kunnolla pois :)

Se oli mun mielipide asiaan vaikkakin tää rupee ehkä menemään vähän niinku offtopiciksi ;)

Pistäkää oma topicci tota lämpötilaa ja sen vaikutuksia varten :)
 
Joo meni vähän yli ;D mun pointti oli vaan että n.1cm pakkelikerros ei ole se paras juttu. Ja tämän väitteen takana on 2 automaalaria ja 1 korihitsaaja että siltä pohjalta. noitten peltisten levikkeiden tasotuksessa olis parasta käyttää koritinaa. Eli ensin heppaus kiinnii ja sitten koritinalla jälki tasaseksi. ja kun koritinan lämmönjohtavuus on hyvin lähellä sitä metallin johtavuutta että pitäis olla hyvä.
ps. lancerille viellä että sitä varten niitä automaaleja juuri kehitetään että ne kestää sen ;).
 
ihan muuten kätevää mutta toimineekohan galantissa??
ja millainenhan lie loppu tulos ku joutuu siihen rakentaa jonkinlaiset ovipaneelitki :)
 
Ps. Wado: sanoinki aiemmin ETTEI käytetä millien kerroksia mitenkään :)
tullut iteki tehtyä muutamat pohjat ja ammattimaalarituttui on ;)
ihmettlin vain kun niin kärkkäästi pakkelia vastaan hyökkäät vaikka sitä ei tarvi ku 2 millin kerroksella tehdään jo tasaista paljon.
Hitsaukset hiotaan tarpeeksi hyviksi jo ennen pakkelointia.
 
Pojilla menee vähän offtopiciksi ;) No varmaan esim etupäästä kannattaa rueta miettimään muutosta, Itsellä meneillään miten onnistuu -93 Glxi lamput 89 e33 galantin keulaan, ja se lamppujen alla oleva peltilipare sai lähteä ;D Lokasuojien nokat on leikattu jo oikeaan muotoon, tai siis ne vilkkujen lovet. koriin ei pysty oikein mitään muokkausta ilman isompaa työtä tekemään kun listakolojen tasoitus ja takapään modifiointi! eli se pelti ennen takakaarta sais lähteä ja tilalle kanttaukset peltiin että oikea puskuri ylettäs takakaareen asti! Ens viikolla voi hyvällä tuurilla saada kuvia projektista! Vielä tuohon koriiin viitaten, että onhan sitä esin Fx corollan kori mukattu siihen malliin että katon reunojen kulmat pyöristettiin, tekee muuten ihmeitä ulkonäölle, ja periaatteessa onnistuu sama myös mitsulle, oli vaan nii hirveä hömma, että taitaa jäädä talven puolelle!
 
Olen tosiaan jo muutamaan paikkaa täällä kirjoittanu tän saman, mut menköön viel kerran:

http://www.harline.com/genesis%20motorsport.htm

Etenki toi teksti "Mitsubishi erikoistuntemus !" keräs mun huomion. Hintakaan ei kuulemma ole päätä huimaava. Itse en tosin ole VIELÄ ehtinyt paikan palveluja kokeilemaan. Jos joku koittaa, ois positiivist jos viitsis jälkeen kertoa mielipiteensä paikast. Alkais sit ehkä itse miettimään sijoistukohteita uusiks... ;)
 
Lancer sanoi
iha kysymys:
tuoreempaa evomallia ? ...tuorein on evo8 ei evo6 ja sen wrc siiven hankinta takalasia vasten voi olla kiva homma ;) ..jos siis tarkoitat oikein w rc siipeä etkä evojen siipiä.

ja muutokset tulee olemaa aikas hankalia..

taitaa www.completos.fi myydä jotain evo7 keulaa(lähinnä evo8sia) mutta galanttii se ei sovi ku isolla vaivalla :)
ihan sitä evosiipeä tarkoitin ja perkele miks jotkiut kuttuu sitä wrc siiveks?? :mad:
mennee tässä jo erkkiki sekas jo ;D
 
Kuuppa:

tossa puoli vuotta sitten kyselin evo5 heebeleit ulkomailta eräästä firmasta yhe ilmotukse perusteella.
vastas sillon hinnat mulle.. ne o jossain.
Ja viime viikol ko. firma kyseli mailil että olenko vielä kiinnostunut.
 
ihan sitä evosiipeä tarkoitin

löytyy evo5 ja evo7- siivet ja molemmat orkkis sellasia. lisäksi on myös kaks kpl:tta evo5 etupuskureita,alkuperäisiä nekin.
laita privamessagee jos kiinnostaa :)
 
Takaisin
Ylös Bottom