-89 colt 1.5 glx ajoitus ongelma??

eclipse2.0

Eclipse 2.0 DOCH 2WD (D22A)
Liittynyt
3 Lokakuu 2003
Sijainti
Kotka/Lapinjärvi
Mikä on paras ajoitus jotta toimii parhaiten?
Auto toimii ihan kohtuullisesti pienillä vaihteilla mutta ei oikein jaksa vetää isommilla. Onko ajoitus pielessä vai joku muu? Kun painat kaasun pohjaan kierrokset nousee hiukan aaltoilevasti, ensin nopeasti sitten hiukan hidastuu ja sitten taas nopeasti.
 
mimmoista ajoitusta haet? varmaankin sytytystä? olisit varmasti muuten maininnut että nokan ajoitusta..

itse olen ajellut noilla vermeillä +5 astetta TDC kohdasta ja hyvin toimii. koska säätövälihän on noissa kahdesta tuohon viiteen. Sitten kun vaihdetaan moottoriin enemmän osia niin paremmaksi on havaittu siirtyä sinne 7 - 10 asteen tietämille..

Toisaalta oletko tarkastanut jakohihnan ajoituksen? jos se olisi yhden hampaan aikaisemmassa ilmenee juuri tuota huonoa yläkierros kiihtyvyyttä.
 
ajoitus tarkistuu helposti ajoituslampulla ja nokkapyörän asento paljastaa väärän ajoituksen kun pyörität koneen yläkuolokohtaan.
 
kyllä. liitän kuvan vielä tohon selvennykseksi.

EDIT

http://autodb.fi/uploads/upload/jakopaa.JPG

Ei tarvitse siis ottaa kun nokkapyörän päältä se suojus pois ja pyöritellä kone oikeaan kohtaan, muista varmistua siitä että kampiakselin hihnapyörän merkki on T merkin kohdalla (astelevyllä).

ja vielä samalla vaivalla kun kone on YKK kohdassa, niin avaa jakajan kansi ja tarkista että jakaja osoittaa suoraan alaspäin.
 
kampiakseli yläkuolokohdassa virranjakaja ei osoita enää alas vaan on jo mennyt hiukan ohitse. Ja nokka-akselin rattaan merkki on täysin vaakatasossa eli osoittaa kello kolmea. mitäs tarttis tehdä nyt??
 
mun mielestä se valukuhmu ei ihan ole suoraan kello kolmessa.. pitääpäs tarkistaa vielä omasta kiesistä. se vaikutus tulee varmaan siitä että tuo kuva on täysin suorassa mutta kone on hieman kuitenkin kallellaan eteenpäin..

mutta kyllä se pitäs olla ihan kohdallaan.

ajoitus tarkistetaan kone käyttölämmössä.

onko muut sytytyspuolen osat tarkastettu ja todettu hyväksi?

mitenkäs tuota noin, tulipa semmoinen ajatus että jos jakaja olisikin hampaan pielessä? kun säädät sytytystä niin jos jakaja on oikeassa hampaassa niin se pitäisi jäädä noin about keskelle sitä säätöhahloa.. n. +3 ennakolla muistaakseni
 
sitä en varmuudella osaa sanoa onko se oikeassa hampaassa vai ei. Hihnaa siirsin nokka-akselilla kaksi pykälää ja nyt merkki on noin kello 1-2 ja jakaja osoittaa alaspäin. Nokka-akselin merkki osoittaa nyt siihen ruuvin reikään mihin tulee sen kotelon ruuvi kiinni.Auto toimi nyt huomattavasti paremmin.
Tietysti voi vielä olla että se meni yhden liikaa.Pitää varmaan vielä kokeilla sen vaikutus.Vai mitä mieltä olette?
 
ootkos nyt koittanut säätää sytytystä? jos asteikolla pysytään edelleen niin varmaan homma alkaa olla aika selvä. :)

Tuliko kuinka huomattavaa eroa noin ajossa? mulla on nyt tullut säädeltyä omaa nokkapyörää jonkun verran muttei tunnu oikein minkäänlaista vaikutusta.. vaikka miten kääntäisi..
 
niin ja syttyä säätäessä muistakaa ruiskukoneessa maadottaa se liitin sieltä tulipellistä..
muuten menee 10astetta pieleen säädöt, kuten mulla coltissa
oli joku paja seppä säädelly :seina
 
Takaisin
Ylös Bottom