-89 Galantin virranjakaja hajonnut?

A

akaihola

Guest
Auto oli pari päivää seissyt käyttämättömänä, lähti käyntiin kerran, mutta sammu sitten mäkeen eikä enää lähtenyt käyntiin. Kokeiltiin antaako tulpat kipinää, no ei tietenkään, kaks oikeanpuoleista ei tee mitään. Mahtaako vika olla virranjakajassa vai olisko jotain muita mahdollisuuksia? On tiemmä aika hintavia noi jakajat '89 Galanttiin. :p Ja tulpat on ihan uudet, enkä kyllä muutenkaan usko että menis molemmat samalla kertaa.

Edit: Otsikkoa muutin
 
Vs: -89 Galantin virranjakaja hajonnut?

Vaihda kipinälliset tulpat kipinättömien tilalle ja testi sitten kipunaa.
Sitten ainakin selviää tulppien tilanne.
Onhan tulpanjohdot ehjät, etteivät ole murtunu jostain?

Eihän virranjakajankannessa ollut hapettumia jne.?
 
Vs: -89 Galantin virranjakaja hajonnut?

Virranjakajan kansi ja pyörijä eivät varmaan maksa 10 e enempää
 
Vs: -89 Galantin virranjakaja hajonnut?

kyllä noista kärjettömistä jakajista on elektroniikkaakin joskus hajonnut, mutta kyllä se melkein pimenee sitten kokonaan.

Aika outoa, että vaan kaksi tulppaa pimeänä...

No kannattaa kokeilla varmasti ehjällä tulpalla kaikki johdot läpi. Kuulostaa äkistään jakajan kansi tai johto vialta....

Jos kuitenkin päädyt analyysissä jakajavikaan, niin niitäkin *ehkä* pystyy korjaamaan....
 
Vs: -89 Galantin virranjakaja hajonnut?

mulla oli sillon virranjakaja ja boxi paskana, niin ei paljoo virtasta näkyny

mitattiin se jakaja ja sieltä oli menny se tunnistin paskaks joka tunnistaa levyssä olevia reikiä.. yläkuolokohdan kyllä tunnisti mutta ei niitä toisia reikiä, muistaakseni niille molemmille oli omat anturinsa..
koitettiin etsiä niitä antureita varaosina, ei löytyny, niin ostin käytetyn jakajan a135 egee

uus olis maksanu mitsun jyväskylän liikkeessä vähän päälle 5000 vanhaa markkaa, yllättäen en sitä sieltä ostanu.. ;D

-Eki
 
Vs: -89 Galantin virranjakaja hajonnut?

se oli silloin se, Eki. Nyt olen saanut Finnware Systemsiltä sen suuntaista viestiä, että jotkut jakajamallit on mahdollista elvyttää, vian suuruudesta riippuen tietenkin...

Mutta tämä ei silloin ollut vielä mahdollista kun sinulla oli ongelmia jakajan kanssa....
 
Vs: -89 Galantin virranjakaja hajonnut?

No sehän ois hyvä jos sen anturin sais vaihettua, ei se näyttäny kummonen osa olevan ja äkkiä siinä 100 egee säästää ku ei tarvii ostaa käytettyä jakajaa..

kuhan ei rupee esku liikaa rahastaa.. ;D ;D ;D

-Eki
 
Vs: -89 Galantin virranjakaja hajonnut?

Terve, ollaan kaiholan kanssa samaa porukkaa ja yritetään siis samaa Galantia saada toimimaan.
Tänään sitten avattiin virranjakajan kansi, ja jokainen neljästä "piikistä" oli pahasti hapettunut. Niitä puhdistettaessa jokaisesta lähti irti ruosteinen palanen. Onko nyt mahdollista että piikit olisivat lyhentyneet liikaa noiden ruostepaikkojen irrottua, niin ettei alunperin toimineet kaksi tulppaakaan enää toimisi, eli pyörijä hosuisi tyhjää, koska puhdustuksen jälkeen yritimme käynnistää, ja starttimoottori kuulosti paljon vaivalloisemmalta kuin eilen. Jaksaako pelkkä starttimoottori kuinkakin paljon pyörittää konetta jossa ei yksikään sylinteri saa kipinää, sillä eilen kun oletettavasti kaksi sylinteriä toimi, startteri jaksoi pyörittää koko konetta, tänään hädintuskin itseään.
 
Vs: -89 Galantin virranjakaja hajonnut?

kyllä ehjän startin ja latauksessa olevan akun pitää kipinätöntäkin konetta pyörittää mukisematta. Kuinkas kaun sitä on sahailtu, rupeeko vaan akusta olemaan höökä lopussa?

Mutta kyllä toi teidän jakajan kansi kuulostaa siltä, että vaikka se nyt lähtiskin käyntiin niin kandee se kansi vaihtaa joka tapauksessa....
 
Vs: -89 Galantin virranjakaja hajonnut?

Aika surkeillakin kansillakin saadaan yleensä auto käymään suht hyvin. Sitä hapettumaa on jonkin verran aina, ja jos piikit eivät ole puoliksi kadonneet, niin ei varmaan johdu niistä. Mittaa johdot. Joskus on käyny niin että nyittäessä lähtee johto tulpanhatusta irti. Menkää pimeään autotalliin, ja startatkaa autoa. Jos konetilassa näkyy kipinöintiä, on vika luultavasti siellä.
 
Vs: -89 Galantin virranjakaja hajonnut?

Siis tänään alettiin toimeen ja käytiin Motonetissä. Virranjakajan kansi ja pyörijä uusittiin ja ladattiin akkua sen verran, että virtaa riittää. Yllättäen homma ei toimi edelleenkään. Lisäksi kokeiltiin niitä aluksi vielä toimineita tulppia, enää yksi antaa kipinää. Yks tyyppi arveli, josko puola ja/tai kondensaattori olisivat menneet. Mutta eihän sen sillon pitäis antaa yhteenkään tulppaan kipinää, vai miten on? ???
 
Vs: -89 Galantin virranjakaja hajonnut?

vois sekin olla mahdollista, yleensä puolakin vaan menee sitten laakista pimeäksi....

Ei taida kärjettömässä olla kondensaattoria.....

tarkista puolan johtojen liitokset ja etuvastus (jos on).
 
Vs: -89 Galantin virranjakaja hajonnut?

eki75 sanoi
kuhan ei rupee esku liikaa rahastaa.. ;D ;D ;D

-Eki

::) ::)

Mitä te musta luulette ;)

No joo.. vaan eipä sitä osaa voi muuten minnekään vaihtaa. Niitä kun ei saa mistään.

Siispä....pitää korjata se vanha. Mutta sehän ei taas ole mikään ylitsepääsemätön ongelma. 8)
 
Vs: -89 Galantin virranjakaja hajonnut?

Niko: on siellä konkka kärjettömässäkin. Mutta sen pitäisi olla tosi pahassa kunnossa, että se käyntiin vaikuttaisi. Eli siis oikosulussa. Yleensä ne vain hyytyvät, jolloin häiriötä tulee enemmän.

Puolassa ei voi olla vika, jos tulee minnekään kipinöitä. Paitsi, jos siellä on jotain irti. Mutta silloin kipinää pitäisi tulla milloin minnekin, ei vain kahteen määrättyyn pyttyyn. Paitsi tietysti konehan tärisee sillä tavalla, että voisihan tuo osuakin samoille pytyille... ääh.. ota tosta ja tolkku. Mutta epätodennäköistä.

Mutta mutta.. onkos mitään muita oireita ollut? Tekisikö mieli tutkituttaa ECU? Sehän se ohjaa sen sytkän.

Sitten tietysti tulee juttu jos toinenkin mieleen siitä virranjakajasta, jos siellä kerran on ollut p... likaa sisällä. Hapettumaa jne. Voipi olla kampikulma-anturi täynnä sitä ihtiään. Tosin sekään ei sitten selitä sitä, miksi jotkut pytyt toimivat.

Veikkaan siis edelleen ecua... kaikki viittaa järjen mukaan siihen. Paitsi.. jos ruiskut toimivat ihan oikein, niin ei se ecukaan ole niin hyydyksissä, etteikö sytkä toimisi. Tai voihan se ollakin...

:) Minustapa olikin taas paljon apua... unohtakaa koko juttu taikka tuokaa koko kosla tänne ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom