-89 Pajero 2.6 bensa, pahvi syylarin eteen vai ei?

Eddieboy

Mitsubishi Pajero 2.6
Liittynyt
29 Elokuu 2012
Sijainti
SALO
Tuossa ekaa talvea naperon kanssa ja se kylmänä köhimenen nyt
on se edelleen mikä saa ajamisen kyllä kauas nautittavuudeta, eli
se on jo selkänahassa, kun liikkeelle lähtee.. Lämpimän mennään
sitten vaikka puuhun.. ::)

Tsekkasin jäähdytysnesteet ja paisuntasäiliö oli ihan jees "full" , mutta syyläriin
meni täyttöön 1l jäähdytysnestettä, joka ihmetyttää.. :-X
Aiemmin jo syylärin kenno oli hiema kuivan ja mietin, että jospas pikkasen lisätään kesän jälkeen..

Joissakin menopeleissä nestettä vaan katoaa jonneskin ja öljytikkua en ole tsekannut
eli jos kansi mukamas mennyt, josta en usko... Napero ihan mökkiajossa ja ei mitään
muuta ihmeempää..

Sit loppuun toinen kysymys ..Olettekos syylärin eteen laittaneet mitään legendaarista pahvia alareunaan esim 1/4 peittämään kylmää ajoviimaa..
Tuossa nyt asensin alareunana pienen pahvin, joka ei ole kiinni syylärissä, mutta estää ajoviiman menoa, etenkin alareunaan....eli aiemmin vanhoissa autoissa aika tavallinen
juttu saada moottori lämpimään nopeesti...

Pajero lämppäri lämpiää nopeasti 500m ajon jälkeen ja lämpömittarikin herää tuossa pienen ajelun jälkeen 10min..aika rauhallisesti, kun ei ole päivittäisessä ajossa.. ::)

Mökilel on matkaa 8km ja silleen auto ehtii heikosti lämmetä tuossamatkalla..eli kaipa tuo pahvi
on ihan ok..oikein asennettuna.. ;D

EDIT: muokkasin vähän otsikkoa
 
Vs: -89 Pajero 2.6 bensa, pahvi syylarin eteen vai ei?

Niin näkyvää syylärivuotoa ei ole havaittu, eli napero ei laske mitään alleen.. kun
silmämääräisesti aina välillä vilkasen ajolähtöön mennessä.. :peukku

Toki joku pienen pieni tihku voi olla mahdollista, jota ei silmämääräisesti ei edes huomaa..
liekö sellaiseen mitään jippoa, millä mahdollisen pienen vuodon huomaisi.. :nykii

Vanhan auton elämää..nesteitä vaan lisään ja taas mennään...
 
Vs: -89 Pajero 2.6 bensa, pahvi syylarin eteen vai ei?

Jos on tosi lyhyet ajomatkat, niin pahvilla ei ole suurta merkitystä, koska sehän alkaa vaikuttaa vasta kun termari aukeaa. Mutta helppohan se on kokeilla, peittää aluksi pienen siivun, ja suurentaa siitä pikku hiljaa.

TD-IC koneisessa pystyi peittämään melkein koko syylarin, ilman että se vaikutti lämpöihin. Oikein kylmä talvi-ilma ja dieselin vähäinen hukkalämpö. Bensa on tietty aina vähän eri juttu.
 
Vs: -89 Pajero 2.6 bensa, pahvi syylarin eteen vai ei?

vuodosta senverra,että kato joka ikinen liitos ja putki läpi.eipä siinä sen kummempaa.mutta jos se rupeaa juomaan syylärinesteitä,ni sillo pitäs syylärissäki käydä pulputus,kato paisuntasäiliötä lämpimän auton käydessä,että onko porinaa.kato ne öljyt varulta :-\
käytä vaan pahvia syylärissä.kunhan muistat keventää tuuletusta ulkolämpötilan ja kuormituksen mukaan.
en tiijä kuinka paljon autostas tulee lämmintä,mutta etupuolelta tiiviiksi pahvitettu syyläri voi kipakassakin pakkasessa kiehauttaa nesteet jo tyhjäkäynnillä.
 
Vs: -89 Pajero 2.6 bensa, pahvi syylarin eteen vai ei?

Minulla on tässä Cabriolet-mallissa kaksi lämmityslaitetta, eikä tyhjiin kiehuminen talvella ole ihan todennäköinen jos molemmissa lämmittimissä on puhallin täysillä päällä. Tarvitaan noin 1/2 jäähdyttäjän etupuolen kokoinen pahvi jonka voi taittaa keskeltä kahtia jolloin saadaan se "puoliteho". Asennuksen kokoa täytyy suunnitella "paikan päällä" että saa sen suoraan jäähdyttäjän eteen sinne maskin taakse. Tätä tarvitaan yleensä kun lämpö menee tuonne -10 asteen lukemiin tai sen alle. Tuo taittelu tekee mahdolliseksi asentaa sen konepellin lukon sivusta. Yleensä tuollainen 2.5 litran bensakone takaa, että lämpöä riittää ;D.

Sitten se nestehukka. Näyttää olevan tälle moottorille ominaista. Jäähdytysjärjestelmä kahdella lämmityslaitteella vuotaa aina jostakin :(. Pidä varakanisteria mukana ja täydennä tarvittaessa ihan jäähdyttäjään katsomalla. Minulla halkesi hiljattain se lämmityslaitteen putki joka tekee kaksi mutkaa:180 asteen ja vielä lopuksi vielä 90 asteen mutkan samalla kiertäen 90 astetta ;D. Korvasin sen Bilteman 90 asteen mutkalla + Volvo 740 GLT:stä peräisin olevalla ilmastoinnista peräisin olevalla alumiiniputkella, jossa on tuo 180 asteen mutka. Uskomaton vinkkelikasa, jossa on letkuliitoksia vaikka muille jakaa ;D. Jäähdyttäjän
ylävesiletku meni heti kättelyssä halki, mutta Motonetissa sattui vielä olemaan 37 mm "kurkkutorvia" silloin.
 
Takaisin
Ylös Bottom