Taustaa: Kesällä vuosi jäähytysnesteet pihalle parkissaja jäi huomaamatta. Ajoin töihin ja sitten töistä takasin, jolloin hävis tehot ja ylikuumeni.
Mitä tehty: Kansi koneistettu suoraks. Männänrenkaiden välit mitattu, kaikki oli 0.4mm ja korjausoppaan mukaan vaihto vasta 0.7-0.8mm. Vaihoin kaikki tiivisteet kannen läheisyydessä. (kannentiiviste, imu- ja pakosarjantiiviste, venttiilikannentiiviste) Venttiilit putsattu ja hiottu, näytti kaikki olevan ok. Vikakoodit mitattu ledillä, vilkuttaa että kaikki ok. Auto kyllä oli ilman virtoja muutan kuukauden.
Tarkotus olis viikonloppuna mittailla tarkemmin puristuspaineet. Moottori siis pyörii, saa kipinää ja bensaa ei vaan starttaa. Ite veikkaan että jos ne venttiilit olis sittenkin mennyt ihan käyttökelvottomaks. Kysymys on siis riittääkö että hommaa pelkästään uudet venttiiliit vai tarviiko sit jousetkin uusia? Onko mahdollista että vain yks tai kaks pyttyyä vuotaa paineita ja sen takia ei lähde käyntiin ollenkaan? Auttaisko jos koittais säätää venttiilit?
Apuja otetaan vastaan. Kannanattaako lähtee sitä kantta korjaamaan? Tulisko helpommaks vaan vaihtaa kone? Olisko kellään suht vähän ajettua 4g15 1.5l glxi konetta halvalla? Ilman lisälaitteita pako,imusarjaa yms. Riittäis toimiva blokki ja kansi.
Tiedot: 1990 lancer 1.5l 4g15-kone ajettu 170t km.
Mitä tehty: Kansi koneistettu suoraks. Männänrenkaiden välit mitattu, kaikki oli 0.4mm ja korjausoppaan mukaan vaihto vasta 0.7-0.8mm. Vaihoin kaikki tiivisteet kannen läheisyydessä. (kannentiiviste, imu- ja pakosarjantiiviste, venttiilikannentiiviste) Venttiilit putsattu ja hiottu, näytti kaikki olevan ok. Vikakoodit mitattu ledillä, vilkuttaa että kaikki ok. Auto kyllä oli ilman virtoja muutan kuukauden.
Tarkotus olis viikonloppuna mittailla tarkemmin puristuspaineet. Moottori siis pyörii, saa kipinää ja bensaa ei vaan starttaa. Ite veikkaan että jos ne venttiilit olis sittenkin mennyt ihan käyttökelvottomaks. Kysymys on siis riittääkö että hommaa pelkästään uudet venttiiliit vai tarviiko sit jousetkin uusia? Onko mahdollista että vain yks tai kaks pyttyyä vuotaa paineita ja sen takia ei lähde käyntiin ollenkaan? Auttaisko jos koittais säätää venttiilit?
Apuja otetaan vastaan. Kannanattaako lähtee sitä kantta korjaamaan? Tulisko helpommaks vaan vaihtaa kone? Olisko kellään suht vähän ajettua 4g15 1.5l glxi konetta halvalla? Ilman lisälaitteita pako,imusarjaa yms. Riittäis toimiva blokki ja kansi.
Tiedot: 1990 lancer 1.5l 4g15-kone ajettu 170t km.