-90 pajeron "ominaisviat" ?

arhe

New Member
Liittynyt
4 Joulukuu 2007
...niin tuli ostettua tuollainen -90 2.5 tdic pajero . Ja nyt kyselisin että minkäs moisia ominais vikoja autossa on ja mitä kannattaa huomioida ?

huomannut olen jo että soittimen johdotukset kannattaa vetästä suoraan akulta ja rungosta,katosi meinaten valoja ja sulakkeita

ja jostain tihkuu öljyä ,sieltä laturin läheltä ,että mikä siellä voi vuotaa ?
 
Vs: -90 pajeron "ominaisviat" ?

Ruoste.
Taka-akselin stefojen vuoto (ja muutenkin about kaikkien stefojen vuoto).
Automaattinapalukkojen toiminta.
Ruoste.
Polttoainelinjojen vuodot.
Laatikon toiminta, etenkin kylmänä.
Kaikki perä & laatikkoöljyt vaihdettava huolto-ohjeen mukaan 30tkm / 1vuosi välein.
Vauhtipyörän hammaskehä.
Hihnat (vaihtoväli max. 90tkm)
Ja ruoste.
 
Vs: -90 pajeron "ominaisviat" ?

Edellä oli kerrottu hyvin. Minä laitoin sähköpumpun polttoainelinjaan ja ongelmat hävisi. Vaihdelaatikkoon automaattilaatikko öljyt ja laatikko toimii kylmänä paremmin. Hehku reistaa...laitoin napin ja hehku toimii pers tuntumalla.
Taakse menevä sähköjohto nippu piti uusia...radio ja valot meni sekaisin.
Pienistä öljyvuodoista ei tarvii välittää...lisää öljyä ;D.
Jakopään hihna pitää vaihtaa rattaineen mielellään 50-60 tkm välein.
Uutta peltiä..peltiä..laita 1 mm peltiä niin kestää ;D
Pajeron kanssa riittävästi käsienpesuainetta niin hyvin menee. Pajeron on suhteellisen halpa korjata jos pystyy itse sen tekemään. Loppuinlopuksi ajan vuodessa 40 tkm ja remonttiin menee hyvin vähän rahaa.
 
Vs: -90 pajeron "ominaisviat" ?

aitta sanoi
Jakopään hihna pitää vaitaa rattaineen mielellään 50-60 tkm välein.

no empä ole ennen kuullut että pitäis hihnapyörätkin vaihtaa...
 
Vs: -90 pajeron "ominaisviat" ?

paj-ero sanoi
no empä ole ennen kuullut että pitäis hihnapyörätkin vaihtaa...
Ei niitä tarvikkaan vaihtaa, jos laittaa pyörät aina LIIMAN kans kiinni, eikä sillä helevetin vaseliinilla ;D
 
Vs: -90 pajeron "ominaisviat" ?

Kuluneet moottorin etupään hinnapyörät katkaisi minulta kaksi kertaa tasapainoakselin hihnan ja siitä edelleen jakopään hihnan...siitä seurasi hiukan isompi remppa..venttiilikoneisto rikki. mäntä halki. Kun vaihdoin uudet tasapainoakselin ja kampiakselin päähän tulevat hihnapyörät niin ongelmat hävisi siihen. Hihnat on kestänyt hyvin. Hihnapyörien vaihto uusiin on todella pieni kustannus täysi tuhoon verrattuna. Minun mielestä tasapainoakselin hihnaa katkoo kuluneet hihnapyörät.
 
Vs: -90 pajeron "ominaisviat" ?

onkohan nyt kuitenkin kysymys kiristäjä rullista, ne (2 kpl) tulisi vaihtaa hihnojen kanssa samalla.

Itse hihnapyörää, jossa hammastus, olen kuullut että joltakin on hammastus niin kulunu että on joutunu niitäkin vaihtamaan. Mulla kuitenkin alkuperäiset ja OK kunnossa ja 530 tkm ylitetty.
 
Vs: -90 pajeron "ominaisviat" ?

kyllä oli puhe nimen omaan hihna pyöristä. kiristäjät pitää vaihtaa kyl hihnan vaihdon yhteydessä.
 
Vs: -90 pajeron "ominaisviat" ?

Aina kun vaihtaa hihnan niin kaikki kiristäjät pitää ilman muuta vaihtaa. Mutta minä vaihdan pajeen nykyään myös hihnapyörät. Jos hammastus on kulunut niin se syö hihnan aika nopeesti. Minulla paje joutuu aika tiukalle, vedän lappiin minikaivuria..perässä 2500 km painoa. Koneessa turbon paineet 1.3-1.5 kg ja hyvin pelittää.
 
Vs: -90 pajeron "ominaisviat" ?

Niin kiitoksia vinkeistä ,onneksi ei ole pahemmin pajero ruosteessa (ainakaan viellä) ,mutta se öljyvuoto kylläkin hämää mut tarvii alkaa tutkimaan sitä tarkemmin ajan kanssa pestä kone ensin ja sitten seurata paremmin
muuten on vehjes kyllä toiminut hyvin
 
Vs: -90 pajeron "ominaisviat" ?

Öljyä vuotaa yleensä ainakin siitä öp-anturin kellosta (n.60€ Timanttitiskiltä ja muualta ei saa )
 
Takaisin
Ylös Bottom