-91 Dynamic-4 ABS valo syttyy korkeilla kierroksilla paikallaan?

AneemineN

Member
Liittynyt
4 Lokakuu 2010
Sijainti
Mäntsälä
Alko ihmetyttää kun sain kylmäkäynnin toimimaan.
Eli ABS valo syttyy kun auto käy esim parkkiksella paikallaan ja kierrokset 2000rpm tienoilla, saman tekee myös jos paikallaan pidät kaasua samoilla kierroksilla.
Lämpösenä ei mitään ongelmaa, ja kun valo ei pala niin ABS:sät toimii normaalisti eikä hakkaa takasinpäin jarruttaessa.
Eikä valo siis sammu kun lähdet ajamaan tms. Uudelleen käynnistys sammuttaa valon eikä tulee enää takaisin ellei pidä paikallaan kierroksia.
Anutrivikaa vai jotakin kosketushäröä, liittyy kumminkin moottorin kierroksiin jotenkin
 
Vs: -91 Dynamic-4 ABS valo syttyy korkeilla kierroksilla paikallaan?

Omalla kohdalla ainoat dynamicin abs-valon palamaan jäämiset liittyvät varmaankin huonoon akkuun, kovalla pakkasella startin jälkeen akun jännite pysyy huonona liian pitkään -> abs-yksikkö ei käynnisty
 
Vs: -91 Dynamic-4 ABS valo syttyy korkeilla kierroksilla paikallaan?

korsma sanoi
Omalla kohdalla ainoat dynamicin abs-valon palamaan jäämiset liittyvät varmaankin huonoon akkuun, kovalla pakkasella startin jälkeen akun jännite pysyy huonona liian pitkään -> abs-yksikkö ei käynnisty
Senverran oisin voinu tarkentaa että valo ei syty heti ku käynniståä, menee 10-20 sekuntia ennen syttymistä.
Tuskin akkuun liittyy kun on terve ja jaksaa hyvin pyörittää. Eikä täälä etelässä vielä pakkasia kauheasti ole ollut.
 
Vs: -91 Dynamic-4 ABS valo syttyy korkeilla kierroksilla paikallaan?

juu mulla sytty kanssa leimalla kun päästöjä mitattiin ;D
Katsuri totes, mikä lie häiriö :D
 
Vs: -91 Dynamic-4 ABS valo syttyy korkeilla kierroksilla paikallaan?

Sama homma tullu eteen nyt kolmen eri dynyn ja ton entisen etuveto-gti:n kans.. Vikakoodia ei jää talteen mikäli auton sammuttaa ennen kuin rupee lukemaa koodeja.. Ledivilkulla sain joskus esille muistaakseni koodin 15, joku paineanturi juttu se tais olla..
 
Vs: -91 Dynamic-4 ABS valo syttyy korkeilla kierroksilla paikallaan?

mikki87 sanoi
Sama homma tullu eteen nyt kolmen eri dynyn ja ton entisen etuveto-gti:n kans.. Vikakoodia ei jää talteen mikäli auton sammuttaa ennen kuin rupee lukemaa koodeja.. Ledivilkulla sain joskus esille muistaakseni koodin 15, joku paineanturi juttu se tais olla..
vaikuttais vähä joltain paineanturilta tms. joka saa häröä kun on kierroksia.
lämpimänä kun käynnistelet ei mitään ongelmaa mutta kylmänä kun käy niin syttyy
 
Vs: -91 Dynamic-4 ABS valo syttyy korkeilla kierroksilla paikallaan?

Tuntuu olevan dynyissä ihan tyyppivika. Itsekin ihmetellyt että missä vika, ei löydy. Olisiko Tampereella/lähistöllä mahdollista päästä lukemaan vikakoodeja? Minulla ei sellaista härveliä ole.
 
Vs: -91 Dynamic-4 ABS valo syttyy korkeilla kierroksilla paikallaan?

Moottorilla ja ABSllä ei ole muuta yhteistä toimintaa kuin yksi johto ecu-ABS ecu välissä, se ei tiedä koneen alipaineista mitään... Ja ABS eculta se johto tekee tyhjä käynnin korotuksen virran saannin takaamiseksi ABS pumpulle.
Jos ABS valo syttyy kieroksilla syytä etsisin ennemmin jostain tärisevästä liitoksesta
 
Vs: -91 Dynamic-4 ABS valo syttyy korkeilla kierroksilla paikallaan?

Mr mmc sanoi
Moottorilla ja ABSllä ei ole muuta yhteistä toimintaa kuin yksi johto ecu-ABS ecu välissä, se ei tiedä koneen alipaineista mitään...
Tämmöistä galanttia en sen paremmin tunne, mutta on siellä ABS-järjestelmässäkin yleensä painetunnistin, eli tuskin on moottorinpainetunnistimesta kyse.
 
Voi olla mutta mikään ei toimi ABS järjestelmässä moottorin voimin paitsi alipaine tehostin saa alipaineensa imusarjasta
 
Vs: -91 Dynamic-4 ABS valo syttyy korkeilla kierroksilla paikallaan?

Mr mmc sanoi
Voi olla mutta mikään ei toimi ABS järjestelmässä moottorin voimin paitsi alipaine tehostin saa alipaineensa imusarjasta

Jätän muuten kommentoimatta, mutta tarkoitin kyllä nestepaineentunnistinta..... ::)
 
Nestepaineen? Anteeksi mä en hoksaa nyt, eikä kettuilua tämä mutta kerro mikä nestepaine?

Sähköpumpun pitäisi tuottaa aika tasainen paine ellei virran syötössä ole ongelmia ja eikös ABS paine anturit ole ABS pumpussa?
Heikko laturihan(virran anto) voisi aiheuttaa sen paineen alenemisen ABS pumpussa mutta muuta ei nyt tule mieleen?
 
Vs: -91 Dynamic-4 ABS valo syttyy korkeilla kierroksilla paikallaan?

Mr mmc sanoi
Nestepaineen? Anteeksi mä en hoksaa nyt, eikä kettuilua tämä mutta kerro mikä nestepaine?

Jarrunesteenpaine

Mr mmc sanoi
Sähköpumpun pitäisi tuottaa aika tasainen paine ellei virran syötössä ole ongelmia ja eikös ABS paine anturit ole ABS pumpussa?

Daa, eikös tässä nyt puhuta ABS-vikavalo syttymisestä?
mikki87 sanoi
Ledivilkulla sain joskus esille muistaakseni koodin 15, joku paineanturi juttu se tais olla..

Niin siellä pumpussa olevista tunnistimista lienee kyse, tätähän olen koko ajan koittanut kertoa, kun taas sinä koitat väkisin liittää moottorin alipaineen tähän keskusteluun.
 
Kyllä juuri näin, mutta eikös jutussa lue että korkeilla kieroksilla sytyttää ABS valon, no tätä olen yrittänyt myös kertoa ja selvittää :)

Nopeusmittarin tieto antaa "viiveen(auton on liikkunut ennen tilannetta nopeudella x)" ABS järjestelmälle jos polkaistaan niin kovasti että kaikki pyörät lukittuu ->pumppu lähtee päälle -> ABS toimii
Verrataan myös pyörien nopeus eroja yms.. Ties mitä

Paikalla ollessa pumppu ei lähde päälle vaikka jarrua polkisi miten.

Nyt siis kysymys : syttyykö ABS valo kun polkee jarrua ja kaasua yhtäaikaa ?

0-tilassa ei pitäisi mikään ABS juttu aktivoitua


Edit malli 5x: kiitos autocorrect :)
 
Vs: -91 Dynamic-4 ABS valo syttyy korkeilla kierroksilla paikallaan?

Mr mmc sanoi
Nopeusmittarin tieto antaa "viiveen(auton on liikkunut ennen tilannetta nopeudella x)" ABS järjestelmälle jos polkaistaan niin kovasti että kaikki pyörät lukittuu ->pumppu lähtee päälle -> ABS toimii
Verrataan myös pyörien nopeus eroja yms.. Ties mitä

Nyt Mr mmc googlaa ABS-järjestelmän pääkomponentit ja perustoimintaperiaatteen ja sen jälkeen tarvittaessa jatketaan keskustelua.
Tämän hetkinen keskustelu ei johda mihinkään eikä varsinkaan hyödytä ketään kysyjää.
 
Sorry nyt pieni aivopieru näin pilleri päissään,
Ota huomioon että a1x / e1x /e3x galanteissa on ihan erilaiset systeemit kuin -92 jälkeen tulleissa, näissä vanhoissa ei sitte ole mitään esipaineita eikä moottori tee yhtään mitään ennen lukkiutumis tilannetta...
Antureista on sähköt ja tarkistus että piirit kunnossa.

Ja taas päästään kysymykseen mikä esitettiin:

Edellisessä vastauksessa jossa oli tuo aivopieru.

Tekeekö tämän helvetin ABS valon syttymisen missä tilanteessa?
Topikissa lukee että kierroksia koneessa MUTTA painetasnko jarrua vai
syttyykö ihan itsekseen vain kierrättämällä konetta?

Eräs vika mikä voi aiheuttaa valon syttymisen ja antaa paine anturin on peräkontissa oikealla oleva ABS ecu, konkka kuivanut/vuotanut piiri levyltä.

Ja tulee haamu vika ja jos haamuvika käy pumpun antureilla tai jossain ne kuittaantuu vain sammuttamalla auto.(virrat katkee)
Eli summarum vika ehdotus kierroksia koneessa -> laturin jännite heiluu -> peräkontin ABS ecu viallinen kokka tms -> haamuvika jännite heitosta --> ABS valo syttyy
 
Vs: -91 Dynamic-4 ABS valo syttyy korkeilla kierroksilla paikallaan?

Ja nyt muuten välähti vielä yksi...
Onko sähkö antenni? Meinaan sen maadoitus on samassa pisteessä ABS ecun kanssa... Rikkonainen tai toimivatkin antenni imeskelee virtasia muutaman sekunnin ja huono maadoituspiste aiheuttaa sen jännite heiton ABS eculle.
 
Vs: -91 Dynamic-4 ABS valo syttyy korkeilla kierroksilla paikallaan?

Mr mmc sanoi
Sorry nyt pieni aivopieru näin pilleri päissään,
Ota huomioon että a1x / e1x /e3x galanteissa on ihan erilaiset systeemit kuin -92 jälkeen tulleissa, näissä vanhoissa ei sitte ole mitään esipaineita eikä moottori tee yhtään mitään ennen lukkiutumis tilannetta...
Antureista on sähköt ja tarkistus että piirit kunnossa.

Ja taas päästään kysymykseen mikä esitettiin:

Edellisessä vastauksessa jossa oli tuo aivopieru.

Tekeekö tämän helvetin ABS valon syttymisen missä tilanteessa?
Topikissa lukee että kierroksia koneessa MUTTA painetasnko jarrua vai
syttyykö ihan itsekseen vain kierrättämällä konetta?

Eräs vika mikä voi aiheuttaa valon syttymisen ja antaa paine anturin on peräkontissa oikealla oleva ABS ecu, konkka kuivanut/vuotanut piiri levyltä.

Ja tulee haamu vika ja jos haamuvika käy pumpun antureilla tai jossain ne kuittaantuu vain sammuttamalla auto.(virrat katkee)
Eli summarum vika ehdotus kierroksia koneessa -> laturin jännite heiluu -> peräkontin ABS ecu viallinen kokka tms -> haamuvika jännite heitosta --> ABS valo syttyy
ei tartte koskea jarruun millään tavalla.
pitääpä ecu avata ja katsella.
 
Vs: -91 Dynamic-4 ABS valo syttyy korkeilla kierroksilla paikallaan?

Mr mmc sanoi
Ja nyt muuten välähti vielä yksi...
Onko sähkö antenni? Meinaan sen maadoitus on samassa pisteessä ABS ecun kanssa... Rikkonainen tai toimivatkin antenni imeskelee virtasia muutaman sekunnin ja huono maadoituspiste aiheuttaa sen jännite heiton ABS eculle.
eikä ainakaan nyt ole sähköantennia, tiedä sitten onko joskus ollut
palaillaan taas tähän.
Valo siis syttyy kun käynnistät aamulla ja käy korkeilla kierroksilla tyhjää.
Valo sammuu kun käynnistät auton uudelleen.
Kuuluko ton valon sammua virtojen päällä ollessa? ei ainakaan päivällä sammunu.
Mistäs aletaa metsästää vikaa, anturien johdot ehjiä ja abs boksin maadotus putsattu
 
Takaisin
Ylös Bottom