91- Sigman puhaltimen huoltoon/vaihtoon kaipaisin tekijää Kuopion alueelta.

Pelikortti79

New Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2009
Elikkäs Sigman etupaneelissa on rullat jotka säätävät ilmastointia ja puhallinnopeutta etc..
Tarvisi kaverin joka ottais projektikseen vaihtaakseen koko paneelin ja jotain muutakin laitettavaa autossa olisi.
Ongelma on, että vein auton jo huoltoon ,mutta 3 viikkoa siellä oltuaan eivät kuulemma kerkeäkkään sitä laittaa =).
Olisi jo käyttöä autolle ja olisin luonnollisesti valmis maksamaankin korjaustyöstä.
Jäähdytinnestettä tihkuu jostakin konehuoneesta ja epäilivät huollossa että olisi kansipahvi mennyt kun kerää kuulemma painetta jäähdytinjärjestelmään.
Löytyykö täältä suosittelijaa minne auton veisin huoltoon, tai jopa asiasta niin kiinnostunutta että minulle auton korjaisi?
 
Vs: 91- Sigman puhaltimen huoltoon/vaihtoon kaipaisin tekijää Kuopion alueelta.

Minkälainen vika ilmastoinnin säätöpaneelissa on? Itse juuri tein Sigmaani remonttia puhaltimeen ja ilmastointiin liittyen.
 
Vs: 91- Sigman puhaltimen huoltoon/vaihtoon kaipaisin tekijää Kuopion alueelta.

Sigma92 sanoi
Minkälainen vika ilmastoinnin säätöpaneelissa on? Itse juuri tein Sigmaani remonttia puhaltimeen ja ilmastointiin liittyen.
Elikkäs edellinen omistaja oli jostain syystä koittanut purkaa paneelia ja ne säätörullat nyt puuttuvat.
Puhaltimen voimakkuuden kytkin toimi erillisellä katkaisijalla joka nyttemmin otti itseensä.
Niitä rulliahan ei erillisenä tietääkseni saa mistään, joten pitäisi saada koko "paneeli" jostain.
puhaltimen vielä toimiessa oli "automaatti-ilmastointi" ilmeisesti ikiasennossa, puhalteli minne sattuu ja välillä kylmää, välillä kuumaa.
Joku rele naksutti hansikaslokeron lähettyvillä johon tämä lämpötilan vaihto selkeästi liittyi.
Mistään napeista painamalla ei tapahtunut mitään muutosta, eikä todennäköisesti ilmastointikaan toimi.
Olen täysin "koppakoura" näiden korjausasioiden kanssa, joten missään nimessä sitä en itse voi alkaa "korjaamaan" =).
Kuopion Mitsubishihuollossa eivät osanneet antaa minkäänlaista arviota mistään, kun eivät ole vastaavia koskaan korjanneet.
En siis ajatellut sijoittaa puhaltimen huoltoon kuitenkaan enempää kuin auton hinta.
 
Vs: 91- Sigman puhaltimen huoltoon/vaihtoon kaipaisin tekijää Kuopion alueelta.

Tuut käymään kuopion kahvittelumiitissä niin eiköhän siellä saa neuvoja ja apuja :peukku
 
Vs: 91- Sigman puhaltimen huoltoon/vaihtoon kaipaisin tekijää Kuopion alueelta.

Mitsu sanoi
Tuut käymään kuopion kahvittelumiitissä niin eiköhän siellä saa neuvoja ja apuja :peukku

Milloin ja missä sellanen on =)?
Toki tulen.
 
Vs: 91- Sigman puhaltimen huoltoon/vaihtoon kaipaisin tekijää Kuopion alueelta.

Juu elikkäs nyt oli korjaamo vaihtunu toiseen ja kannessa ei olekkaan mitään vikaa, oli vesiletku jostain ollut löysällä josta vettä oli tihkunut, kuulemma ihan normaalit paineetkin sylinterissä.
Aikas erilaiset diagnoosit vaikka en paljon näistä asioista tiedäkkään =).
 
Vs: 91- Sigman puhaltimen huoltoon/vaihtoon kaipaisin tekijää Kuopion alueelta.

Siis ihan käsittämätöntä toimintaa on nyt Kuopion seudulla tämän sigman huollon kanssa.
Auto on nyt seissyt huoltamolla 8 viikkoa yhden tuuletuslaitteen johtojen takia.
Tilasin uuden koko paneelin jaappanin maasta mut silti ei vörkkiny, meinas korjaamosetä et kyllä se kuntoon saadaan...joskus...
Mitähän tässä nyt pitäs tehä ja onko tämä normaalia kuopiossa?
Kait tuon kohta voi hakea pois viallisena kun ei lämmintä enää tarvi puhaltaa, kesä kerkeää tulla ennen ku auton saan sieltä =).
 
Vs: 91- Sigman puhaltimen huoltoon/vaihtoon kaipaisin tekijää Kuopion alueelta.

Pelikortti79 sanoi
Siis ihan käsittämätöntä toimintaa on nyt Kuopion seudulla tämän sigman huollon kanssa.
Auto on nyt seissyt huoltamolla 8 viikkoa yhden tuuletuslaitteen johtojen takia.
Tilasin uuden koko paneelin jaappanin maasta mut silti ei vörkkiny, meinas korjaamosetä et kyllä se kuntoon saadaan...joskus...
Mitähän tässä nyt pitäs tehä ja onko tämä normaalia kuopiossa?
Kait tuon kohta voi hakea pois viallisena kun ei lämmintä enää tarvi puhaltaa, kesä kerkeää tulla ennen ku auton saan sieltä =).

Onko tsekattu niiden johtojen liittimet siellä ohjauspaneelin takana. On tyyppivika noissa, itsellä nyt kahdessa yksilössä ilmastointi toiminu miten sattuu koska ne johdot ajan myötä menee jotenkin huonoon kontaktiin ja lähtee yleensä toimimaan heiluttelemalla niitä ja lukitsemalla toimivaan asentoon nippusiteellä.
 
Vs: 91- Sigman puhaltimen huoltoon/vaihtoon kaipaisin tekijää Kuopion alueelta.

On ne virtakynällä vikaa koittaneet ettiä ja johtoja tutkineet, mut ei vaa vika tule esiin, tässä juuri mietin vieväni sen jonnekkin viralliselle autosähkökorjaajalle, kyllä toi 8 viikkoa on sellane aika et alkaa oleen mitta täynnä, varsinkin jos sanotaan että se tulee kuntoon. Uskoisin et ne on räplänneet jokaista johtoa jo tähän mennessä, pianpa tuo selveää kun menen käymään.
 
Vs: 91- Sigman puhaltimen huoltoon/vaihtoon kaipaisin tekijää Kuopion alueelta.

Pöh. Hae kärry korjaamolta ja tule ensi keskiviikkona käymään siellä kahvittelumiitissä niin katsotaan porukalla mikä siinä on vikana :) autokorjaamoilla osaa nimittäin olla uskomattoman kädetöntä väkeä. Mieluummin teen huollot itse kun vien jonnekin nyrkkipajalle valohoitoa saamaan...
 
Vs: 91- Sigman puhaltimen huoltoon/vaihtoon kaipaisin tekijää Kuopion alueelta.

Nyt se epäonnen Sigma lähti autosähkökorjaamolle korjautumaan, jotta jospa se siellä jollekki mallille saatas. En alunperinkään ole koittanut kellään sitä ilmaseksi kuntoon saada, jotta jos se ei tuolla kohtuuajassa millekkään tule niin vapaaehtoiset vaan käsipystyyn niin minä haen korin kossua ja aletaan tutkimaan =). Mutta mikäs se on sellanen kohtuuaika jotta tollanen vika pitäs paikantaa ja korjata ?. Tarkotus ois kyllä tulla kahvittelemaan.
 
Vs: 91- Sigman puhaltimen huoltoon/vaihtoon kaipaisin tekijää Kuopion alueelta.

Pelikortti79 sanoi
Mutta mikäs se on sellanen kohtuuaika jotta tollanen vika pitäs paikantaa ja korjata ?.
Max päivä jos on autosähkökorjaamo,muu on valohoitoa.
 
Vs: 91- Sigman puhaltimen huoltoon/vaihtoon kaipaisin tekijää Kuopion alueelta.

Elikkäs.. Ainoa paikka missä virtakaavioita löytyy on mitsubishihuolto kolmisopella, sinne oon sit viemässä maanantaiksi autoa testeriin, jos sais jotain koodia ulos.
Meinasi mitsuhuollossa jotta kottikärryllä saa kantaa rahaa jos summassa alkaa vikaa katseleen.
Optimitilanne liene jos löytyisi joku jolla samanmoinen toimiva mitsu niin saisi sieltä "luntata" miten johdotusten pitäisi mennä, tuonne on näemmä rakenneltu muinoin omia johdotuksia.
Tai löytyisi joku niin asiaan syvästi perehtynyt ihminen jolle noi puhallinjutut on tuttuja.
Tai... jos ostais vaan paksumman villapaidan talveksi :D.
 
Vs: 91- Sigman puhaltimen huoltoon/vaihtoon kaipaisin tekijää Kuopion alueelta.

Tuohan keskiviikkona näytille niin pähkäillään :)
 
Vs: 91- Sigman puhaltimen huoltoon/vaihtoon kaipaisin tekijää Kuopion alueelta.

Tuon tuon, mut maltti on jo iha loppu :D just täs pähkäilin et jos joku nero laittas sen mulle kuntoo vl-aikana, voisin heittää vaiks 300 käteistä siit...Tuossa se nyt seisoo kotipihalla hansikaslokero irti ja johot näkyvillä, kävin hakeen sen pois sieltä autosähkökorjaamolta kun ei sielläkää todella voi ilman kaavioita paljoa tehä..
 
Vs: 91- Sigman puhaltimen huoltoon/vaihtoon kaipaisin tekijää Kuopion alueelta.

Pelikortti79 sanoi
Tuon tuon, mut maltti on jo iha loppu :D just täs pähkäilin et jos joku nero laittas sen mulle kuntoo vl-aikana, voisin heittää vaiks 300 käteistä siit...Tuossa se nyt seisoo kotipihalla hansikaslokero irti ja johot näkyvillä, kävin hakeen sen pois sieltä autosähkökorjaamolta kun ei sielläkää todella voi ilman kaavioita paljoa tehä..

korjaisin henk.koht. sen vaikka heti mut on viikonloppu niin täynnä ettei mitään mahdollisuutta :-\ mut käy siellä miitissä niin katsellaan :)
 
Vs: 91- Sigman puhaltimen huoltoon/vaihtoon kaipaisin tekijää Kuopion alueelta.

Sunnunaina olisi mahdollista katsella täällä Siilissä tallissa sitä. Mitään en lupaa mutta aina ihmetellä voi ;D
Huomenna oon reissussa aamusta iltaan... Soittele vaikka lähempänä ajankohtaa 0400356592 jos kiinnostaa :)
 
Vs: 91- Sigman puhaltimen huoltoon/vaihtoon kaipaisin tekijää Kuopion alueelta.

Nonnih, nyt sen hain Hartikaiselta/ virallisesta mitsuhuollosta, kävi testerissä...
"Ohjainlaitteeseen ei pääse sisään, sulakkeet ok. puhallinmoottori ei toimi vaikka jännite navoilla 12v jännite. Suoralla akkuvirralla toimii, mutta rohisee jonkun verran. Mahdollinen ohjainlaitevika, ei pysty varmaksi sanomaan."
Voihan tuo olla vaikka pakoputkessa vika, ei pysty varmaksi sanomaan :D. Toi mun diagnoosi ois ollu 120e halvempi, hehheh...
Keskiviikkona tavataan, tana..=)
 
Vs: 91- Sigman puhaltimen huoltoon/vaihtoon kaipaisin tekijää Kuopion alueelta.

Tossa on mun puhelinnumero jos ja kun aletaan sitä Sigman Puhallinmysteeriä katselemaan =).
044-9525054
 
Vs: 91- Sigman puhaltimen huoltoon/vaihtoon kaipaisin tekijää Kuopion alueelta.

Soittelen kunhan tästä pääsiäisestä selvitään...
 
Takaisin
Ylös Bottom