94 lancerin kuskin lasinnostin.

sfg

Lancer 1.6 glxi tomaatti
Liittynyt
17 Huhtikuu 2007
tere. onko kellään tietoo että mikähän mahtaa olla minun lacerin kuskin ikkunassa kunse ei jaksa liikkua ???, alas menee just mutta ylös ei jaksa nousta millään pitää auttaa.. vaihtoin just siihen uudet hiilet kun oli loppunu. tein kylläne ite ei kaise siitä johdu että ei jaksa liikkua. hankala kun ei tiedä että mitense on ennen toiminut kun ostin tuon auton niin ei toiminut kuskin eikä kaverin ikkuna pitää huomenna vaihtaa kaverin puolen ikkunaan kans hiilet saa nähdä et mitense toimii.
 
Vs: 94 lancerin kuskin lasinnostin.

Itellä ollu vähän samaa ongelmaa jo vuoden verran, vieläkään ei vaan oo jaksanu avata ja kurkata mikä siel on. ;) Vois kyl tutkia itekki tuota kunhan ensin saa auton liikkumaan.
 
Vs: 94 lancerin kuskin lasinnostin.

Mulla on Coltissa ainakin vaijerit jo solmussa, kuskin puolelta oli jo kun ostin auton mutta hantin puolelta meni kerran ku töihin ajelin, se alkoi justiinsa oireilemaan noin että tuntui ettei se ois jaksanu nostaa kunnolla lasia ja sit se tosiaan loppujen lopuksi jämähti koko lasi ja käsin piti sit nostaa se ylös.

Ne vaijerit on mulla ihan litistyny eli eipä saa enää rullalle ollenkaan joten jossain vaiheessa täytyy purkaa ja vaihtaa ne sinne.

Veikkaisin että toi lasin hidas liikkuminen johtuu siitä että ne putket joissa ne vaijerit kulkee niin on niin täynnä p*skaa (tai sit ne lasin kiskotkin vois olla riveessä) että se rupee hidastamaan josta sit johtuu toi mitä mulla on tapahtunu eli se moottori vetää koko voimalla jonka johdosta jossain vaiheessa lähtee vaijeri väärälle raiteelle ja homma on sitä myöten selvä...
 
Vs: 94 lancerin kuskin lasinnostin.

mitense muuten puretaan se vaijeri poes siitä moottorin motukasta. ite ottiin pelkä moottorin vain poes kun näytti niin hankaleelle ja pelkäsin vähän sitä että se lasi tippuu alas. minusta kyllä näytti ettäse vaijeri rulla ei oisi ainakaan mitenkään solmulla laittoin siihen vähän rasvaa mutta eise kyllä sen paremmin luistanut. en tiää vituttaa :seina ;D
 
Vs: 94 lancerin kuskin lasinnostin.

Kannattaa laittaa vaseliinia noihin tiivisteisiin minkä välissä lasi kulkee.
Ja ehkäpä putsata toi nostomekanismi ja rasvata. Auttoi ainakin emännän hondassa jossa käsiveivillinen lasi, laitoin reilusti vaseliinia tiivisteisiin+mekanismin huolto.
 
Vs: 94 lancerin kuskin lasinnostin.

93_GTI sanoi
Kannattaa laittaa vaseliinia noihin tiivisteisiin minkä välissä lasi kulkee.
Ja ehkäpä putsata toi nostomekanismi ja rasvata. Auttoi ainakin emännän hondassa jossa käsiveivillinen lasi, laitoin reilusti vaseliinia tiivisteisiin+mekanismin huolto.

Tota tiivisteiden voitelua mäkin suosittelisin ensin kokeilemaan. Mut tosin laittaisin ennemmin jotain silicoonia tai muuta vastaavaa kumi liukastetta.
 
Takaisin
Ylös Bottom