Elikkäs hommasin auton (Mitsu pajero 2800 automaatti vm. -95)noin 4kk sitten ja pian ilmeni vaihteissa vikaa. Elikkäs vaihtelee välillä vähän rykimällä vaihteita, ylivaihde toimi aluksi jotenkuten mut kokoajan mennyt huonompaan suuntaan. Eli kylmänä toimii jotenkin mut muutaman kilsan ajon jälkeen alkaa humpaamaan tuota ylivaihdetta pois päältä ja takaisin päälle..näin menee melko pitkään mut sitten pitemmän päälle harvoin yrittää enää koko ylintä vaihdetta. Humpaaminen saattaa olla pahimmillaan 2 sekan välein...ja sit saattaa mennä muutama sata metriä ja taas vaihtaa sen pois...kickdownin säädöllä ei vaikutusta tähän humpaamiseen kun olen kokeillut säätää vaijeria.
Kun ostin auton...huomasin jälkeen et oli askissa liikaa öljyä...litran verran liikaa eli särkenyt jotain...ok, vaihdoin purkuaskin, niin paremmin toimii vaihteet mut samallain humpaa tuota ylivaihdetta.
Epäilen nyt et voisko olla jossain sähköpuolella tuo vika...eli voisko olla vaihteiston ohjainboksissa jotain vauriota/ väsymistä? Ja voisiko vika olla ylivaihteen releessä?
Vaihteiston liittimet olen käynyt läpi ja putsannut mut ei vaikutusta.
Ongelmana on nyt et olisiko kellään tietoa et missä toi TCU on ko. autossa...eli ottasin irti ja huollattasin sen...ja olisiko järkeä huollattaa tai ainaskin tarkastuttaa samalla ECU?
Käsittääkseni tämä vaiva on ollut melko yleinen..ei niinkään pajerossa vaan noissa henkilömalleissa vai olenko ymmärtänyt väärin?
Eli olisiko jollain neuvoa et mistä lähtisin hakemaan noita bokseja?
Kun ostin auton...huomasin jälkeen et oli askissa liikaa öljyä...litran verran liikaa eli särkenyt jotain...ok, vaihdoin purkuaskin, niin paremmin toimii vaihteet mut samallain humpaa tuota ylivaihdetta.
Epäilen nyt et voisko olla jossain sähköpuolella tuo vika...eli voisko olla vaihteiston ohjainboksissa jotain vauriota/ väsymistä? Ja voisiko vika olla ylivaihteen releessä?
Vaihteiston liittimet olen käynyt läpi ja putsannut mut ei vaikutusta.
Ongelmana on nyt et olisiko kellään tietoa et missä toi TCU on ko. autossa...eli ottasin irti ja huollattasin sen...ja olisiko järkeä huollattaa tai ainaskin tarkastuttaa samalla ECU?
Käsittääkseni tämä vaiva on ollut melko yleinen..ei niinkään pajerossa vaan noissa henkilömalleissa vai olenko ymmärtänyt väärin?
Eli olisiko jollain neuvoa et mistä lähtisin hakemaan noita bokseja?