-95 Lancer lämppärin moottori ei toimi (KORJATTU)

Spöck

Mitsubishi Lancer 1.6 glxi -95. Yamaha Yzf R6.
Liittynyt
3 Marraskuu 2003
Sijainti
Helsinki
Voi pentele, nyt se mitsu temput teki....
eilen autostani otti ja jysähti lämppäri :(
tai siis koko puhallin systeemi, puhallin ei sano mitään, vaikka kuinka nuppia vääntäisi...
kaipaisinkin siis ideoita, mitä tehdä?
rahaa ei riitä auton huoltoon viemiseen, joten itse sinne on lähdettävä sorkkimaan. Eli mistä siis olisi syytä lähteä vikaa ensimmäiseksi hakemaan?
sulakkeittakaan en ole vielä ehtinyt katsoa....
epäilen kyllä syvästi että kyse on jostain muusta...
kiitoksia jo etukäteen avusta......
 
Vs: -95 Lancer lämppärin moottori ei toimi (KORJATTU)

tutki saako moottori virtaa. Jos saa, niin sitten moottori irti ja tutkimaan, veikkaan, että vika löytyy loppuun kuluneista hiilistä tai laakereista tai molemmista.....
 
Vs: -95 Lancer lämppärin moottori ei toimi (KORJATTU)

Niin,tai sit ne "surullisen" kuuluisat vastukset..
 
Vs: -95 Lancer lämppärin moottori ei toimi (KORJATTU)

jep, mutta silloin jos vastus on sökö, niin moottorille ei tule virtaa....
 
Vs: -95 Lancer lämppärin moottori ei toimi (KORJATTU)

..niin tai sit tulee.mul ku "kyrvähti" ne vastukset,niin jännite tuli edelleen,mut ei virtaa,ku ei ollu lopullisesti kyrvähtäny,oli just ja just kosketus,jolloin toi jännitteen mut ei virtaa..ja arvaas v*tuttiko ku etin pitkään muualt vikaa..no,korvasin mitsun oman systeemin(jotka toimii TOSI mainiosti)omallani,ja nyt toimii!
 
Vs: -95 Lancer lämppärin moottori ei toimi (KORJATTU)

Yleensä ne on noi moottorit mitkä hajoo. Kolmeen Mitsuuni olen joutunut sen vaihtamaan
 
Vs: -95 Lancer lämppärin moottori ei toimi (KORJATTU)

Niko Päivinen sanoi
jep, mutta silloin jos vastus on sökö, niin moottorille ei tule virtaa....

Hep ! eikös toi mene sillai, että jos se lämppärin etuvastus (nopeuden säätö-juttu) hajoo niin moottori toimii aina suurimmalla nopeudella, mutta kumminkin toimii ? Eli se nopein nopeus on suoraan 12v ilman vastusta !
 
Vs: -95 Lancer lämppärin moottori ei toimi (KORJATTU)

Tuanoi,

Käsittääkseni etuvastus, joka on vastuksen jäähdytyksen vuoksi sijoitettu puhallinkanavaan, kytketään sarjaan puhaltimen valitsimen alemmissa asennoissa puhaltimen moottorin kautta. Vastuksessa on itse asiassa useampia vastuksia eri resistansseilla, ja näitä yhdistelemällä saadaan alemmat nopeudet.

Täyspuhallus kytkee jännitteen aina suoraan puhaltimelle vastuksen ohi.

Omassa -87 Gallussani on ollut ongelmana vaisu puhallus. Viimeksi lämppärin puhaltimen moottorin vaihdon yhteydessä tein myös apureleen, joka täyspuhalluksella kytkee jännitteen suoraan akulta riittävän paksua johdinta pitkin suoraan puhaltimelle. Aiemmin täyspuhallusasennossa jännitehäviö oli akun navan ja moottorin välillä muistaakseni voltin luokkaa, joka siis katosi kytkimeen, johtoihin ja liittimiin.

Lämppärin moottori itsessään on kulutustavaraa, eli sen epäilisin hyytyneen Spöckin autosta.
 
Vs: -95 Lancer lämppärin moottori ei toimi (KORJATTU)

pari tuntia autoa tutkin ja totesin että sulakkeet ovat ehjät, missäs mahtaa olla lämppärin rele??
oiskohan se jysähtäny? vika tuskin on moottorissa itsessään, koska jysähti ihan varoittamatta; ei siis kuulunut mitään rohinoita tms.. lopetti vaan toimintansa.
eli sähkön saanti on varmaan ongelma... löysin puhaltimen hansikas lokeron takaa, mutta se ei paljoa auttanut, sen verran hyvin se on koteloitu, voisikohan joku siis valaista minua, että miten sinne lämppäriin pääsee oikein käsiksi?
 
Vs: -95 Lancer lämppärin moottori ei toimi (KORJATTU)

Spöck sanoi
vika tuskin on moottorissa itsessään, koska jysähti ihan varoittamatta; ei siis kuulunut mitään rohinoita tms.. lopetti vaan toimintansa.

Niin se lämppärin moottori minultakin kosahti ilman mitään varoitusta. Paras kun hankkii vaan uuden moottorin. Ainakin pajeroon sellainen moottori maksoi tarvikeliikkeessä 70 euroa ja oli vajaan tunnin homma vaihtaa se paikalleen.
 
Vs: -95 Lancer lämppärin moottori ei toimi (KORJATTU)

Kokeileppa koputtaa esim. ruuvimeisselin kahvalla tota lämppäripuhallin moottoria. Tämä siis kun auto on käynnissä ja puhallin täysillä.

Moottori on ainakin C50-Coltissa alhaalta kolmella pultilla kiinni.

Jos hiilet on finaalissa niin moottorin pitäis yrittää vähän kun koputtaa sitä.

Kannattaa ihan taloudellisista syistä tarkistaa noi hiilet.... itselläni hajos lämppärimoottori kuukausi sitten ja uusi ois maksanu jotain 60 €, mutta puhdistin vanhan huolella (oli täynnä multaa ja muuta paskaa) ja vaihdoin loppuunkuluneet hiilet, aikaa kului jotain 2 h, rahaa 2.80€ (uudet tarvikehiilet, jouduin vähän niitä Dremelillä lyhentämään, kun ne oli liian pitkät) ;D ;D ;D
 
Vs: -95 Lancer lämppärin moottori ei toimi (KORJATTU)

homma toimii taas, moottori oli jumissa..... ???
mut nytpä toimii anyway.... olipahan vammasessa paketissa toi koko hoito... puhaltaa muuten aika reippaasti paremmin putsauksen ja rasvauksen jälkeen..... :)
 
Vs: -95 Lancer lämppärin moottori ei toimi (KORJATTU)

ettei vaan olis laakeri sökö -se voi kohta jumahtaa uudestaan. Kokeilitko oliko laakerissa klappia ja pyörikö takertelematta?

"Heijaako" moottorin käynti nyt tai aiemmin, se on joskus merkki laakerivammaisesta puhaltimesta...

No, toivotaan, että siellä oli vaan skeidaa ja vanhat vaseliinit :D
 
Vs: -95 Lancer lämppärin moottori ei toimi (KORJATTU)

Terve!

Ostin tuossa taannoin -91 Coltin ja heti ilmeni saman tyylisiä ongelmia lämppärin kanssa. Eli eilen toimi moitteettomasti, tänään täysin mykkä. Ei puhalla millään nopeudella kylmää eikä lämmintä ilmaa. Viestejä täältä lukiessani, vika voi olla joku seuraavista: etuvastus, hiilet, lämppärin rele, moottori. Mistä vikaa kannattaisi alkaa etsimään? Kuinka vaikea on esimerkiksi irroittaa moottori (missä se edes on, hansikaslokeron takana?) ja vaihtaa hiilet siihen? Itse "hiukan" peukalo keskellä kämmentä.
 
Takaisin
Ylös Bottom