-97>galant lämmönsäätö paneeli

ralli art

honda accord tourer 2.4 executive 2003.
Liittynyt
8 Syyskuu 2004
Sijainti
jyväskylä
kuulkaapas tämä:eek:nko kellään tietoa pystyykö/voiko vaihtaa -97>tuoreemman gallun lämmön säätö paneelissa olevien katkaisioiden polttimoita?siis ilmastoinnin,sisäkierron ja takalasin lämmitimen. ;D
kertokaa jos jollain on tietoa! 8)
 
En epäile yhtään etteikö pystyisi vaihtamaan, itse en vain vielä ole keksinyt että miten se keskikonsoli lähtee purkautumaan. Tuohon vanhempaan pitäisi vaihtaa polttimoita lämppäriin, kaikki muut katkaisijat siitä kävinkin jo läpi.
Siihen pitää olla tosi pieniä, olikohan 60mW polttimoita, joissa on vain karvat eikä oikeaa kantaa ollenkaan. Ja alkuperäisistä saa sen sinisen hatun helposti irti.
Hinta tuntui lähinnä ryöstöltä, 10 kpl pussista vaativat 20 e. Varmasti muualta olisi saanut vähintään 40 kpl samalla rahalla...
 
Lancerissakin (88-92) on sellaisia pieniä polttimoita penkinlämmittimien nupeissa. Niissä on aluperäisenä vihreät kumit. Kävin liikeestä kysymässä niitä polttimoita ja ne olis myynyt koko penkinlämmittimen nupin, mutta sähköliikkeestä löytyy niitä polttimoita paljon halvemmalla.
 
elikkäs,jos ymmärsin oikein niin niiden katkaisioiden tausta valot pystyy uusimaan ku ainoastaan sisäkierron napissa palaa tausta valo. ;D


ja kiitti tosi paljon jo annetuista vastauksista! ;D
 
Kyllähän niitä vaihtamaan pystyy :) Älä kysy miten ;D
Sen tiedän, että hinnakas homma on ainakin merkkiliikkeessä vaihdatuttaa :)
 
selvä! ;D
tämä kolli rupee keski konsolin purkuun ja katkasioiden irroituksee....sit ihmetellään "mitäs ihmeen polttimoita nää on??!"
 
Annatko kaikki ylimääräset lamput/ ruuvit mulle sit mitä jää käteen ;D ;D
 
Ei se keskikonsolin purku vaikee homma yleensä oo. Ruuvit on kyllä yleensä onnistuttu piilottamaan ja sitten jos on jotain vaijereita jne. säätö tsydeemejä takaa kiinni. Ainut arvoitus on, että onko klipseillä kiinni jos ei sovinnolla lähde jos näkyvät ruuvit on irroitettu.
 
kyllä toi 97--> gallun konsoli aika vaikeelta näytti..

eile asentelin mankan kunnolla kiinni ja purin hanskalokeron puolelta sitä vähän matkaa mutta sitten tuli tenkkapoo ku viimene iso osa oliki melkee koko kojelauta ja airbagi tuli vastaa ni e viittiny alkaa repii sitä enää , vaan sain käsikopelolla kiinni tarvittavat kohdat :)
 
Harri K sanoi
kyllä toi 97--> gallun konsoli aika vaikeelta näytti..

eile asentelin mankan kunnolla kiinni ja purin hanskalokeron puolelta sitä vähän matkaa mutta sitten tuli tenkkapoo ku viimene iso osa oliki melkee koko kojelauta ja airbagi tuli vastaa ni e viittiny alkaa repii sitä enää , vaan sain käsikopelolla kiinni tarvittavat kohdat :)

Juu sama homma oli mulla keväällä ;D
 
oon mää pari kertaa aiemmin jo purkanu kojelaudan,suuttimet,keskikonsolin,mittariston ...jne mut en oo aikaisemmin kiinnittäny huomiota niihin nappuloiden tausta valoihin. nooh eilen paloi vielä yksi valo..tänään ei enään yhtään...eli ei kun purkamaan ;D ;D

ja kiitti paljon neuvoista!!
 
En tosin tiedä noin uusista mitsun nappuloista :-[ mutta
vanhassa e3x oli ainakin esim. pnekin lämmittimen nappulat sellaisia että liikkeen mukaan niit ei pysty vaihtaan...

mutta mä ainakin hommasin bebekiltä 14v pikkulamppuja joissa ne karvat ja purkamalla katkaisijan ne saa vaihdettua ::) toistaiseksi toiminu ;) munkin tuurilla ;D
 
JKorpela sanoi
En tosin tiedä noin uusista mitsun nappuloista :-[ mutta
vanhassa e3x oli ainakin esim. pnekin lämmittimen nappulat sellaisia että liikkeen mukaan niit ei pysty vaihtaan...

mutta mä ainakin hommasin bebekiltä 14v pikkulamppuja joissa ne karvat ja purkamalla katkaisijan ne saa vaihdettua ::) toistaiseksi toiminu ;) munkin tuurilla ;D

joo, ei kannata uskoa liikkeeseen. Nehän myy sulle uuden auton kun meet ostaan yhtä lamppua ;D

Itsekkin vaihdoin C6 Lanceriin niihin penkinlämmittimen nuppeihin ne lamput ja hyvin toimii. On varmaan samat nupit kun e3x Galantissa.
 
Vs: -97>galant lämmönsäätö paneeli

Katos, löyty tämmönen vanha topikki...

Illat on pimentyny ja huomasin, notta on juurikin näistä kolmesta kytkimestä ne taustavalot pimeenä. Asiaa sen verran tutkailin, että nappasin tuon päällimmäisen muovipaneelin irti.

Mites nuo kytkimet saa irti? Pitääkö koko lämmönsäätöhässäkkä napata syliin (vaijerit ja piuhat irti jne.)?

Entäs minkälaiset polttimot siellä luuraa? Kun näyttää vähän jokapaikassa olevan erilaiset polttimot (lämppärin kiertokytkimet, peilien säätö, penkinlämmittimet... näitä on jo irroteltu).

edit: En siis tarkoita noita kiertokytkimiä, vaan ilmastoinnin, sisäkierron ja takalasinlämppärin.
 
Vs: Re: -97>galant lämmönsäätö paneeli

JKorpela sanoi
En tosin tiedä noin uusista mitsun nappuloista :-[ mutta
vanhassa e3x oli ainakin esim. pnekin lämmittimen nappulat sellaisia että liikkeen mukaan niit ei pysty vaihtaan...

mutta mä ainakin hommasin bebekiltä 14v pikkulamppuja joissa ne karvat ja purkamalla katkaisijan ne saa vaihdettua ::) toistaiseksi toiminu ;) munkin tuurilla ;D

teinpä muuten itse juuri samalla tavalla. ;D mukavan lämmin valo kun on vähän ylijännitteiset polttimot, plus kestää pidempään kun ei hehku täydellä jännitteellä koko ajan.
 
Vs: -97>galant lämmönsäätö paneeli

kapsu sanoi
Varsin mielenkiintoista, en ole nähnyt yhtään Sporttia manuaali-ilmastoinnilla.
Olikos sun autosta sisäkuvia missään näkösällä?

Ei muuten sisäkuvia hirveesti löydy... Pitää joskus räpätä.

Oliskohan tuo manuaali-ilmastointi suomiauto "herkku" ;D (lue vakiovaruste?)
 
Vs: -97>galant lämmönsäätö paneeli

Täytyypä tännekin laittaa vähän markkinointia jos joltakin on myynti-ilmoitukset jääneet huomaamatta... Eli tuollaiseen
manuaalilämppärillä olevaan löytyisi kojelaudan jalopuusarja,jos joku haluaa hieman ylellisyyttä kärryynsä...!? :)
 
Takaisin
Ylös Bottom