-97 Galant ruoste ongelma

Z

Zvortex

Guest
97 mallin gallussani on takapyörän kaarissa "armotonta" kukkimista. Pelti on taipuillut ruostumisen takia muodottomaksi. Eli huomaa että kaaren ääriviiva ei ole pyöreä. Onko muilla olut samoja ongelmia. Onko valmistajalla/maahantuojalla mitää takuita tälläisiin ongelmiin? Tiedän että auto on vanha, mutta mielestäni erikoista että jo nyt joutuu ruosteita paikkailemaan.

Taitaa olla ainoa vaihtoehto viedä jonnee pajalle hitsattavaksi joka 2 vuoden välein :seina
 
Kuulostaa oudolta. En moiseen ole törmännyt kertaakaan, vaikka useita eri ikäisiä Galleja kiersin katsomassa syksyllä.
Onko varmasti alkuperäisessä maalissa ja ilman ruhjeita nuo kaaret?
 
sama täällä,en ole aiemmin törmännyt moiseen ruoste ongelmaan..vaikka olen jyväskylän seudulla tutkinut useampia galluja!
on kyllä tosi outoo..mietin kans että voisko mitenkään olla kolhittu joskus :p.

onko ruoste edennyt miten pahaksi? :(
 
Kyseessä on varmastikin kolarikorjattu yksilö. Edes 15 vuotta vanhoissa Galluissa ei yleensä ole tuollaisia...
 
Varmasti kolari / jälkipaikkaus juttu.
Wanin takakaaria paikkailtiin n.3v sitten ja nyt maalit vetelee jo pitkällä.
Olisi sittenkin vaan pitänyt tehdä sekin korjaus itse. Nyt saa paikkailla toisten välinpitämätöntä jälkeä..
 
Aika outo juttu. Kyllä se hyvin voi olla juuri kolarin jäljiltä. Itsellä on 15v vanha Galant, eikä mitään ruosteeseen viittaavaa ole kaarissa havaittavissa. Ainoa hiukan ruosteinen kohta on takaluukussa rekkarikilven alapuolella.

Vanhassa Galantissa rupesi peräpää kukkimaan aika lailla pian sen jälkeen kun oli suorittu kolarin jäljiltä. Muutenkin oli korjausjälki mielestäni todella huonoa.

Samperin pappa kun tuli lääketokkurassa toista sataa mittarissa perään, meillä 50km/h vauhtia :seina
 
Ei kyllä pitäisi pelkän ajan hampaan noin pahasti syödä kaaria... Se, että onko syynä kolarointi, huono ruostesuojaus vai molemmat onkin sitten toinen juttu. Oma tuntuma on sen suuntainen, että alkuperäinen massaus kaarissa kuluu aika helposti pois (omassani ainakin) ja jos massausta ei ole uusittu, niin ongelmia alkaa varmasti ilmenemään. Toisekseen jos auto on kolaroitu niin, että kaaretkin on molemmin puolin saanut kyytiä, niin siitä kyllä yleensä löytyy jälkiä (ruttuja tai vekkejä) takakontista tai pohjan puolelta.
 
Omsassni ei kummempia ruostevaurioita vielä löydy. Konepellistä pitää kuitenkin ensi kesänä paikkailla noi muutamat kiveniskut joista pintaruostetta jo löytyy.
 
Sama ilmiö täälläkin (farkku), ei ruosteen muodossa vaan lokasuojan kaari ihme mutkilla ?? Ihmetellyt samaa mutta ei ole kolari auto eikä myöskään paikattu. Vahvin epäily on itselläni tuosta, että talvella lumen ja jään kanssa kotelon reuna taipuu ulos päin kun ajelee monttuun ja jäät kolahtaa alas ja osuessaan siihen kanttiin paukauttaa sen ulospäin. (voin olla väärässäkin mutta tommonen on mun mielipide) :p

On aika ohutta peltiä se pokkaus ainakin tuossa mun autossa  :(
 
oisin alan ammattilaisena sitä mieltä että siellä on ruostetta pyörän kaaren saumoissa,sinne saumaan on päässyt likaa ja suolaa joka rupee turvottamaan kaarta ruosteen voimalla.

rengas irti ja pää pyöräkoteloon ja taskulampun kanssa huolella tutkit mitä sieltä lian alta löytyy.
 
Tutkittu on ja sauma on edelleen tiivis ja pelkkä kaari pelti on sieltä täältä vekillä eikä ole ruostetta, massat sisällä.  Ei silti että vesi ei turvota ja taivuta saumoja jäätyessään mutta kummallisesti ainakin mulla on teräviä vekkejä, jotka ei todellakaan ole veden turvottamia.
Tohon meinasin itte kokeilla kaarien rullausta että se pokkaus häviäisi sieltä eikä keräisi suola/hiekka p...kaa siihen lipalle
 
Mulla on -00 vuoden farmari galantti ja siinäkään ei ole lokasuojan kaari täysin tasainen koko kaaren matkalta vaan siinä täkyy selvästi jotain pistehitsin stanssipisteitä jotka hieman muuttavat kaaren muotoa aina kohdaltaan mutta ei mitään ruosteeseen viittavaa. Eli mielestäni epätasaisuus on sen oikea muoto. :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom