98 1.6 Carisma vaihteisto ongelma

Jori1981

New Member
Liittynyt
27 Heinäkuu 2011
Onko tietoa pystyykö askille tekemään mitään järjellistä, siellä kun ei tuo viitonen pysy pitämättä päällä? Rupee tuo ranskalainen laatu tuttamaan.... Askissa heiluu siirtäjä aika paljon ja sen vuoksi hylkää pykälän! Koslalla ajettu 290 000km
Jos joku tietää niin kovasti kiinnostas.
 
Vs: 98 1.6 Carisma vaihteisto ongelma

Luulen, että jos täältä kukaan ei osaa vastata niin kannattaa kysyä tuolta renault-kerhon puolelta ja moottori/voimansiirto-osiosta. Siellä ne luultavasti tietää jokaisen ratkaisun noihin ongelmiin. Muistaakseni siellä on aika paljon JB3-ketjuja, joista hyvällä todennäkösyydellä osa koskee tuon vitosvaihteen ongelmia.
 
Vs: 98 1.6 Carisma vaihteisto ongelma

Kun ei oikein kauheesti jaksais enää puljata sen kanssa. Et jos joku tietäs et onko tuossa askissa mitään säädettävää?? Onhan noita askeja tullu raplattuu mut kun oon aiemmin ottanu nuo ranskikset kiskalta.......Sylettää moinen, pilataan hyvä auto huonolla osalla....... :seina :seina :seina :seina :seina :seina
 
Vs: 98 1.6 Carisma vaihteisto ongelma

Heittäisin hatusta, että vois olla vitosen osalta myös joku synkronointiin liittyvä osa (synkronointirenkaat?) kulunu. Ainakin tuolta rellu-forumilta löyty vastaava ongelma jossa on syyksi ehdotettu tommosta. Mun vanhassa nissanissa (primera p11) oli tunnettuna "tyyppivikana" toi vastaava juttu. Eli jos vitosella jatkuvasti vedättää tai ajaa liian pienillä kierroksilla, niin se kuluttaa tuon sillä tavalla, että vaihde rupeaa putoamaan pois. Muistaakseni se suositus oli, että alle 80km/h ei vitosella ajettais, jotta tommosta ongelmaa ei pääse syntymään.
 
Takaisin
Ylös Bottom