-98 2.8td pajeron takakardaanin ristikoiden ihmettelyä,toisen pään rättinivel??

korbimotors

Manuaali 3.0 V6 24valve -95 pätkä
Liittynyt
20 Elokuu 2008
Sijainti
Salla
Tuli vaihdettu tuohon -98 pätkään etukardaanin ristikot tänään, sielä oli molemmissa päissä ihan normaalit 76mm ristikot. Nyt edelleen kun kaasua "lypsää" niin takapäässä kolahtelee/paukahtelee niinku olis ristikoissa väljää. No nyt sitten itse kysymykseen. Tuossa minun pajerossa ei ole takakardaanissa kuin perään kiinnittyvässä päässä 100mm ristinivel, laatikon päässä joku aivan ihmeellinen "rättinivel". Ei ole minun aikana koskaan vielä tullut tuollaista vastaan vaikka omistanut toistakymmentä pajeroa kaikilla mahdollisilla konetyypeillä. Enään ei ole muutavaihtoehtoa kuin että se laatikon päähän kiinnittyvä "rättinivel" on väljä ja siitä päästää kardaanille antamaan tuota löysää ja lonksahtelee kaasua edestakaisin pumppaamalla. Mikähän tuo nivel mahtaa olla viralliselta nimeltä ja onko tuohon saatavana mitään varaosia vai onko siihen vaihdettava koko "mölökyrä"? En löytänyt foorumilta oikein mitään juttua kyseisestä nivelestä tai sitten en osannut oikealla nimellä hakea. Tuo auto on siis ss-laatikolla ja 2.8tdic -98 gen2 facelift pätkä mallinen. En oikein usko että perässäkään olis välyksiä että sieltä pääsis lonksumaan. Se perään kiinnittyvä 100mm ristikko tuntui sormin ainakin jämyltä. Eikö näissä yleensä ole ollut 100mm ristikot molemmissa päissä takakardaanilla eikä tuollaista ihmeellistä rättiniveltä mitä käytetään bemareissa ainakin..
 
Vs: -98 2.8td pajeron takakardaanin ristikoiden ihmettelyä,toisen pään rättinivel??

Löysin paikan josta pääsi VIN numerolla katsomaan kaikkia auton osia ja tuossa on tuo takakardaani:
http://mitsubishi-motors.kiev.ua/1/#catalog%3DEU%26model%3DV20-50%26sub_model%3DV26W%26class%3DGNXGL6%26group%3D25%26sub_group%3D110%26page%3D2


mikähän osa nuistakin on se vaihdettava osa tuossa kardaanin etupäässä..
Ainakin tuota osa nro: 31872 - MR165015 osaa on saatavana mutta ei tuosta kuvasta ota selvää että mikä osa se sitten on ja voisko välys johtua tuosta osasta??
 
Vs: -98 2.8td pajeron takakardaanin ristikoiden ihmettelyä,toisen pään rättinivel??

Onkohan lie ainut pajero mulla missä tuollainen takakardaani kun ei tunnu tietämystä löytyvän..
 
Vs: -98 2.8td pajeron takakardaanin ristikoiden ihmettelyä,toisen pään rättinivel??

korbimotors sanoi
Onkohan lie ainut pajero mulla missä tuollainen takakardaani kun ei tunnu tietämystä löytyvän..

Mulla on tasan samanlainen ja miettinyt ihan samaa. En ole keksinyt muuta vaihtoehtoa kuin kokonaan uusi kardaani. 500€ maailmslta, uusi orkkis osa.
 
Vs: -98 2.8td pajeron takakardaanin ristikoiden ihmettelyä,toisen pään rättinivel??

nokonzok sanoi
Mulla on tasan samanlainen ja miettinyt ihan samaa. En ole keksinyt muuta vaihtoehtoa kuin kokonaan uusi kardaani. 500€ maailmslta, uusi orkkis osa.
Onko sulla siis samaa ongelmaa kuin minulla että kaasua kun pumppailee niin lonksahtelee taka-akselilla? Ja en kyllä keksi muuta selitystä tuolle kuin sen että se takakardaanin etuosasta pääsee lonksumaan.. mutta jos ajelee ihan normisti että ei pumppaile kaasua edestakasiin niin ei ole mitään ongelmia tuon lonksumisen suhteen.. Jos olis halvempi keino korjata kuin uusia koko kardaani niin vois korjata mutta kun nuin kallis korjaus kyseessä niin saa olla minun viilaan.
 
Vs: -98 2.8td pajeron takakardaanin ristikoiden ihmettelyä,toisen pään rättinivel??

Mikä ero niissä tavallisen mallisissa kardaaneissa on pituudessa,booreissa ja murikan laipassa, tähän "rättinivelkardaaniin" verrattuna ?
 
Vs: -98 2.8td pajeron takakardaanin ristikoiden ihmettelyä,toisen pään rättinivel??

galantisti sanoi
Mikä ero niissä tavallisen mallisissa kardaaneissa on pituudessa,booreissa ja murikan laipassa, tähän "rättinivelkardaaniin" verrattuna ?
Ei ole itsellä tietoa että onko eri mittaisia ja käviskö tuon rättinivel kardaanin tilalle ihan perus kardaani, jos joku tietää niin kertokoon tänne..
 
Vs: -98 2.8td pajeron takakardaanin ristikoiden ihmettelyä,toisen pään rättinivel??

Tuo näyttää minun silmään murrokselta. Eli vastaava "kuulakuppipaketti" kuin etupään vetoakseleissa. Tuohan pitäisi olla kestävämpi kuin tavallinen ristikko. Itellä -97 pätkässä samanlainen. Oottko kattonu sen jakolaatikon kuskinpuolen sivun ja rungon välissä olevan tukikumin kunnon? Saattaa sekin aiheuttaa kolahtelua jos laatikkopaketti pääsee kiertään kun antaa voimaa konelle.
 
Vs: -98 2.8td pajeron takakardaanin ristikoiden ihmettelyä,toisen pään rättinivel??

Janne sanoi
Tuo näyttää minun silmään murrokselta. Eli vastaava "kuulakuppipaketti" kuin etupään vetoakseleissa. Tuohan pitäisi olla kestävämpi kuin tavallinen ristikko. Itellä -97 pätkässä samanlainen. Oottko kattonu sen jakolaatikon kuskinpuolen sivun ja rungon välissä olevan tukikumin kunnon? Saattaa sekin aiheuttaa kolahtelua jos laatikkopaketti pääsee kiertään kun antaa voimaa konelle.
Joo on toi vähän murroksen näköinenkin ja ei siinä kyllä tunnu väljää edestakais-liikettä tehdessä. Pysty klappia on jonkin verran mutta uskon että se kuuluu ollakkin. En ole kyllä katsonut nuita tukikumien kuntoa. Täytyy katsoa niiden kunto ensimmäisenä.
 
Vs: -98 2.8td pajeron takakardaanin ristikoiden ihmettelyä,toisen pään rättinivel??

Janne sanoi
Tuo näyttää minun silmään murrokselta. Eli vastaava "kuulakuppipaketti" kuin etupään vetoakseleissa. Tuohan pitäisi olla kestävämpi kuin tavallinen ristikko. Itellä -97 pätkässä samanlainen. Oottko kattonu sen jakolaatikon kuskinpuolen sivun ja rungon välissä olevan tukikumin kunnon? Saattaa sekin aiheuttaa kolahtelua jos laatikkopaketti pääsee kiertään kun antaa voimaa konelle.

Kävin vaihtamassa öljyt tänään pajeroon niin samalla katselin vähän sielä auton alla nuita kaikkia kannattamia yms..
Tämä osa:
http://www.milneroffroad.com/mitsubishi-uk-europe/shogun/v26s-2-8td-61994-22000-swb/v26s-transmission/v26s-transfer-box-mounting-0?new_ver=1&utm_expid=52418066-1.E0Al1tchQd6tdB9Gb9VYXg.1&utm_referrer=http%3A%2F%2Fwww.milneroffroad.com%2Fmitsubishi-uk-europe%2Fshogun%2Fv26s-2-8td-61994-22000-swb%2Fv26s-transmission%3Fnew_ver%3D1

Tuo on jakolaatikon kiinnitys "palkki" joka kiinnittyy 4 pultilla siihen poikkipalkkiin. nuista kumilaakereista tulee läpipultit ja nuo kiinnittyy molemmin puolin jakolaatikkoa 2 pultilla. Mulla oli jo joku laittanut joskus nuiden kumilaakereiden molemmin puolin jotkut lisäkumen palat varmaan sen takia kun on ollut väljyyttä. kun jakolaatikkoa heilutteli ylös alas niin kyllä jakolaatikko näytti tekevän ylös-alas liikettä. En tiedä että voisko tuo sitten tehdä tuollaisen välyksen tuonne takapäähän ja kaasua löysäämällä ja lisäämällä pääsee lonksumaan.

EDIT. Kävin katsomassa äsken vielä uudestaan niin se onkin vaihdelaatikon kiinnitys rauta joka tulee tuohon poikkipalkkiin kiinni eli tämä:

http://www.milneroffroad.com/mitsubishi-uk-europe/shogun/v26s-2-8td-61994-22000-swb/v26s-transmission/v26s-gearbox-mounting-manual-only?new_ver=1&utm_expid=52418066-1.E0Al1tchQd6tdB9Gb9VYXg.1&utm_referrer=http%3A%2F%2Fwww.milneroffroad.com%2Fmitsubishi-uk-europe%2Fshogun%2Fv26s-2-8td-61994-22000-swb%2Fv26s-transmission%3Fnew_ver%3D1

Ja tuota kun isolla meisselillä nitkutti niin pääsi lonksumaan melko kovasti nuista kumiholkeista.
 
Vs: -98 2.8td pajeron takakardaanin ristikoiden ihmettelyä,toisen pään rättinivel??

korbimotors sanoi
Joo on toi vähän murroksen näköinenkin ja ei siinä kyllä tunnu väljää edestakais-liikettä tehdessä. Pysty klappia on jonkin verran mutta uskon että se kuuluu ollakkin. En ole kyllä katsonut nuita tukikumien kuntoa. Täytyy katsoa niiden kunto ensimmäisenä.
Tuo rättinivel kuuluu varmaan vaan pätkien kartaaniin kun ei tuossa mun pitkässä tuommosta ole.
 
Takaisin
Ylös Bottom