Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Maxxximus sanoiEikös Harri K kaipaillu jossainvaiheessa pumppua et pääsis selvittelee tätä hommaa vai muistanko väärin?
Harmi kun kerkesin antaa vanhan pumpun pois!siinähän sitä ois ollu rassaamista. :seinaHarri K sanoiKaipaan... eilen sain tiedon että V ja VI TME:n painekytkimet saan viikon/parin sisään käsiini eukku
Sit selvii kierteet yms ja et mite saan hommattua niitä. Säädettävätkin saan ja saan noista mitattua avautumispaineet yms hyvin töissä, joten säätö onnistuu 0.1bar tarkkuudella myös säädettävällä (jos haluaa vaikka vähä alhaisemman paineen säädettävällä anturilla = pumppu vähän huonompi mutta pitää AYC vikavalon poissa, tosin lukon paineessa menettää hieman, mutta parempi sekin kun toimimaton=vikatilassa oleva AYC)
cantoona sanoitänä viikonloppuna onkin valot käyttäytyneet ihan normaalisti...eli hankala oli mennä vikakoodeja lukaisemaan...outo juttu. ajattelin mennä vaihdattaa nuo öljyt ja ilmaukseen,jos nyt ei hetkeen noita valoja sytyttele...
nahkuri sanoimulla syttyi kanssa noi valot perjantaina yöllä. vessalla ajettu alle 23tkm, takuu onneksi vielä voimassa. sammutuksen jälkeen toimi hetken normaalisti, kunnes vähän reippaamman vedon jälkeen syttyivät uudestaan. kolmatta kertaa ongelma ei ilmaantunut, tosin enpä ole autolla perjantain jälkeen ajanutkaan. niin jääkö tosta vikakoodi muistiin eli kannattaako käydä luettamassa ne? ilmeisesti ongelma on nyt kuitenkin olemassa?!
-JP- sanoiPaha sen enempiä on veikkailla kun ei ihmiset ilmoittele miten ovat öljyjä vaihdelleet. Öljyt kun menee vanhaks vaikka autolla ei edes aja.
avalanche sanoiPumppu vaihdettiin tänään ja takuuseen meni. 33tkm se kesti ???
M.V sanoiNiin ja uuden pumpun hinta on 1786 € timanttitiskiltä :seina
nahkuri sanoinii sulla ilmeisesti takuu loppunut?! eikö ne yhtään tule vastaan tossa, sunkaan autolla ei varmaan ole miljoonaa ajettu? mitsulla ei ilmeisesti harrasteta ns. goodwill-takuita, ainakin sellaisen käsityksen olen saanut.
Mulla oli takuu umpeutunut,mut en antanut periksi vaan pommitin Engreeniä kunes tulivat puolella vastaan.Mut jos tuhon hintaan saat uuden niin ei maksa vaivaa taistella maahantuojan kanssa,koska joudut hakemaan pumpun veholta ja hinta siellä noin 3400€. :seinaM.V sanoiPuol vuotta sitten umpeen mennyt takuu, tietysti voi yrittää jos jotain joustoa löytyisi ja yritänkin mutta varmaan aika turha toivo että sieltä vastaan millään tavalla tullaan. 65 tkm on autolla ajettu. Katsotaan miten käy...
epestrand sanoiMulla oli takuu umpeutunut,mut en antanut periksi vaan pommitin Engreeniä kunes tulivat puolella vastaan.Mut jos tuhon hintaan saat uuden niin ei maksa vaivaa taistella maahantuojan kanssa,koska joudut hakemaan pumpun veholta ja hinta siellä noin 3400€. :seina
Aikaslailla vuosi sitten ehkä puolitoista.!Ja ei taida veholta saada alta 3000€ ???Tai saa sittenkin!! Veholla 1786€ hinta puonnut ihan hiljattain koska näytti kone viel vanhan hinnan myös 3285€M.V sanoiKoskas muuten tämä hinta oli? Kun toi pumppu on kuulema tullut halvemmaksi, ennen oli yli 3000€. Meinaan jos vehon hintakin on tänäpäivänä about 1700€ ?
Ninhän se on!Eihän tossa pumpussa oo mitään ihmeellistä kuin hinta ;DMakeM sanoiOn aika järkyttävästi ilmaa kyseisen pumpun hinnassa ilmeisesti..
+1 eukku eukkuM.V sanoiNoniin tippushan hinnasta 30% yhden puhelinsoiton ansiosta, eli kannatti kyllä pommittaa maahantuojaa.
MakeM sanoiEli heti speksaus käyntiin, nesteitä ei vaihdeta, venttiilit jumittuu ja kyseinen tapatumaketju toteutuu..
uusis sanoijos se on nesteiden vaihdosta kiinni niin sillon pitäisi mennä kaikki pumput takuuseen jos pikku kilsoilla menee kun huolto ohjelman mukaan ne vaihdetaan ainakin ysiin vasta 45tkm ekan kerran.ja tuohan ei ole auton omistajan vika,kun kerran noudattaa huolto ohjelmaa..
eikös brittien huoltari manuaalin mukaan vaihdeta aikasemmin..jotain tällästä muistan ???
cantoona sanoiback to problem. Eli nyt sain evoscanin rokkaamaan,mutta en saa mitään vikakoodia näkyville,tai siis löytyi sieltä yks sama o2-sensori minkä kylläkin sain tuolla plx-mittarillakin esille...mutta siis tuohon AYC-järjestelmään viittaavaa koodia ei tule...eli siis tuo minun openport 1.3 ja evoscan 2.6 ei taida riittää tässä tapauksessa,vai enkö vaan osaa käyttää???
uusis sanoija paljos nyt köyhdyit siitä pumpusta+työstä?meni taakuuseen osaksi eikö?vaikka on vm.06 se sun ysi?
M.V sanoiNoin 1700 € meni korjaukseen kaiken kaikkiaan sisältäen vielä moottori + jakolaatikko öljyjen vaihdot.
Jep eli 70 % maksoin pumpun hinnasta, loput takuuseen.
Eli sitten vaan kun muillakin toi pumppu hajoaa niin eikun soittoa maahantuojalle niin ehkä sieltä vähän tullaan vastaan
Joniii sanoiNumeroa? ;D
cantoona sanoisinänsä mielenkiintoista,että mulla ei ole nyt reiluun 2 kuukauteen ollut mitään ongelmia ayc:n kanssa...tais olla jokin alku kesän "tauti"...outoa silti ja tosiaan en ole mitään tehnyt asialle...ja toisaalta mielestäni toi n.2000e ohimenevästä "ongelmasta" jota kukaan ei osaa sen tarkemmin selittää,niin on mielestäni hieman suolainen hinta...kai joskus selviää että miksi keväällä todella monessa evossa oli näitä ongelmia. olinko ainut joka jätti pumpun vaihtamatta???
nahkuri sanoilähinnä tulisi mieleeni, että helteet olivat syynä koko juttuun, siis jos ei mitään "oikeaa" syytä ilmene. muistaakseni ongelma esiintyi vain n. 30 asteen lämpötilassa (tosin silloin koko ajan esim. +500km mökkireissulla), sitten kylmemmällä ei ollenkaan. onko muilla samanlaisia kokemuksia?
artova sanoiOnkos näissä ongelmatapauksissa vaihdettu ayc-öljyjä ENNEN ongelmien ilmaantumisia?
madu sanoiKun käytin omaa vitostani ST:llä niin äijä siellä jutteli että just kovilla helteillä heilläkin alkaa aina puhelimet soimaan että mittaristo sytyttänyt vaikka mitä valoa. Ilmeisesti siis on joku selkeä yhteys.
uusis sanoivoisko se nyt olla mahdollista että se ayc öljy menis niin litkuksi (vielä jos vanhat öljyt) kuumilla helteillä ja pitkillä matkoilla/reissuilla..että sytyttää ne valot :