aftermarket putsarit ja seosvaihtelu (jaettu)

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Miikkalla todennäköisesti ilmanputsarin vaihto sotki maf anturin toimintaa, joten auto olisi pitänyt säätää uudelle suodattimelle. Coolerikaan ei päässyt helpommalla imuilman lämmetessä.

EDIT: "AST" puhuu siitä miten coolerin ja putsarin vaihdon jälkeen Miikan Legusta hävisi tehoa.
Ketju jaettu coolerithreadista.
 
ast sanoi
Miikkalla todennäköisesti ilmanputsarin vaihto sotki maf anturin toimintaa, joten auto olisi pitänyt säätää uudelle suodattimelle. Coolerikaan ei päässyt helpommalla imuilman lämmetessä.

Muistelin samaa, eikös seokset menneet aika erikoisiksi sillä viri-putsarilla tai jotain...?
 
Niko Päivinen sanoi
Muistelin samaa, eikös seokset menneet aika erikoisiksi sillä viri-putsarilla tai jotain...?

Seokset menevät ainakin Evossa Maffilla aivan persiilleen jos on vapari.

Pyydetty 11.8 AFR seos voi ollakkin 13.8 AFR eli liian laihalle menee. Etenkin tuo HKSn filsu saa kaikkea maagista aikaan...
 
cubeqtio sanoi
Seokset menevät ainakin Evossa Maffilla aivan persiilleen jos on vapari.

Pyydetty 11.8 AFR seos voi ollakkin 13.8 AFR eli liian laihalle menee. Etenkin tuo HKSn filsu saa kaikkea maagista aikaan...

Mulla taas heitti Injenin (eli taitaa olla sama kun K&N?) putsari hemmetin rikkaalle... talven jälkeen en vaihtanu muuta kun walbron ja ton Injenin intake+ahtoputket. Täyskaasulla käväs AFR n.10:ssä :eek: Oli kuitenkin säädetty edelliskesänä ja parissa penkissä todettu seokset OK.
 
Vs: aftermarket putsarit ja seosvaihtelu (jaettu)

Mitens tälläsen mittavirheen korjaus? Onnistuuko esim edes vakio eculla?
 
Vs: aftermarket putsarit ja seosvaihtelu (jaettu)

Keheetit sanoi
Mitens tälläsen mittavirheen korjaus? Onnistuuko esim edes vakio eculla?

e7-9 saa skaalattua maffin uudelleen mutta se onkin aika haastava homma....
 
Vs: aftermarket putsarit ja seosvaihtelu (jaettu)

Mr mmc sanoi
e7-9 saa skaalattua maffin uudelleen mutta se onkin aika haastava homma....

Useimmiten riittää pieni maf smoothing tai suuttimien skaalauksen ja latencyn muutos. Mutta jos täydellistä haluaa niin o2 trimmiä ei saa nollaksi vaikka mitä tekisi. Riittää että se pysyy +/-15% sisällä.
 
Vs: aftermarket putsarit ja seosvaihtelu (jaettu)

ast sanoi
Useimmiten riittää pieni maf smoothing tai suuttimien skaalauksen ja latencyn muutos. Mutta jos täydellistä haluaa niin o2 trimmiä ei saa nollaksi vaikka mitä tekisi. Riittää että se pysyy +/-15% sisällä.

mulla ainakin 0.05 latencyn muutos vaikutti törkeen paljon, joten ihan minimaaliset säädöt, toki en tiedä miten käyttäytyy isomilla suuttimilla
240cc suuttimilla ainakin vaikutukset näki heti evoscanista, trimmit muuttu +5 -> -12,5% :nykii pitäisin siin suuttimien säädöt kohdallaan
ja ennemin hienosäätäs maffia...

tuossa kun testailtiin ensimäisiä kertoja niin tyhjäkäynillä evo 8 maf antaa ~30hz kun gti Galantin maf antaa ~85hz ja olishan sen saanu
skaalattua toimimaan mutta päädyin siihen mappiin.... ::)
 
Vs: aftermarket putsarit ja seosvaihtelu (jaettu)

Keheetit sanoi
Onkos evon maf suoraan vaihdettavissa vr 4?

on, mutta tarkistaa onko liitin millainen ja vaatiiko kikkailua johtoihin, johtoja kumminkin sama määrä ja samat signaalit...

ja minkä ikäinen vr4? ainakin signaalit kelpas E3x sarjalaisen maffin kanssa evo8 eculle.... vaikka olivatkin vähän mitä sattuu :nykii
 
Vs: aftermarket putsarit ja seosvaihtelu (jaettu)

8g, club vr4 puolella ovat vaan kovasti vaihtaneet noihin evojen maffeja aattelin onko muutakun juuri ehkä liittimen kanssa kikkailu.
 
Vs: aftermarket putsarit ja seosvaihtelu (jaettu)

Mr mmc sanoi
e7-9 saa skaalattua maffin uudelleen mutta se onkin aika haastava homma....

Evot 5-9. :)

ast sanoi
Useimmiten riittää pieni maf smoothing tai suuttimien skaalauksen ja latencyn muutos. Mutta jos täydellistä haluaa niin o2 trimmiä ei saa nollaksi vaikka mitä tekisi. Riittää että se pysyy +/-15% sisällä.

Jep juuri näin. HKS-tatilla saa säätää suuttimen skaalausta ja maf smoothinkia. Itse nyt saanut suht hyvin lähelle läpi kierrosalueen vastaamaan kartassa olevaa bensapyyntöä.

Yksi varmaan suuri vaikuttava asia on vaparin adapterit. Jos muistan oikein niin Evon MAF on soikeahko..? Eli jos adapteri on pyöreä niin voi tulla pyörteitä ja se vaikuttaa ilman virtaukseen maffin läpi.
 
Vs: aftermarket putsarit ja seosvaihtelu (jaettu)

Onkos kellään kokemuksia fujitsobun kartiosuodattimesta? Kovasti itseään kehuu ettei maf sekoaisi.!
 
Vs: aftermarket putsarit ja seosvaihtelu (jaettu)

Silläkin ilmeisesti kuitenkin vaikutusta että onko suodatin sovitteen kanssa suoraan MAF:ssa kiinni vai onko suodatinta viety väliputkella pidemmälle MAF:sta.

Itsellä oli Legnumissa HKS:n tötterö jota viety 45ast. silikonimutkalla n.15cm päähän. Viisaammat katselivat läppäreillä että ainakin menee seokset kutakuinkin niinkuin pyydetään.
 
Takaisin
Ylös Bottom