Aiotko pitää jotain Mitsua "ikuisesti"...?

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Suhteellisen usein monet vaihtelevat autojaan joko
uudempiin tai "parempiin",mutta ketkä aikovat pitää
jotain jo itsellään olevaa autoa "ikuisesti",tai sitten mikä
haaveena oleva auto olisi sitten sellainen mistä ei
luovuttaisi milloinkaan...? Vai kaikki vaan kiertoon
jossain vaiheessa...?

Oman käytännön nyt on ehkä huomannut jokainen että
mitään aikaisempiakaan ei myydä vaikka uusia tulis,se ei
oikein "kannata",harvoin mitkään autoihin liittyvät
kaupat kannattavat...! :)
 
Itsellä on tällä hetkellä se asenne että hallussa olevasta sapporosta ei luovuta. Auto on uutena sukuun ostettu ja sitä pidetään kuin kukkaa kämmenellä. Ihan vakavana mielessä on ajatus, että kyseinen auto laitetaan oman suvun nimissä kilpiin museoajoneuvona. Haaveissa olisi oma evo, joka hankittaisiin harrasteajoneuvoksi, mutta voisi tässä roolissa kauan mutta ei sitä kuitenkaan hamaan loppuun asti olisi tarkoitus pitää. Tai sitä mistä sitä koskaan tietää...
 
Reilun kahden viikon päästä saan Evo 6:n kotiin, näillä näkymin ajattelin pitää sitä ikuisesti. Niitä on todella vähän, erityisesti LHD versioina, joten tietynlaisesta klassikosta on kysymys. Kaseja on maailma pullollaan kun se on ensimmäinen virallisen tyyppihyväksynnän omaava versio. Niissä hinnat tulee tippumaan todennäköisesti aika reilusti tulevaisuudessa. Ilmiö näkyy jo seiskassa, ne maksaa maailmalla monasti vähemmän kuin hyvät kutoset.
 
Siihen tähtään että toi gallu häviää multa vasta sitten ku mitään ei oo enään tehtävissä.

Menny siihen niin paljon rahaa ettei kannattavaa myydä,työtunteja niin paljon että suorastaan jo syntyny viha-rakkaussuhde..
 
Tuskin olen Colttia myymässä. Koska sillon kun hankin seuraavan auton (eli pitkän ajan päästä) niin Coltin arvo lienee pudonnut jo niin paljon ettei siitä saisi priimakuntoisenkaan paljoa. Eli mieluummin säästän ensimmäisen auton vaikka tulisikin toinen auto käyttöön.
 
Ja vielä kun valtio tulisi vastaan harrasteautojen verotuksessa. Eli käyttö päivien mukaan :seina
 
Tuon turbon rakennan ja pidän kyllä itselläni se ei ole myytävänä 8) kaikki muu saa mennä ;D
 
lanceri on ollut meillä jo 6vuotta kauppakassina putkeen. (eikä vaihtoon ainakaan seuraavaan 3vuoteen). eikö tämä jo vastaa ikuisuutta?
 
Eipä varmaankaan mikään auto tuu olemaan ikuisesti. Kun vaihto tulee ajankohtaiseksi niin kyllä noi pois raaskii antaa ;D tällä hetkellä kyl noi Gallut pelaa ihan hyvin ni miks vaihtaman :)
 
Ei luovuta.(ennen kun olosuhteet/tila/joku hemmetin todella hyvä syy pakoittaa) Tää toimii niinku kaikissa tavaroissa. Yleensä käyttöarvoa on paljon enemmän kuin rahallista...
 
Ainakin mulla on palanut tuon pajeron myötä niin paljon rahaa, että pakko on loppuun ajaa ja toivoa, ettei ruoste pilaa suunnitelmia. Muutenhan tuo vehje on vasta sisään ajettu ( kopalla n.480tkm ja kolmannella ? koneella 80tkm )
 
Nykyistä GDI Galanttia meinasin pitää melko pitkään. Ostin sen uutena ja nyt se on 6,5 vuotta vanha ja 171 tkm ajettu. Aina se on nöyrästi perille vienyt ja vielä takaisinkin tuonut  ;D. Se alkaa olla jo melkein perheenjäsen kun sillä ollaan muijan kanssa reissattu 10:ssä eri Euroopan maassa ja kauimmainen paikka on ollut Monacossa. Ei ole varmasti Suomen teillä montaa Mitsua jolla on ajettu Casinon tunneli läpi  8). Parhaiten oli reissulla yli +40 astetta lämmintä varjossa mutta Galantti toimi luotettavasti koko reissun vaikka moni muu auto uupui Saksan autobaanojen laitaan. Saksan autobaanalla tuli testattua huiput ja mittari valui parhaimmillaan 220 km/h:ssa (110 km/h vauhdissa digitaalien mukaan mittari valehtelee 1 km/h:ssa 195 65 15" renkailla). Alppien ylityskin oli helppoa kuin heinänteko vääntävän moottorin ansiosta.  :driver.
 
Heartbreaked™ sanoi
Tuskin olen Colttia myymässä. Koska sillon kun hankin seuraavan auton (eli pitkän ajan päästä) niin Coltin arvo lienee pudonnut jo niin paljon ettei siitä saisi priimakuntoisenkaan paljoa. Eli mieluummin säästän ensimmäisen auton vaikka tulisikin toinen auto käyttöön.

P*skaa olen puhellut.. Näin asiat muuttuvat puolessa vuodessa. Tosin eihän tuokaan varmaa ole, auto kun pihassa vielä möllöttää, mutta kesän mittaan pitäisi häipyä  :-\
 
Älkää puhuko että "pidän niin kauan kun auto kestää"... eikös timantit ole ikuisia? ;D
 
Kyllä mulla semmonen kutina on, että tämä pirssi kestää kyl viel pitkään, pienillä toimenpiteillä.. ruoste yrittää vahvimmin lyhentää auton elinikää mut asiallehan tarttee sillon tehrä jotakin ;D
 
Melko pitkään tulee Gallu pysymään talossa. Mukava ajettava, hiljainen ja varma peli. Ruosteen alut täytyy poistaa kesälomalla, bensavuoto etsiä ja tukkia, venttiilinvarsien kumit uusia, hydr. nostajat uusia sekä ylätukilaakerit uusia... ja taas mennään. :driver
 
kyl itelläkin on vähän sellainen kutina et tää nykyinen gallu tulee säilymään... tarkoituksena olis hankkii toi 97 galant ja siirtää tää nykyinen talliin laitettavaksi... 8)
 
Tuskin tuo eclipse minnekkään ihan heti häviää, tai jos näin pääsee käymään niin tuo vajaa vetoinen vaihtuu vain joka nurkasta repivään samanlaiseen 8)
 
Mä olin ajatuksissani jo GDI Gallusta luopumassa kun näillä kilometreillä (+30tkm/v.) ja bensan hinnoilla on noi pieniruokaset dieselit alkaneet houkutella... ...mutta nyt kun tuli melkein 4k€ siihen mottiin upotettua rahaa niin vaihtohaaveet suli budjetin mukana.. Noh - toisaalta se on kyllä niin mukava auto että taidankin tarkemmin ajatellen ajella sillä ikuisesti..   :driver
 
Takaisin
Ylös Bottom