Vaihto tapahtuu eri autoissa vähän eri tavalla. Pallonivelen runkohan kiinnittyy alatukivarteen pultein, niittaamalla tai sitten pallonivel on kokonaan kiinteä osa tukivartta. Niitit voi porata irti ja korvata pulteilla monessa tapauksessa (pultit tulevat tällöin uuden pallonivelen mukana).
Vaikea osuus on saada irti pallonivelen pallosta lähtevä kartiomainen tanko irti iskaritolpasta/pyörännavasta. Periaatteessa homma on helppo, eli mutteri irti yläpuolelta, voimaa kehiin ja kartio irtoaa. Käytännössä kartio on yleensä todella jumissa. Osta ainakin irroitushaarukka ja vasaraa isompi moska. Mutterin löysäämisen jälkeen irroitushaarukkaa hakataan nivelen väliin moskalla ja tapauksesta riippuen muutaman lyönnin tai tuntien ähellyksen jälkeen kartio irtoaa. Ilman haarukkaa homma on täyttä tuskaa. Ammattilaiset käyttävät hienostuneempia työkaluja, mutta amatöörillä sellaisiin ei yleensä ole varaa. Joissain tapauksissa ulosvetäjä voisi toimia.
Kevyt vasara ei usein riitä ja leka taas on turhankin järeä, joten moska on juuri sopiva lyöntityökalu. Haarukka ei montaa euroa maksa. Kartion kierreosaan ei kannata lyödä päältäpäin.