Apua mitsubishin ostossa (Lancer -93 1.6 4d)

P

poke

Guest
tarvitsisin mitsubishi gurun tietoutta seuraavaa koskien:

eräällä kaverin kaverilla olisi myynnissä otsikkoa vastaava auto (uudemmalla korilla ja 4d), ulkopuolelta hyvässä kunnossa ja sanoi olevan pohjasta ruosteeton, kontissa pari ruoste kohtaa, liekkö tavaraa roudattu konttiin ja raapaissut peltiä ja sitä kautta päässyt ruostumaan ajan kanssa. (todellakin vain pieniä 1x1 cm ruostekohtia pari kappaletta)

mittarissa 407tkm. testiajossa tietyssä vauhdissa kuului pientä rutinaa, kaveri sanoi että etupään laakerit on entiset, ne siis pitäisi vaihtaa niin tämä rutina ja pieni tärinä kaikkoaisi, ja samaa luokkaa iskunvaimentimet.

muuten autossa ei olisi mitään vikaa. itse en kyllä muuta huomannut, moottori kehrää kuin japanilainen ikään ja auto muuten meni tasaisesti joka vaihteella.

2800e pyytää tästä autosta 15" borbetin alujen kanssa joissa on melko uudet kumit.

kannattaakohan tämä ostos? auto kyllä on hienon näköinen ja ainoa asia mikä häiritsi oli siis pieni rutina tietyssä vauhdissa joka kuului etupäästä, eli kyse on kuluneista laakereista? (liekkö koskaan vaihdettu)

kestääköhän kone normaali ajoa kovinkaan pitkään?
auton ajattelin käydä läpi, ruostesuojata ja maalauttaa.
mutta mitä tekniikan osalta? mitsussahan ei taida kovin halvat varaosat olla, saati jos koko kone joutuu isomman remontin alle, mitään outoa ääntä kone ei päästellyt. kaikinpuolin tasainen ja hiljainen käynti.

sisusta päälisin puolin oli virheettömässä kunnossa, tosin kilometrit tietty näkyi kuskinpenkin kankaan kulumina mutta jos tämän ostan niin tilalle tulee uudet itseensä imevät penkit. (mallia kuppi).

maalipinta oli hyvässä uskossa lukuun ottamatta lasikuidulla paikattua takapuskurin helmaa, joka oli maalausta vaille piiloon jäävä. auto on aivan vakion näköinen, lukuun ottamatta alumiinivanteita, eli ei ole saanut osakseen puberteetti tuningia.

konehuoneessa ei näkynyt että olisi valskannut öljyjä pihalle, ja bensaa menee omistajan mukaan alle 6 litraa sataselle maantiellä ja kaupungissa maksimissaan 9 litraa sataselle.

kertokaa omat kommenttinne/näkemyksenne asiasta.

aikaa olisi miettiä 1-2 viikkoa.
 
tolla on ajettu ainaki ihan PERKELEESTI :( kato vaikka vahinko keskuksesta uus kone siihen et jos se laukee paljon joudut pulittaa uudesta. Ihan varmuuden vuoks.
 
no tiedän ko. automallin koneilla eli 4G92 ajettaneen 350tkm ennenku konetta on avattu kertaakaan..tässä kohdin kannattaa jo tarkistaa onko mitään kulumia.. tässä 350 tkm ajetussa ei ollut mitää moitteen vikaa koneessa vielä, mutta mistäs noita tietää..
vaihdelaatikon öljynvaihtovälin on 90tkm eli se kannatttaa tarkistaa että on vaihettu ajoillaan..
tämän mallin ominaisuus on sit se 1-2-3 vaihdevälien tietty takkuisuus, mutta kun siihen oppii niin sitä ei huomaakaan :)
myös huoltohistoria moottoriöljyjen yms osalta kannattaa tarkistaa...
Etupään laakereista ei ole tietoo, mutta epäilen jotta tarvikkeena löytyy eli ei ole varmaa kallis homma laitella kuntoon.
 
60e maksaa uudet laakerit, ja 400e kuulemma kokonaan uusi alustasarja weiteciltä iskareineen..
todellakin ainoa asia mikä tässä nyt epäillyttää on tuo että kestääkö kone vai ei..

kaikki keiltä olen kysynyt ovat sanoneet että kierrä kaukaa moinen.
 
selattaessa foorumia aivan summissa, jossain oli mainittu weitecin alustasarjan hinnaksi 350e.

taisi muuten olla myynti osastolla..
 
noita vaihto koneita saa aika halvalla et jos siinä säästää paljon euroja suhteessa siihen et ostais vähemmän ajetun uksilön niin kannataa harkita ton ostoa ja kaikkihan on suhteellista toinen ostas toinen ei ;D itse en toiden koneiden kestävyydestä tiedä itellä oli ajettu 52tkm kun tollasen lancerin ostin ja ite ajoin toisen mokoman määrän et ei noilla kilsoilla ollut kun sisään ajettu :)
 
jonku verran ajettuja koneita autovahinko keskuksesta jotain alle 1000e riippuen vuosimallista ja koneen koosta.. mitenkäs tohon 1.6 tilalle mahtuisi 1.8 gti esim?
 
meneekö ns. heittämällä sisään vai joutuuko jotain sumplimaan? kiinnityksien suhteen esim, ja joutuuhan siinä vaihtamaan varmaan jarrut/alusta ym parempaa tekniikkaa vastaavaan..
 
jonku verran ajettuja koneita autovahinko keskuksesta jotain alle 1000e riippuen vuosimallista ja koneen koosta.. mitenkäs tohon 1.6 tilalle mahtuisi 1.8 gti esim?
itse ostasin mielummin sit paljon ajetun gti:n kun rupeisin tohon hommaan ;)
 
Joo kyllä mä voisin kuvitella Lancun ostavani tohon hintaan!!
Kilsoja V***sti, mut ei hintakaan päätä huimaa!

Ja eikös Klubi(laiset) rupee kohta "tuomaan" niitä Mivecejä jaappanista oikeen urakalla ??? ;D ;)
 
jani t:
Tässä taidetaan puhua vanhempi koppasesta lankusta, mutta kuiteskin....

Joku sais olla pioneeri tossakin hommassa, kun ralli hemmot nyhjöttää omien tietojensa kanssa :mad:

Kyllä täällä varmaan seuraajia löytyis jos joku tekis edes ton mivekki koneen vaihdon... ???
 
jonttu, etsippä 1.8 gti minulle lähes samaan hintaan niin katsotaan :) ja uudempaa koria
 
tarvitsisin mitsubishi gurun tietoutta seuraavaa koskien:

eräällä kaverin kaverilla olisi myynnissä otsikkoa vastaava auto (uudemmalla korilla ja 4d),

Niin tiedä sit mitä toi "uudempi kori" tarkoittaa???
Mut mä käsitin sen niin et se ois ollu tää 93-96!

Nooh oli miten oli ;)
 
on noita 93 "vanhemmallakin" korilla, lähinnä 5d malleina, tai viistoperänä.

http://www.nettiauto.com/viewCar.php?id_car=45903

tuossa yksi esim :) mutta kyse on nyt siis tästä 93-96 korisesta.
 
eikös se oo vanha toteamus että kyllä koneita aina saa.
mutta kori jos on huono niin se on aina hankalampi ja kalliimpi korjata. ONKO KORI VARMASTI HYVÄ MYÖS POHJASTA?
 
jonttu, etsippä 1.8 gti minulle lähes samaan hintaan niin katsotaan :) ja uudempaa koria
no ei toi ihan ilmasta ole istuttaa tota gti:n tekniikkaa tohon 1.6sen tilalle et jos lasket auton osto hinnan ja sit ton tekniikan hinnan niin mitä se tekee, eikä hullu ole joka pyytää (siis noista gti lancereista) vaan se joka maksaa.sanoin vaan oman mielipiteeni on noissa muitakin eroja kun toi tekniikka,ja kun suomessa on tää lainsäädäntö muutenkin niin v-mäinen et tulee kaikenmaailman prosentteja (nekin kuuluisivat alkoon) niin et jokainen tavallaan. ja tepi itse oletin ainakin et kysessä on uudempikorinen ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom