Apuja päästöihin!

B

berner

Guest
Noniin, eli Galantti ei läpäissyt päästöjä. Tulokset olivat seuraavat:

Tyhjäkäynti:CO 1,209 HC 170 O2 2,3 CO2 12,7
Kierroksilla: CO 0,16 HC 45 O2 1,18 CO2 14,25 Lambda 1,056

Eli löytyiskö apuja miten päästöt saisi alas? Vaikuttaako katalysaattori näihin arvoihin miten paljon? Se nimittäin saattoi ottaa hieman itseensä kun raahautui maassa jonkun matkaa putken katkettua.
 
Niko Päivinen sanoi
vikakoodit luettu? pakosarja tiivis?

Ei oo luettu vikakoodeja, kun en oikeen osaa sitä hommaa. Jotkut ohjeet näin E39:n vikakoodien tarkistamiseen, mut en E33.. Pakosarja on kyllä mun mielestä ihan tiivis. Miten muun putken tiiviys ja katin kunto vaikuttaa noihin?
 
Pakokaasuthan kulkevat putken läpi joten ei se ihan turha putki ole :p pakosarjan ja putken tiiveys vaikuttavat päästöihin. Vaikuttais että ainaskin lambda anturi on hajonnut, mutta tämä antaa vikakoodin, joten jos ei muuten niin käytä sitä huollossa luetuttamassa koodit, ei pitäis maksaa mansikoita
 
Kyllä se artikkeleissa oleva vikakoodi selostus pätee e33:seenkin, sillä kanattaa mieluummin lukea koodit kun viedä huoltoon ja maksaa 100e ;D
 
teme sanoi
Kyllä se artikkeleissa oleva vikakoodi selostus pätee e33:seenkin, sillä kanattaa mieluummin lukea koodit kun viedä huoltoon ja maksaa 100e ;D

Ei täällä maksanu ku jotain parikymppii, kun kävin vain luetuttamassa vikakoodit lancusta kesti ehkä 15min
 
Olihan mirri varmasti kuumana? ;D
Mulla katsastusmies ajoi suoraan testerille 45min seisottamisen jälkeen ja antoi lämmetä tyhjäkäynnillä, eikä menny läpi testeistä.
Harkitsin vakavasti uuden katin ostamista, mutta ajoin kuitenkin korjaamolle pakokaasumittaukseen. Suoraan normaaliajosta mittarille, hyvät arvot.
Katsastusmies vain sanoi uuden päästötestilapun saatuaan, että oon ajanu kuiteski moottoritietä 3-vaihteella 100km/h josta suoraan mittarille. ::)
 
teme sanoi
Kyllä se artikkeleissa oleva vikakoodi selostus pätee e33:seenkin, sillä kanattaa mieluummin lukea koodit kun viedä huoltoon ja maksaa 100e ;D

Ahaa, no pitääpä yrittää saada jotain selville :) En kyllä tosin löytänyt sitä ohjetta, minkä avulla itse lukulaite rakennetaan. Mistäköhän se löytyisi?

Sasuli sanoi
Olihan mirri varmasti kuumana? ;D

Kyllä se tais olla, kun niin kauan se siinä sitä kierrätti, että sinä aikana sen pitäis kyllä lämmetä ihan hyvin... 8)
 
Tuolla ylhäällä on semmoinen otsikko kuin ARTIKKELIT, ei voi olla huomaamatta :)
 
teme sanoi
Tuolla ylhäällä on semmoinen otsikko kuin ARTIKKELIT, ei voi olla huomaamatta :)

Ai kato hitto niinhän onkin ;D Ei tullu tollanen edes mieleen, kun en oo aikasemmin edes huomannu tota ;)
 
20e -niin no, suhteellisen halpa hinta koodien lukemisesta, kun koodilukijan osat maksavat about 2e ;D

Ja se on muuten totta, että jos katti on viileä niin päästöt ei mene läpi, olen kerran itsekin nähnyt miten E39:ä piti hetki kierrättää ennen kuin sopiva lämpötila saavutettiin, vaikka olin käyttänyt sitä tyhjäkäynnillä konttorin pihassa -tyhjäkäynti ei siis aina riitä lämmittämään kattia toimintalämpötilaan...
 
berner sanoi
Vaikuttaako katalysaattori näihin arvoihin miten paljon? Se nimittäin saattoi ottaa hieman itseensä kun raahautui maassa jonkun matkaa putken katkettua.

Tota kun korjasit putken oliko kennot ehjän näköiset?
ja miten paljon meni roskaa mirriin? jos sinne on jääny
jotain hiekkaa yms. se voi poltaa katin pilalle...
 
Vikakoodit on nyt luettu.. Tulos: ei mitään vikaa ;D Eli vika taitaa olla siis katalysaattorissa?
 
Takaisin
Ylös Bottom