Asentotunnistimen säätö??

Wade

New Member
Liittynyt
24 Maaliskuu 2007
Moro!

Kun tuon kampiakselin/nokka-akseleiden asentotunnistimen vaihtaa niin onko tuossa miten tarkka tuo säätö? Ja onko siinä uuden asentamisessa mitään olennaista mikä olis jäänyt tekemättä?? Ite tein vaan kynällä merkin uuteen ja laitoin sen perusteella kiinni. Kun tuntuu, että ei tuo auto oikein pelaa. Ei lähde kylmänä käyntiin ja nykii/pätkii. Jos tuota ei ite pysty kunnolla säätämään niin millähän sen säädön sais kohilleen sit??

Autona Mitsubishi Galant GTi -89

T: Tero
 
Vs: Asentotunnistimen säätö??

Tunnistimen kääntely vastaa periaatteessa samaa kuin vanhemmissa koneissa jakajan kääntely, eli kyllä se pitää olla kohdallaan. Maadoita tulipellistä se ECUn piuha, ja säädä sitten tunnistinta kääntelemällä ja lampulla katsomalla perusennakko oikeaan arvoonsa.
Aika kovilta oireilta kyllä kuulostavat äkistään, koska onhan se tunnistin nyt ainakin oikealla hehtaarilla, jos kerran kynällä merkkasit. Katso nyt kaikki johdot ja letkut samalla, jos olet irroitellut jotain.

En muista pystyikö sen tunnistimen laittamaan paikoilleen muuten kuin yhdessä asennossa, mutta tarkista nyt kuitenkin, ettei se ole 180 astetta pielessä. Se kyllä aiheuttaisi vaikka mitä, kone saattaisi ehkä silti käydä hukkakipinäsysteemissä?
 
Vs: Asentotunnistimen säätö??

Tohon asentotunnistimeen muistaakseni on merkitty lovella/kuopalla oikea puoli nokan päähän sekä tunnistimen pyörijään.

Toi on keskitetty systeemi ilmeisesti, eli tunnistimen saa väärinpäin.

Kannattaa nyt kuitenkin kattoa tosiaan tuo maadoitus tulipellin liittimeltä ja tarkistaa se ennakko, 7asteen tuntumassa vissiin on sopiva perusennakko, näiun mulle kertoivat ja eclipsen korjausopas suositteli myös sinne nurkille (Eclipsessä miltei sama tekniikka kuin GTi gallussa)
 
Vs: Asentotunnistimen säätö??

Hmm..tulipelti?? ECU:n johto?? mistä löytyy? ja siis pitääkö tuo johto olla maadoitettu ennen kuin sitä asentotunnistinta pyörittelee. Minun muistaakseni tuossa asentotunnistimessa oli joku systeemi, että sitä ei voinu laittaa "väärinpäin"..
 
Vs: Asentotunnistimen säätö??

Wade sanoi
Hmm..tulipelti?? ECU:n johto?? mistä löytyy? ja siis pitääkö tuo johto olla maadoitettu ennen kuin sitä asentotunnistinta pyörittelee. Minun muistaakseni tuossa asentotunnistimessa oli joku systeemi, että sitä ei voinu laittaa "väärinpäin"..

http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+projekti/liitin.jpg <-tämä liitin on pa-pumpun.
mutta samassa kohdassa on johtosarjassa PYÖREÄ liitin (kaks napainen) johon menee vain yksi johto ja liitin on suojattu. se maadoittaa ja säätää sytty/kampiakselin asento tunnistimesta
ihan valolla alahihnapyörästä 5-7astetta.
 
Takaisin
Ylös Bottom